Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
2
www.skelleftea.se 14 år av utveckling 1995200020052009
4
www.skelleftea.se 14 år av utveckling 1995200020052009
6
www.skelleftea.se 1995200020052009 14 år av utveckling
8
www.skelleftea.se 1995200020052009 14 år av utveckling
11
1995200020052009 www.skelleftea.se 14 år av utveckling
13
www.skelleftea.se Modern, attraktiv och tillgänglig webb Uppgradering av Content Studio Turistwebben inte längre kommunal I högre grad förberedd för e-tjänster Utvecklingen inryms i ordinarie budget Kundtjänst förlitar sig på och hänvisar till www.skelleftea.se Förutsättningar för 2009 års webb
14
www.skelleftea.se Det ska finnas kvalitetssäkrad information om de ärenden kundtjänst hanterar. Medborgarassistenten och Intra – systersystem och gemensam databas. Kundtjänst tipsar alltid kunderna om information på webben. Kundtjänst publicerar störningsnyheter Kundtjänst och webb i samspel
15
www.skelleftea.se 2006 Införandeprojekt medborgarassistent. En journalist projektanställs. Ännu en webbutvecklare anställs. 2007 Medborgarservice bildas. Inventering på förvaltningar börjar. 2008 Deltagande i ”kommunprojektet”. Design m m. 2009 Webbredaktör anställs. Ny webbplats öppnar 3 mars Utveckling under flera år
16
www.skelleftea.se 2007 500 000 + 600 000 2008 500 000 + 600 000 2009 500 000 + 750 000 Kostnadstäckning 2009 1 500 000 2010 600 000 + 750 000 Budget för webbutveckling
17
2009 www.skelleftea.se webbansvariga publicister Kundtjänst Mina sidor
18
1500 2000 2500 3000 Mars 2010 4494 unika besök per dag (vardagar mellan 6000 och 8000) 1995200020052009 3500 4000
19
Unika besök 11 mars – 8 april 2010
20
I genomsnitt 200 frågor ställs per dag. Vissa dagar upp till 1000. Webbassistenten Marklund
22
www.skelleftea.se Framtiden – ökat nyttjande 2010 Nya e-tjänster = fler system, mer tidskrävande. Dyrare. Fler publicister och systemägare Informations- och serviceplattform Nya versioner, nya utföranden
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.