Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avGunnar Henriksson
1
Case: Spotless Comeback
2
Bakgrund Hösten 2009 skulle det helt nya varumärke Spotless lanseras - ett komplett system av produkter som både behandlar och förebygger finnar Produkterna vänder sig till en för ACO helt ny målgrupp - ungdomar mellan 13-17 år Utmaningar: Spotless är ett nytt varumärke ACO är relativt svaga i målgruppen Kommunikation som ska nå både killar och tjejer Finnar är ett tabubelagt och känsligt ämne Starka konkurrenter med stora mediebudgetar
3
Vad gör konkurrenterna? Tidigare reklam: Bagatelliserar problemet Perfekt hy utan finnar Lovar mycket
4
Om Spotless kommunikation Ett förhållningssätt som visar på att vi tar problemet på allvar i större utsträckning än konkurrenterna Utgå från insikten att behandling av ungdomars finnar sker både ”invändigt” och ”utvändigt” – detta genom effektiva produkter som bekämpar finnarna kombinerat med kommunikation som bygger självförtroende Vara underhållande – utgå från ett koncept som engagerar och underhåller målgruppen Vara ärligare – dvs hålla det vi lovar i större utsträckning än konkurrenterna
7
Framgångsfaktorer Våga ta ett större grepp om problemet Ärlighet Personlig kontakt och flexibilitet Grymma produkter!
8
Spotless Friends För en schysst internetkultur!
9
Slussplan 9, Stockholm | 08-50314600
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.