Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avArne Mattsson
2
Anna Wilhelmsson – Informationsstrateg Stadsbyggnadsförvaltningen Eskilstuna kommun Bakgrund Fil kand Kommunikationsvetenskap Informationsassistent Information Örebro Sektionschef Folkuniversitetet
3
Martina Dahlgren – Webbredaktör Konsult och uppdrag Eskilstuna kommun Bakgrund Fil kand Medie- och kommunikationsvetenskap Informationsavdelningen, Flens kommun Informatör Kommunstyrelseförvaltningen, Eskilstuna kommun
4
presentation och informatörens vardag Vad gör en kommun? eskilstuna.se kommunikationsarbetet i praktiken Upplägg
5
Strategiskt Operativt Specialist Informatörsrollen
6
08.00 Arbetsdagen startar, läser tidningarna osv 08.30 Enhetsmöte stämmer av veckan 09.00 Träffa projektledare om kommunikationsinsatser 10.00 Planeringsmöte med Länstrafiken 11.30 Skicka ut pressmeddelande Lunch 13.30 Göra utkast på kommunikationsplan 15.00 Kolla korrektur på annonssida, stämma av bilder bildspel, minnesanteckningar, insändarsvar, fråga om grafisk profil…. 17.00 Arbetsdagen slut En dag på jobbet
7
08.00 Arbetsdagen startar, läser nyheter/omvärldsspanar 08.30 Svarar på e-post (support), uppdaterar startsidan eskilstuna.se och ser över vår Facebooksida och Twitterkonto 09.00 Möte kring teknisk lösning för eskilstuna.se Lunch 13.00 Möte kring framtid för eskilstuna.se 15.00 Intervju med student från MdH till C-uppsats 16.00 Förbereder mig inför morgondagens möte, bloggar på internportalen 17.00 Arbetsdagen slut En annan dag på jobbet
8
Vad gör en kommun?
11
cirka 1000 publicister och skribenter central webbredaktion tre personer cirka 30 000 sidor tillgänglighet för alla EpiServer eskilstuna.se
12
Vilka arbetar med eskilstuna.se? Webbredaktionen Kommun- ledningskontoret Informatörer Publicister/Skribenter Konsulter webbutvecklare IT- avdelningen
13
Sociala medier Sedan maj 2010. Ca 20 administratörer. Webbredaktören övervakar. Sedan maj 2010. 5 administratörer. Webbredaktören twittrar.
14
Stadsbyggnadsförvaltningen
15
”Bilden av det vi gör är lika viktig som det vi gör!”
16
Information & kommunikation Demokrati: insyn påverkan, delaktighet och dialog i demokratiska processen Service: lätt att hitta information, tjänster och kontakter Styrverktyg, för att nå mål - tydlig bild av sin roll i helheten Varumärket, samsyn = skapar förtroende
18
Arbeta planerat
19
1.eskilstuna.se 57 procent 2.Lokaltidning 56 procent 3.Veckoannonsen 34 procent 4.Lokalradio/TV 33 procent Källa: Markör Hur söker man kommuninformation?
20
eskilstuna.se
21
Media
22
Helsida i lokaltidningarna
23
Delaktighet
24
Medborgardialog
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.