Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Att representera Greppa Näringen Stina Olofsson 2013-11-06
2
Syfte Greppa Näringen ska inspirera och motivera lantbrukare och rådgivare att använda kunskap så att gårdens miljöpåverkan minskar och lönsamheten förbättras. Ingen övergödning Giftfri miljö Begränsad klimatpåverkan
3
Kommunikation: Det personliga mötet mellan dig som rådgivare och lantbrukaren är viktigast!
4
Särskiljande Löfte Upplevelser Varumärke = vision = löfte
5
Kommunikation: Tillsammans hittar vi lösningar på gården som både du och miljön tjänar på
6
Vetenskapligt underbyggd kunskap Effektiva verktyg och lättillgänglig information Kompetenta och engagerade rådgivare Långsiktig och bred satsning Basförutsättningar
7
Långsiktigt arbete
8
Miljönytta och lönsamhet Rationell nytta
9
Vem har störst nytta av Greppa Näringen? 175 rådgivare 2013
10
Konkreta råd och tillförlitliga beslutsunderlag Rationell nytta
11
11 Var finns Greppakunden? Län
12
Stöd att uppfylla samhällets och konsumenternas krav och förväntningar Rationell nytta
13
13 Vem är Greppakunden? Produktion
14
14 Vem är Greppakunden? Ålder
15
”Stolt och kunnig föregångare med gott miljösamvete” Emotionell nytta
16
16 Emotionell nytta - Nöjdhet Medelvärde: 4,7 Medelvärde: 4,3 Medelvärde: 4,4
17
Personlighet
18
Rådgivare: Vad är Greppa Näringen? ( 175 )
19
ÅTGÄRDA SNARAST – VIKTIGT MEN LÅG UPPFYLLELSE JUST NU Rådgivningsbesöket ger mig ny information Rådgivningsbesöket ger mig inspiration till förändringar KEEP UP THE GOOD WORK – BIBEHÅLL DEN HÖGA NIVÅN Rådgivarens förmåga förmedla kunskap Rådgivarens kunskapsnivå Rådgivarens engagemang Rådgivarens bemötande HYGIENVARIABLER SOM EJ FÅR FÖRSÄMRAS – MINIMIKRAV FRÅN KUNDEN Förslagna förändringar är anpassade till verksamheten Besöket är anpassat till min verksamhet AVVAKTA – TREVLIGT OM DET FÖRBÄTTRAS MEN EJ SÅ VIKTIGT Rådgivningsbrevet (nytta av) Förslagna förändringar är genomförbara Drivkraftsanalys 48
20
Helheten
21
Greppa Näringen - lantbrukets verktyg för effektivare miljönytta
22
Varumärkesplattform - www.greppa.nu/adm
23
Framtid Många står bakom en fortsättning till 2020 Landsbygdsdepartementet Jordbruksverket LRF Svensk Mjölk Rådgivningsföretag Ni har det viktigaste jobbet!
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.