Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn
2
Mål 3D actionspel med realtidsnätverk ”Top-down” vy Planetvärld
3
Tillvägagångssätt Nätverksprototyp i 2D 3D-spel i Planetvärld med nätverksfunktionalitet
4
Problem över Internet Nätverksfördröjningar Bandbredd Pålitlighet Fusk
5
Grundläggande modell Dumma klienter Central server bestämmer allt Klienterna skickar sina handlingar till servern Servern uppdaterar världen Klienterna får uppdateringspaket från servern med ett jämnt intervall
6
Problem Nätverksfördröjningar Bandbredd Pålitlighet Fusk Flyter Problem OK Problem
7
DEMO
8
Klient-prediktion MÅL: snabb respons på knapptryckningar Vi inför “tid” i modellen
9
Klient-prediktion
15
Extrapolation
16
Interpolation
17
Lagkompensering
18
Problem Nätverksfördröjningar Bandbredd Pålitlighet Fusk Flyter OK Problem OK
19
Förbättringar Meddelandekullning Deltakomprimering Bättre implementation Bättre prediktion
20
Frågor?
21
DEMO
22
Kubrepresentation
23
Sfäriska koordinater
24
Radievärden från höjdkarta
25
Repetera processen
26
Texturering
27
Detaljtexturering
28
Sikte
29
Frågor?
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.