Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avMattias Ström
2
Syfte och mål Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Öka tillgängligheten Öka förståelsen för processen Öka rättssäkerheten Påskynda ärendeprocessen Ge tillgång till aktuell status för parterna Underlätta samarbetet med externa medarbetare
3
Lansering, mottagande, användning Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem lanserades i oktober 2011 Positivt mottagande av konsumenter Stark ökning av antalet anmälningar 65% av alla anmälningar redan från början via webben Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem
4
Hur görs anmälan? Anmälan görs på www.arn.se Nio olika anmälningsformulär Inloggningsuppgifter inom två dagar Parterna kan logga in till ”Följ ärendet” Kommunikation med parterna via webb och e-post Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem
5
Ärende Manuell registrering InkorgRegister Dokument Ärende Diarium Admin & security Ledamots- webb Parts- webb Referat- webb Webb- anmälan Allmänhetens dator Systemets funktioner Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Externa medarbetare ExterntInternt
6
Erfarenheter hittills Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Kort tid att utvärdera – gamla pappersärenden kvar en tid Stark ökning av antalet anmälningar Inkörningsproblem och stress för personalen
7
Framtida utveckling Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Allt större andel anmälningar via webben – allt färre papper Snabbare handläggning av ärenden Bättre möjlighet att ge konsumentrådgivare, journalister och allmänhet tillgång till information
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.