Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avRoland Magnusson
2
Tävlingsområden Dag 1, söVånga Ö Samma Dag 2, måVånga Narena Dag 3, tiFriseboda Dag 4, onVilodag Dag 5, toRyssberget Dag 6, frBrösarp Elitsprint, sö Kristianstad kväll, dag 1
3
Tidsplan organisation (enligt SOFT) 3-5 år Generalsekreterare utses Arbetsgrupp: GS, O-Ringenstadschef, Tävlingschef, Ekonomichef, Personalchef Arbetsgrupp: GS, Marknadschef, Försäljningschef 2 årLedningsgrupp Personalchef plus en väldigt kompetent ansvarig i resp. klubb Mellanchefer med spetskompetens 6-7 månFördelning av klubbarbetet (årsskiftet)Massan rekryteras i resp. klubb Funktionärsutbildning Viktigt att mellancheferna inte är igång för tidigt!
4
O-Ringenstaden Marknadsföring Försäljning Tävlingsadmin Teknologi Personal Miljö/Hållbarhet Ekonomi Service Rekrytering Tävling KärnverksamhetSupport/Service Generalsekreterare Årsspecifik organisation
5
Budgetförutsättningar Antal föranmälda –O-Ringen 11 670 –Pre-O 300 –Mountainbike-O 200 Kostnader Alla lokala kostnader 2010 - Centrala kostnader oktober-september 2013/2014 12 170
6
Fördelning av överskott A) Resultat (budgeterad basersättning) 6,8 Mkr B) O-Ringenföreningen Skåne- 2,0 Mkr* C) SOFT- 2,0 Mkr D) O-Ringenföreningen Skånes andel efter garanti- beloppen ovan vid uppnådd budget -2,8 Mkr E) Resultat utöver de budgeterade 6,8 Mkr fördelas mellan parterna sålunda: E1) O-Ringenföreningen Skåne 70% E2) O-Ringen centralt 30% *) SOFT garanterar ett reslutat på 2,0 Mkr för O-föreningen Skåne Antalet mantimmar har beräknats till 80 000. Det betyder 60 kr/per mantimme till klubbarna före betalning av klubbarnas resefakturor.
7
TÄVLINGSADMINISTRATION Kansli – Anmälan, lottning, efteranmälan Tävlingsexpedition Oringenstaden – Open, ändringar i OLA, info, försäljning, camping, upphittat, elit/vip-disk, utdelning av deltagarkuvert Tävlingsexpedition arenan – Ändringar OLA, kvar-i-skogen, röd utgång, resultat, mål/avläsning, sportident, info. upphittat. Open – Försäljning öppna banor
10
Viktigt! Dokumentera era timmar som ni lägger ner. Klubbarna står för era resekostnader. Klubbarna lämnar in ersättningskrav efter avslutad tävling. OLA-utbildning i februari. Träff med klubbansvarig onsdag 30 oktober kl 18.00 på Kultur & Fritidskontoret, Spannmålsgatan 9, 6.e vån. Kristianstad.
11
Sportidentgrupp Programmera SI enheter Sätta upp utrustning för att överföra data från radiokontroller Sätta upp utrustning för att överföra data från förvarningskontroller Läsa in mellantider från radiokontroller Läsa in mellantider från förvarningskontroller
12
Röd utgång Arbetsuppgift: Registrera felstämplingar, Röd utgång. Men inte att ändra/rätta det i OLA Ta emot ”Anmälan av regelöverträdelse” på tävlingsarenan. Personalbehov: 4 personer varav en är ansvarig Personalbehov Elit: 2 personer varav en är ansvarig Personalprofil: Bör kunna hantera upprörda personer Orienterare Kunskap om tävlingsregler mm Van vid arbete med OLA Språkkunskap, Engelska (Finska)
13
Avläsningsgrupp Arbetsuppgift: Läsa av löparnas SI brickor efter att de har målstämplat Utskrift sträcktider till löparna i samband med avläsning Personalbehov: 9 personer inklusive avlösare Personalbehov Elit: 1 person Personalprofil: Normal datorvana
14
Reseersättning (funktionärer) Funktionärerna lämnar sina reseräkningar till resp. klubb Klubbarna fakturerar O-Ringenföreningen Efter O-Ringens genomförande 2014 betalar O-Ringenföreningen dessa fakturor Betalningsmedel tas från O-Ringenföreningens andel av överskottet före fördelning till klubbarna för utförda mantimmar
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.