Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Visit South East Sweden visitse.se
2
Upplevelsekampen
3
Upplevelseindustrins vinnare är den som lyckas bäst med att paketera och presentera
4
Upplevelseindustrins vinnare är den som lyckas bäst med att fånga tid av besökaren
5
Upplevelseindustrins vinnare är den som ger besökaren möjlighet och underlag för köpbeslut
6
Upplevelseindustrins vinnare är den som kan presentera det största utbudet av aktiviteter
7
Upplevelseindustrins vinnare är den som skapar nya affärer genom partnerskap med andra aktörer
8
Upplevelseindustrins vinnare är den som skapar anledningen till resan och också hämtar hem vinsten i besöket
9
Den globale resenären Vi behöver utveckla affärer, teman, reseanledningar och vår organisation
10
Den globale resenären
11
Kräver kvalitet och paketering
12
Glasriket Kalmar Öland =enskilt för lite kapacitet Den globale resenären
13
Glasriket +Kalmar +Öland =kapacitet i boende, aktiviteter och paketering Den globale resenären
14
Vision 2012 Allianser från kust till kust Den globale resenären
15
Lyckat exempel - Swedish Lapland Allianser/partnerskap LFV Visit Sweden Regionala turistrådet Swedish Lapland Nutek
16
Ny arena Ny diskussion Den gränslösa digitala
17
UPPLEVELSEPLANERAREN™ Gränslöst digitalt paketerings– och presentationsverktyg
18
UPPLEVELSEPLANERAREN™ + Partnership Gränslösa mediarättigheter skapar sponsorekonomi
19
Glasriket/Kalmar/Öland + Upplevelseplaneraren™ = egen själ mot nationell marknad
20
UPPLEVELSEPLANERAREN™ + Glasriket + Kalmar + Öland = kampanjsite mot gemensam internationell marknad +
21
UPPLEVELSEPLANERAREN™ Bokningsbart via Citybreak
22
UPPLEVELSEPLANERAREN™ Bokningsbart via Citybreak CRM-system / pass / mobil
23
UPPLEVELSEPLANERAREN™ Avtalspartners
24
visitse.se –separat organisation Styrgrupp Rolf Edmark (ordf.) Öland Markus Lund (50%) Glasriket Carolina Thaysen Glasriket Ola Johansson Kalmar Åke Andersson Kalmar Anna Barkevall Öland Gustaf Öholm (sekr.) Öland Ledningsgrupp (operativ) Gustaf Öholm Ölands Turist AB Carolina Thaysen AB Glasriket Åke Andersson Destination Kalmar AB Markus Carlsson Ekonomi Administration TBD
25
Visitsweden.se Affärsplan- Tyskland / Danmark Fas 1 Analys/ MarknadVisit Sweden TillgänglighetFlygplats RegionReg. Förb. NäringInbjudna Aktörer Distribution/ SäljVisitse.se
27
UPPLEVELSEPLANERAREN™: Kommunikationskoncept: Upplev din sommarsemester* redan nu! Hitta, planera och boka * Höst/vinter/vårsemester
28
UPPLEVELSEPLANERAREN™
32
Visits.se / Upplevelsepnaeraren.se Fas 2 2010 Microbutiker etc
33
Gustaf Öholm – Visit south east Sweden + Glasriket + Kalmar + Öland + Ogilvy Destination + OnServer + Visit Technology Group + Visit Sweden
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.