Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avJohan Lundberg
1
De Nordiska konsumenternas attityder till socker och sötningsmedel Resultaten baseras på intervjuer genomförda av The Nielsen Company. Nordisk Market*Monitor (2 570) 2008 och (2 658) 2010 Nordisk bas 2008 (10 638): Danmark (2 776), Finland (2 620), Norge (2 632) och Sverige (2 570) Nordisk bas 2010 (10 686): Danmark (2 719), Finland (2 663), Norge (2 686) och Sverige (2 658)
2
| 2 Bekymrar sig för (2007) Källa: The Nielsen Company, Consumer Confidence 2007, 1 halvåret. Baserat på svar från 50 länder
3
| 3 …Bekymrar sig för (2010) Källa: The Nielsen Company, Consumer Confidence 2007, 1 halvåret. Baserat på svar från 50 länder
4
| 4 Vilket påstående instämmer du mest med? (2010)
5
| 5 Allt färre tycker, att socker är osunt och man ska undvika det Q20
6
| 6 Svenska konsumenters attityder till socker
7
| 7 Svenska konsumenters attityder till sötningsmedel
8
| 8 Svenska konsumenters bekymmer om hälsa Ämnet väcker bekymmer och man anser att det är ett problem
9
| 9 Sverige: Har medvetet minskat konsumtionen av mat och dryck Har du medvetet minskat konsumtionen under de senaste 12 månaderna?
10
| 10 Ungefär 45% har under de senaste tolv månaderna minskat sockerintaget i det de äter och dricker. Har du under de senaste tolv månaderna minskat sockerintaget i det du äter och dricker?
11
| 11 Minskat sockerintag är primärt från läsk/saft och godis (2010) % av befolkningen som har minskat sockerintaget i det de äter och dricker under de senaste tolv månaderna För vilken av följande produkter har du minskat sockerintaget?
12
| 12 Vad äter och dricker du istället? (2010) % av befolkningen som har minskat sockerintaget i det de äter och dricker under de senaste tolv månaderna
13
Betyder det något för dig hur det du äter ock dricker är sötat? (2010)
14
| 14 Q21 Betyder det något för dig hur det du äter ock dricker är sötat? - baserat på kroppsvikt (2010)
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.