Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avChrister Jakobsson
1
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Branschens viktigaste mötesplats 2012. Facility
2
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Välkommen till Service Management dagarna! Ett arrangemang på Service&Supply/Facility Stockholmsmässan 24-25 oktober 2012
3
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Möt service- och tjänstesektorns aktörer, leverantörer och köpstarka kunder! Möt service- och tjänstesektorns aktörer, leverantörer och köpstarka kunder! SERVICE&SUPPLY 2012 – två arenor
4
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Coffee lounge Smart Box Prova på Scen Vår vision;
5
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Platsen ●Sveriges mest kända mässa – Stockholmsmässan ●Egen hall direkt till höger innanför huvudentrén ●Parallellt pågår Tekniska Mässan/MAX som drar 23 000 besökare
6
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Med SERVICE&SUPPLY lyfter vi fram servicebranscherna ●Arenan FACILITY ger plats för kompetensen och aktualiteten i de FM och facility service lösningar som finns. ●Service Managementdagarna erbjuder kvalificerade konferenser, debatter, prisutdelningar. ●Branschens varumärken framträder på ett progressivt sätt.
7
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Besökarmålgrupper – FACILITY ●Alla som vill göra affärer och känna branschdelaktighet ●Näringsliv och offentlig förvaltning som outsourcar eller insourcar service- funktioner ●Inköpschefer, inköpsdirektörer, inköps- ansvarig för service och tjänster ●Outsourcingansvariga ●Driftschefer ●Fastighetsförvaltare, fastighetstekniker och fastighetschefer ●Ekonomiansvariga ●HR-chefer ●Branschintresserade
8
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Utställarmålgrupper FACILITY ●FM bolag, facility service, single service, bemanning och konsulter.
9
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Hur kan man medverka? FACILITY ●Värdskap ●Partner ●Satellit ●Nivåerna erbjuder olika sätt att skapa delaktighet, påverka konferensinnehåll och arenaprofilering
10
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Varför ska man medverka? ●Genom SERVICE&SUPPLY 2012 och arenorna drivs branschutvecklingen ●Här möts de köpstarka kunderna ●Här deltar de ledande företagen och de tongivande aktörerna ●Här lyfts branschens mest angelägna frågor ●Här utvecklas branschens status och attraktionskraft
11
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Hur kommunicerar vi? ●Annonsering – se Mentors bredd och My Business ●Webbsynlighet – se Mentors bredd ●Egen Mötesportal ●Unikts kundregister ●Nyhetsbrev ●Artiklar ●Via samarbetspartners ●PR ●Tema i Rent och Facility Nordic sept/okt 2012
12
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Vi är Mentor – branschkommunikatörer ●Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag ●Unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning ●Via facktidningar, events, expos, specialnummer, digitala nyhetsbrev, utbildningssatsningar och en samling internetportaler under huvudportalen mentoronline ●Mentors modell – att vara meningsfull för våra kunder och kunders kunder på alla kommunikationsplattformar
13
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Mediakanaler ●Mentor Online har 24 branschtidningar! Alla är våra kanaler. Nytt My Business paket!
14
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Tidningen Facility Nordic – sätter service och tjänster i fokus ●Lyfter fram FM, facility service och single service. ●Presenterar intressanta personer, nyttiga case, angelägna branschfrågor. Speglar branschens utveckling och utmaningar med teman, reportage, krönikor och debattinlägg. ●Arrangerar mötes- och marknadsplatsen Facility at your service, en businessarena där kunskapsutbytet är det centrala. ●Upplaga 6 000 ex, 4 nummer per år, en ny tidning för en växande bransch som agerar horisontellt.
15
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Varför en mässa med 2 arenor? ●Vår mässidé 1 + 1 = 3 ●Två arenor speglar branschens struktur ur kundens perspektiv. Kring städ finns största kostnadsmassan. Därför ett eget CLEAN. ●FACILITY lyfter, kompletterar och fördjupar. En business lounge. ●Summan blir 3 för vi låter kundnyttan och marknadskrafterna vara vägledande när branschens egen uppdelning inte räcker.
16
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se FACILITY at your service – en business lounge ●Mötesplatsen för kvalificerade servicelösningar. Programutbudet och möjligheten att träffas ger besöksvärdet. ●Mässan utan ”montrar” där varumärken byggs genom konferensdelaktighet och värdskap. ●Viktiga frågor, erfarenhetsutbyte, debatt, key-note speakers och prisutdelningar. ●FM-branschen träder fram med fakta, engagemang och med de ledande personerna på plats. Möten man minns!
17
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Varför kommer vi att lyckas? Svar – Massiv marknadsföring och engagerad mässledning! ●Goda relationer med branschen ●Två starka varumärken i branschen varav Rent är absolut unikt förankrat ●Direktkanal till inköpare via Mentors 24 branschtidningar ●Kompetens i innehåll och genomförande – redaktioner, marknad och annons ●Lång erfarenhet av att göra mässor ●3 unika CLEAN med facilityinslag ●Luststyrda och lyhörda – arbetar nära marknaden med stor innovationskraft
18
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Oktober 2011 Våren 2012 SERVICE&SUPPLY 24-25/10 2012 Tidsplanen ●Införsäljning startar i oktober 2011 ●Programinnehåll lanseras våren 2012 ●Infomöte september 2012 ●Mötesplatsen SERVICE&SUPPLY äger rum den 24-25 oktober 2012
19
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Kontaktuppgifter Mässansvarig säljchef Solvej Strid Solvej.strid@mentoronline.se Projektledare Heléne Jansdotter Lindholm Helene.lindholm@mentoronline.se
20
SERVICE&SUPPLY2012 affärer – inspiration – kunskap – relation – branschstatuswww.serviceandsupply.se Helheten finns på SERVICE&SUPPLY Du som erbjuder servicelösningar och outsourcing, eller är den som ansvarar för inköpsbesluten när ni ska effektivisera har allt att vinna på att delta! Service Management dagarna SERVICE&SUPPLY 2012
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.