Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Version 3 - 20180313 Nöjd kund. Hela resan..

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Version 3 - 20180313 Nöjd kund. Hela resan.."— Presentationens avskrift:

1 Version 3  Nöjd kund. Hela resan.

2 Vägfordonshinder i gatuspår
Felparkerade fordon. Trasiga fordon. Krockade fordon. Fordon kör på infrastruktur. Lastbilar med sommardäck. Bussar.

3

4 Orsaker? Snövallar mellan trottoar och parkeringsrutor.
Otydlighet - markerade rutor saknas. Okunskap - har inte rätt kunskap, kan inte se att man är i vägen. Oförståelse – har inte rätt förståelse, bryr sig inte. Otur – fordonet går sönder. Inte rätt förutsättningar – fel däcktyp för underlaget.

5 Snövallar

6 För små parkeringsrutor?? På håret!

7 Lånat pappas dyra tävlingsbil – stopp i 30 minuter

8 Tänkte inte på huset… tack å gonatt.

9 Mobiltelefon kanske?...

10 Hej och hå… med gemensamma krafter.

11 Rattvridare!

12 Tanken som räknas!

13 Herrelös buss skapade infrastrukturhinder?

14 Precis över mållinjen!

15 Slog knut på sig själv

16 Vem betalar stoppet pga fordonshinder?
85 hindrande fordon bara på Tvärbanan till sept 2018! Totalt 560 minuters försening! Totalt 57 inställda avgångar!

17 Vem betalar stoppet pga fordonshinder?
Alltid olägenhet för resenärerna! Stor olägenhet för TLC, TX, förarna och verkstaden. Bekostas olika beroende på avtal. Fordonsföraren slipper nästan alltid undan förutom egna bärgningskostnader. Fordonsföraren saknar incitament att få undan sitt problem snabbt.

18 Hur får vi undan fordonet snabbast?

19 Hur får vi undan fordonshindren snabbast?
Om fordonsföraren inte syns till – ringklocka och tyfon! Registreringsnummer av spårvagnsföraren till TLC. TLC söker i Bilvision efter ägaruppgifter. TLC ringer bilägaren och Parkeringsvakter. TLC ringer bärgare om ej omedelbart svar erhålls hos bilägaren eller om uppgifter saknas. Bärgare ofta på plats inom 20 minuter. Bärgare flyttar undan och parkeringsvakter bötfäller fordonsägaren. Om bilägaren flyttar sin bil avbeställs bärgaren. Arriva driver skadeståndskostnader mot fordonsägaren.

20 Lösningar för att slippa felparkerade fordon
Tydligt markerade parkeringsrutor. Kantstenar eller målad linje som markerar spårvagnens fria rum. Annan beläggning av gatan som skiljer spårområde och övriga körfält. Statuera exempel – driva skadestånd för stilleståndskostnader till fordonsägaren. Bra exempel från tunnelbanan med skadestånd mot spårbeträdare.

21 Nöjd kund. Hela resan.


Ladda ner ppt "Version 3 - 20180313 Nöjd kund. Hela resan.."

Liknande presentationer


Google-annonser