Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn."— Presentationens avskrift:

1 REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn

2 Mål  3D actionspel med realtidsnätverk  ”Top-down” vy  Planetvärld

3 Tillvägagångssätt  Nätverksprototyp i 2D  3D-spel i Planetvärld med nätverksfunktionalitet

4 Problem över Internet  Nätverksfördröjningar  Bandbredd  Pålitlighet  Fusk

5 Grundläggande modell  Dumma klienter  Central server bestämmer allt  Klienterna skickar sina handlingar till servern  Servern uppdaterar världen  Klienterna får uppdateringspaket från servern med ett jämnt intervall

6 Problem  Nätverksfördröjningar  Bandbredd  Pålitlighet  Fusk  Flyter Problem OK Problem

7 DEMO

8 Klient-prediktion  MÅL: snabb respons på knapptryckningar  Vi inför “tid” i modellen

9 Klient-prediktion

10

11

12

13

14

15 Extrapolation

16 Interpolation

17 Lagkompensering

18 Problem  Nätverksfördröjningar  Bandbredd  Pålitlighet  Fusk  Flyter OK Problem OK

19 Förbättringar  Meddelandekullning  Deltakomprimering  Bättre implementation  Bättre prediktion

20 Frågor?

21 DEMO

22 Kubrepresentation

23 Sfäriska koordinater

24 Radievärden från höjdkarta

25 Repetera processen

26 Texturering

27 Detaljtexturering

28 Sikte

29 Frågor?


Ladda ner ppt "REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn."

Liknande presentationer


Google-annonser