Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Högre dekorativa utbildningar
Utvärdering av verksamheten
2
”Populationen” Tre skolor 141 personer har gått på utbildningarna
Piteå, Stockholm och Norrköping 141 personer har gått på utbildningarna 23 fick vi returer på 21 svarade ej
3
Antal svar per skola Piteå Stockholm Norrköping 45 svar 27 svar
4
Könsfördelning Män 54 st Kvinnor 43 st
5
Könsfördelning/skola
Piteå 45 svar Stockholm 27 svar Norrköping 25 svar
6
Bakgrund
7
Utvärderingsfrågorna
Samtliga värderingsfrågor baseras på en 6-gradig skala 1= dåligt värde Frågorna hanterade följande ämnen: Upplevd nytta av utbildningen Daglig nytta av utbildningen Frågorna kan specas per kön, utbildning och utbildningsort
8
Värderingar/kön Männens svar Redovisning per skola
9
Värderingar/kön Kvinnornas svar Redovisning per skola
10
Värderingar/tidigare utbildning
Målarnas svar Redovisning per skola
11
Värderingar/tidigare utbildning
Övrigas svar Redovisning per skola
12
Rekommenderas utbildningarna?
Målarbakgrund Ja 90% av alla Piteå 93% Stockholm 78% Norrköping 100% Annan bakgrund Ja 92% av alla Piteå 94%
13
Rekommenderas utbildningarna?
Kvinnor Ja 95% av alla Piteå 95% Stockholm 88% Norrköping 100% Män Ja 87% av alla Piteå 92% Stockholm 74%
14
Intresse för ytterligare utbildning
Målarbakgrund Ja 87% Piteå 86% Stockholm 94% Norrköping 79% Annan bakgrund Ja 92% Piteå 94% Stockholm 89% Norrköping 91%
15
Intresse för ytterligare utbildning
Kvinnor Ja 88% Piteå 90% Stockholm 88% Norrköping 86% Män Ja 87% Piteå 92% Stockholm 74% Norrköping 100%
16
Sysselsättning efter utbildning Norrköping
Anställd målare 40% Eget måleriföretag 28% Annat yrke 24% Eget företag ej måleri 8% Arbetslös 0% Daglig nytta på en sexgradig skala värderades till 4,44
17
Sysselsättning efter utbildning Huddinge
Anställd målare 33% Eget måleriföretag 41% Annat yrke 19% Eget företag ej måleri 0% Arbetslös 7% Daglig nytta på en sexgradig skala värderades till 3,56
18
Sysselsättning efter utbildning Piteå
Anställd målare 31% Eget måleriföretag 20% Annat yrke 35% Eget företag ej måleri 7% Arbetslös 7% Daglig nytta på en sexfemgradig skala värderades till 3,40
19
Hur fick man information om utbildningen?
Annons 31% Män 37% Kvinnor 23% Internet 10% Män 4% Kvinnor 19% Facket 23% Män 35% Kvinnor 7% Kursdeltagare 4% Annat sätt 34% Män 26% Kvinnor 44%
20
Finansiering av utbildningen
SVUXA 33% Män 35% Kvinnor 30% CSN 57% Män 56% Kvinnor 58% Egen 6% Försäkringskassan 4%
21
”Bäst och sämst listan”
34% ansåg att det bästa med hela utbildningen var lärarna 21% målarna Delad första position tillsammans med grundutbildningen och praktiken 56% av övriga
22
”Bäst och sämst listan”
41% ansåg att det sämsta var tids-pressen under utbildningen 41% målarna 42% av övriga
23
Man önskar mer av Specialtekniker 29% Praktik 18%
26% av målarna 33% av övriga Praktik 18% 20% av målarna 14% av övriga
24
Man önskar mindre av Företagsekonomi 25% Datautbildning 20%
25% i båda grupperna Datautbildning 20% 16% av målarna 25% av övriga
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.