Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avChristian Blomqvist
1
Christer Olson Kollektivtrafikbarometern 2012 Högsby 2013-02-05 Utdrag
2
Christer Olson 1 200 st intervjuer per år sedan 2001! Resfrekvens 2012 33 % (+1) (-2) (+-0) (+1) Målsättning 2013: 35% ska göra en KLT-resa minst en gång/mån
3
Christer Olson Kundnöjdhet 2012 Fördelat på resfrekvens Procent nöjda
4
Christer Olson Kundnöjdhet 2012 Målsättning 2013: 66% Resenärer KLT och 48% Allmänheten KLT
5
Christer Olson i procent Samtliga tillfrågade, 1200 st Kundnöjdhet 2012 KLT som företag samt senaste resan
6
Christer Olson Varumärkesprofil KLT 2012
7
Christer Olson Differens 2012-2011 Varumärkesprofil KLT
8
Christer Olson MARKNADSANDEL TOTALT KALMAR LÄN Totalt 2012 I jämförelse med alla färdmedel har kollektivtrafiken ca 8,4% marknadsandel (8,5% 2011) I jämförelse med alla motoriserande färdmedel i länet är marknadsandelen för kollektivtrafiken ca 10,4% (10,5% 2011).
9
Christer Olson Sammanfattning 2012 Nöjdheten minskar bland allmänheten och icke-resenärer (image och varumärket skadat) Faktorer som popularitet och prisvärde minskar dramatiskt Stor frustration och tydligt missnöje för funktionaliteten i biljettsystemet, i kombination med flera prishöjningar samt stora strukturella förändringar i pris- och betalsystem. Drivkrafter på resandet (kunskap och relevans) är stabila, vilket bekräftar en svagt positiv resandeutveckling (+1,1%, exkl Ö-tåg, +4,6% inkl Ö-tåg). Skillnaden mellan vad KLT är och KLT gör fortsätter att öka, nu är gapet över 35%. Varumärkessatsning!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.