Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

STUDENTREKRYTERINGSTEAMET KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSAVDELNINGEN STUDENTREKRYTERING.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "STUDENTREKRYTERINGSTEAMET KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSAVDELNINGEN STUDENTREKRYTERING."— Presentationens avskrift:

1

2 STUDENTREKRYTERINGSTEAMET KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSAVDELNINGEN STUDENTREKRYTERING

3 REKRYTERINGENS SYFTE OCH MÅL Rekryteringen ska förmedla relevant information om Linköpings universitet genomför insatser som väcker intresse för universitetsstudier få blivande studenter att söka en utbildning hos oss Vårt mål Öka LiUs nationella andel av antalet förstahandssökande 2015 3

4 MÅLGRUPPER Grundnivå, nationell 18-24 åringar Hela landet, med särskilda insatser för Stockholm och närområdet Avancerad nivå, nationell Studenter på kandidatnivå Vidareinformatörer som t ex skolor, studie-och yrkesvägledare, föräldrar, vänner 4

5 STRATEGI Vi arbetar med personliga kontakter genom att Engagera studenter som berättar om hur det är att studera på Linköpings universitet Engagera alumner för att berättar om livet efter studierna Skapa mötesplatser för presumtiva studenter 5

6 LIU STUDENTER – AMBASSADÖRER Rekrytering och utbildning av ambassadörer Uppgifter: Skolbesök i hela landet Utbildningsmässor Besöksdagar Bloggar Svara på frågor (webb/annonsering) 6

7 KATALOG 7

8 LAYAR Kopplar ihop katalog och webb 8 http://www.youtube.com/watch?v=Ut6gpEesx4U&feature=c4- overview&list=UU3-6-qBs45YrL6UnryhZPiA

9

10 SKOLBESÖK 10

11 BESÖKSDAGAR 11

12 SKUGGA STUDENT http://www.liu.se/utbildning/kontakt/skugga?l=sv 12

13 KAMPANJ www.irl.liu.se 13

14 WEBB OCH SOCIALA MEDIER 14

15 CAREER TALKS 15

16 CAREER TALKS Boka: 7 MAJ 12.00-13.00 16

17 www.liu.se


Ladda ner ppt "STUDENTREKRYTERINGSTEAMET KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSAVDELNINGEN STUDENTREKRYTERING."

Liknande presentationer


Google-annonser