Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avOskar Danielsson
1
Välkommen till Bevola Bevola har marknadens bredaste produktplattform för påbyggnad av lastbilar, släp och trailers. Våra lösningar skapas genom egna produkter, agenturer och våra allsidiga produktionsfaciliteter.
2
History Bevola är ett självständigt bolag i Grönbech & Sönner koncernen. Grönbech & Sönner Holding etablerades 1828 av sjökapten M.J Grönbech. Produkterna var från början lergods och järnvaror. 1853 ändrades firman till G&S och man handlande med järn och stål. G&S Holding är idag en modern och välkänd koncern. G&S köpte Bevola i slutet av 1999. Bevola etablerades 1968 och har på 40 år arbetat fram ett gott rykte på påbyggnadskompontenter till transportsektorn och lösningar till industrin och den offentliga sektorn. Bevola har genom koncernskapet med G/S A/S, genomgått en större förändring och framstår idag som en modern verksamhet med positiv utveckling. Bevola har huvudkontor med gemensamma funktioner, produktion och centrallager i Ringsted och bolag/avdelningar i Norge och Sverige. Grønbech & Sønners byggnad på Scandiagade i Köpenhamn Historien
5
Bevolas grund
6
Marknadssituationen LågfrekventHögfrekvent Positionering Produktorienterad verksamhet Kunskapsbaserad verksamhet PrisPris/Värde Värde/Högt pris
7
History Bevola skall göra en markant skillnad på alla områden och nivåer, som är så överraskande och positiv, att hela värdekedjan har Bevola som sitt första val. Vi skall nå våra resultat, via ett konstant extraordinärt engagemang, för vi vill räknas till de bästa. Bevola skall säkra det bästa, det bästa. Innovation Vision
8
History Genom dialog “människor till människor” och “Bara bättre lösningar”, vill Bevola skapa mer tid, tätare samarbete och ökad kunskap och tillväxt i hela värdekedjan. Relation Mission
9
History • Enhetlighet • Utveckling • Utbildning • Kommunikation Dynamik Strategi Strategin innehåller 36 projekt
10
History Begeistring, tro, mod och handllingskraft. Genom begeistring, skapar vi tron på att det kan göras, modet till att göra det och handlingskraften till att få det gjort, först och rätt. Energi Värde Värden
11
Kommunikationsplattform
12
Plan, eller ingen plan ? DåtidNutid/framtid 1968-2002 Inget innehåll/fokus ? Förändring Innovation Struktur Mål Budskap Förändring Innovation Struktur Mål Budskap 2003-2007 Innehåll/fokus 2009-2015 Innehåll/fokus • 85% Omsättningsökning • 260% Ökning på bottenlinjen • 0% Omkostnadsökning • 65% Förbättrad effektivitet • 250% Omsättningsökning • 330% Ökning på bottenlinjen • 136% Omkostnadsökning • 25% Förbättrad effektivitet • Låg omsättning • Låg/ingen bottenlinje • Höga omkostnader • Dålig effektivitet
13
Industri Större vagnsbyggare Offentlig sektor Eftermarknad Konkurrenter & kunder i andra segment Marknadsutveckling Framtid Färre leverantörer Färre kunder DRIFT TEKNIK
14
Produkter och lösningar
15
• Purple+ • CSR (BevoCare) • Värdekedjeoptimering • Verksamhetsutveckling gemensam • Totalavtal/partnerskap • Bättre bottenlinje till alla • Kommunikation • Innovation • Nya marknadssegment • Effektivitet • IT-teknologi • Transformationsekonomi • Anaconomy • Cashflow • Web 2.0 • Marketing 3.0 Fokusområden Fokus
16
Organisation Marknadar DK EU F S N • Ledning: Fundament – Leadership – Management • Marketing: Branding – Marknadsföring – Web • Logistik:Inköp – Transport – Hantering – Produktion – Kvalitet • Utveckling: Hardware – Software – Funktion – Kunskap • IT:Hardware – Software – Hotline – Web • Ekonomi:Koncernräkenskap – Budget - Uppföljning
17
Nyckeltal
18
Uppgiften Värdekedje optimering Logistikfokus Planläggningsfokus Optimeringsprocess
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.