Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Högre dekorativa utbildningar

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Högre dekorativa utbildningar"— Presentationens avskrift:

1 Högre dekorativa utbildningar
Utvärdering av verksamheten

2 ”Populationen” Tre skolor 141 personer har gått på utbildningarna
Piteå, Stockholm och Norrköping 141 personer har gått på utbildningarna 23 fick vi returer på 21 svarade ej

3 Antal svar per skola Piteå Stockholm Norrköping 45 svar 27 svar

4 Könsfördelning Män 54 st Kvinnor 43 st

5 Könsfördelning/skola
Piteå 45 svar Stockholm 27 svar Norrköping 25 svar

6 Bakgrund

7 Utvärderingsfrågorna
Samtliga värderingsfrågor baseras på en 6-gradig skala 1= dåligt värde Frågorna hanterade följande ämnen: Upplevd nytta av utbildningen Daglig nytta av utbildningen Frågorna kan specas per kön, utbildning och utbildningsort

8 Värderingar/kön Männens svar Redovisning per skola

9 Värderingar/kön Kvinnornas svar Redovisning per skola

10 Värderingar/tidigare utbildning
Målarnas svar Redovisning per skola

11 Värderingar/tidigare utbildning
Övrigas svar Redovisning per skola

12 Rekommenderas utbildningarna?
Målarbakgrund Ja 90% av alla Piteå 93% Stockholm 78% Norrköping 100% Annan bakgrund Ja 92% av alla Piteå 94%

13 Rekommenderas utbildningarna?
Kvinnor Ja 95% av alla Piteå 95% Stockholm 88% Norrköping 100% Män Ja 87% av alla Piteå 92% Stockholm 74%

14 Intresse för ytterligare utbildning
Målarbakgrund Ja 87% Piteå 86% Stockholm 94% Norrköping 79% Annan bakgrund Ja 92% Piteå 94% Stockholm 89% Norrköping 91%

15 Intresse för ytterligare utbildning
Kvinnor Ja 88% Piteå 90% Stockholm 88% Norrköping 86% Män Ja 87% Piteå 92% Stockholm 74% Norrköping 100%

16 Sysselsättning efter utbildning Norrköping
Anställd målare 40% Eget måleriföretag 28% Annat yrke 24% Eget företag ej måleri 8% Arbetslös 0% Daglig nytta på en sexgradig skala värderades till 4,44

17 Sysselsättning efter utbildning Huddinge
Anställd målare 33% Eget måleriföretag 41% Annat yrke 19% Eget företag ej måleri 0% Arbetslös 7% Daglig nytta på en sexgradig skala värderades till 3,56

18 Sysselsättning efter utbildning Piteå
Anställd målare 31% Eget måleriföretag 20% Annat yrke 35% Eget företag ej måleri 7% Arbetslös 7% Daglig nytta på en sexfemgradig skala värderades till 3,40

19 Hur fick man information om utbildningen?
Annons 31% Män 37% Kvinnor 23% Internet 10% Män 4% Kvinnor 19% Facket 23% Män 35% Kvinnor 7% Kursdeltagare 4% Annat sätt 34% Män 26% Kvinnor 44%

20 Finansiering av utbildningen
SVUXA 33% Män 35% Kvinnor 30% CSN 57% Män 56% Kvinnor 58% Egen 6% Försäkringskassan 4%

21 ”Bäst och sämst listan”
34% ansåg att det bästa med hela utbildningen var lärarna 21% målarna Delad första position tillsammans med grundutbildningen och praktiken 56% av övriga

22 ”Bäst och sämst listan”
41% ansåg att det sämsta var tids-pressen under utbildningen 41% målarna 42% av övriga

23 Man önskar mer av Specialtekniker 29% Praktik 18%
26% av målarna 33% av övriga Praktik 18% 20% av målarna 14% av övriga

24 Man önskar mindre av Företagsekonomi 25% Datautbildning 20%
25% i båda grupperna Datautbildning 20% 16% av målarna 25% av övriga


Ladda ner ppt "Högre dekorativa utbildningar"

Liknande presentationer


Google-annonser