Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avIngemar Pettersson
1
Kliniken 2 tandsköterskor, 2 tandhygienister, 1 tandläkare 4 behandlingsrum En sköterska i receptionen under hela dagen Syfte med undersökningen Skulle det gå att rationalisera telefonpassningen i receptionen?
2
Metod Enkät under 10 dagar Samtal per timme Orsak till samtalen Snitt räknades ut
3
MissadeÄndra tid till idag Änra tid till annan dag ÅterbudAkutFrågaAnnatTotaltSnitt 7:15-8:15 111213181,8 8:15-9:40 215426202,0 10:00-11:00 1225101,0 11:00-12:00 221113101,0 12:30-13:30 5314131,3 13:30-14:20 35133151,5 14:40-15:40 21125111,1 15:40-16:30 12140,4 Totalt 24221291330101
4
Resultat 10,1 samtal per dag Vanligaste orsakerna ”Annat” Missade samtal Ändra tid Flest samtal på morgonen samt alldeles vid öppning efter lunch Slutsats…
5
Förslag till förändringar Telefontider 7:30-9:30 samt 12:45-14:15 Information på telefonsvararen vi hör av oss till patienten vid tillfälle www.1177.se Frigöra tid Under telefontid Svara på inkommande samtal Ringa upp dem som lämnat meddelande på telefonsvararen
6
Svårigheter Vem tar betalt? Förlänga tandhygienisternas behandlingstider? Tandsköterskornas övriga administrativa uppgifter? Om jag skulle göra om undersökningen…
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.