Ladda ner presentationen
1
Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera
Kommunikation Konsten att lyssna, förstå, tala och engagera
3
Marknadskommunikation
Bestäm målet med kommunikationen Välj målgrupp Välj kanaler Utforma budskapet
4
Mål med kommunikationen
Kunskapsmål Öka kunskap om företaget och dess produkter. Attitydmål Skapa positiva känslor/relationer till företaget. Handlingsmål Få fler att pröva företagets produkter.
6
Kanalval Massmarknadsföring Reklam Direktreklam Sales promotion
Onlinemedier
7
Kanalval Relationsmarknadsföring
Personlig försäljning(jobbar efter interaktion) Telefonförsäljning Webbsidor, sociala medier
8
Marknadsföringslagen
Marknadsföring skall stämma överens med god marknadsföringssed och även i övrigt vara tillbörligt mot konsumenter och näringsidkare. Vid marknadsföring ska näringsidkare sådana information som är av särskild betydelse från konsumentsynpunkt.
9
Marknadsföringslagen
Marknadsföringslagen innehåller förbud med anknytning till Reklamidentifiering Vilseledande reklam Vilseledande förpackningsstorlek Vilseledande efterbildningar Jämförande reklam Konkursutförsäljning Utförsäljning Realisation Obeställda varor Förmånserbjudanden Obeställd reklam
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.