Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Jonas Augustsson.  Målet att komma högt upp på ex. en Google sökning.  Med hjälp av rätt typ av kodning, sökord i lagom mängd i texten, bildtexter mm.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Jonas Augustsson.  Målet att komma högt upp på ex. en Google sökning.  Med hjälp av rätt typ av kodning, sökord i lagom mängd i texten, bildtexter mm."— Presentationens avskrift:

1 Jonas Augustsson

2  Målet att komma högt upp på ex. en Google sökning.  Med hjälp av rätt typ av kodning, sökord i lagom mängd i texten, bildtexter mm.  Relevanta textsidor o bloggsidor  Ingående länkar (byta länkar)  Google ranking (hur ”viktig” sidan är)  Alla sökmotorer fungerar olika.  Uppdateras ofta  Många besökare Jonas Augustsson - induv.se

3  Nyhetsfönster  Blogg, BB, UppkopplatBBUppkopplat  Gästbok, forum, community ex1, ex2ex1ex2  Nyhetsbrev, maillista  Enkäter, undersökningar  Beskrivnings sidor. Extra information, ex teknisk utr, tips mm.  Downloads, give away (gds guider, mönster)gds guider  Designa själv applikation. VolvoVolvo  Få ut information via sida o framför allt mail  Onlinebokning Jonas Augustsson - induv.se

4  Att länka till en konkurrent kan vara bra!!! ◦ Konkurerar inte på samma sätt som offline  Byta länkar  Webrings  Kommentera forum, bloggar  Skriva artiklar, på andras sidor Jonas Augustsson - induv.se

5  Facebook, GS, Jon Olsson, Pontuz, HemlizGSJon OlssonPontuzHemliz  Youtube, ex, WOTE, ERATO, Tunn is, Damienex WOTEERATOTunn isDamien  Twitter, MHM, MPMHMMP  Google+ Google+  Linkedin Jonas Augustsson - induv.se

6  Sökordsannonser, Google, Yahoo, Adoperator, FBGoogleYahooAdoperator  Afilliate annonser, Double, Tradedoubler, Afilliator,DoubleTradedoublerAfilliator  Textannonser,  Blocket webbshop mm. Blocket  Länkannonser, marathonmarathon  Banners, SalongK, BlocketSalongKBlocket  Betalning, ◦ per klick, per visning, unik visning, Tid.  Effektivast, ◦ textannonser och stora flashbanners Jonas Augustsson - induv.se

7  Beroende på marknad  Text annonser ◦ Sökord 0,5 – 50 kr /klick ◦ 500 kr– flera tusen kr / månad  Banners (beroende på storlek) ◦ 1-?? kr / klick ◦ 0,10 – 0,30 kr / visning ◦ 2 – många tusen / månad Jonas Augustsson - induv.se

8  Hemsidor ersätter inte ngn annan marknadsföring men kompletterar och förbättrar Jonas Augustsson - induv.se

9  CMS, webbpublicerings verktyg ◦ + enkelt, snabbt, lätt uppdatera ◦ - styrd i layout, troligen sämre seo,  Öppen källkod ◦ + billigt, oberoende support ◦ - ev sämre support, ev mer styrd. ◦ Ex. Typo 3, Mambo, Joomla, PHP-fusion, Wordpress, PHPBB, Textpattern, OsCommerceTypo 3JoomlaPHP-fusion WordpressPHPBBTextpattern ◦ opensourcecms opensourcecms Jonas Augustsson - induv.se

10  Bilder, gratis, billigtgratisbilligt  Mailklient, lsoftlsoft  Sökordmarknadsföring, Google, YahooGoogleYahoo  Webbhotell, billigt,billigt  Statistik, google, susnet.se,googlesusnet.se Jonas Augustsson - induv.se

11  Vilken marknadsföring på Internet skulle passa dig?  Vilka ”gratis sätt” passar dig? Jonas Augustsson - induv.se


Ladda ner ppt "Jonas Augustsson.  Målet att komma högt upp på ex. en Google sökning.  Med hjälp av rätt typ av kodning, sökord i lagom mängd i texten, bildtexter mm."

Liknande presentationer


Google-annonser