Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Kompetenta, fokuserade, tydliga & kommunikativa 

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Kompetenta, fokuserade, tydliga & kommunikativa "— Presentationens avskrift:

1 Kompetenta, fokuserade, tydliga & kommunikativa 
Veckomöte Kompetenta, fokuserade, tydliga & kommunikativa 

2 Agenda Destinationsutveckling Destinationsmarknadsföring
Turistinformationen Ekonomi Varumärke Informationsärenden

3 Destinationsutveckling
Projekt Övrigt Defence Arch Nature on track Gotland CB Tillgänglighet Green key certifiering/Blue Flag Citybreak?

4 Destinationsmarknadsföring
REKRYTERING Sara Degerth börjar som marknadsassistent hos oss den 24 oktober. Övriga kandidater informerade. Deltar den 10 oktober i MATKA möte i Åbo. Plats/Bord OK, dator?, annat som behövs åtgärdas? MATKA 2017 Alla potentiella partners kontaktade per tel den 3 oktober. Intresse finns. Inbjudan till ett första Matka-möte går ut i slutet av nästa vecka. MÄSSOR Information om mässorna, inkl. kontaktperson på org. Upp till var och en att kontakta respektive kontaktperson ifall intresse för deltagande finns.

5 Destinationsmarknadsföring
BROSCHYR – ÅLAND 2017 Akut: Vi behöver få beslut om huruvida den skall göras om eller ej Input från styrelsen? MARKNADSFÖRINGSMÖTEN MED VÅRA VIKTIGASTE PARTNERS Bokning av möten pågår. KAMPANJER 2017 Tidsplan? GENOMGÅNG – BILDMATERIAL, Terese Andersson

6 Destinationsmarknadsföring
HEMSIDAN Research & kontakt med anläggningar  Julrelaterade artiklarna uppdaterade (v 43): - Lillajul: alla fem språk Julmarknader: alla fem språk   - Julbord: sv, fi och eng Lyfts snart på startsidan (bildspel och utvalda artiklar) och på sociala medier

7 Destinationsmarknadsföring
MEDIABANKEN Nauticals julbilder (6 st., Nautical äger, tagna av TA) SKÖRDEFESTBILDER/APRIL: Endast för mf av eventet Skördefesten på Åland, ej av hösten på Åland osv. ”Vi vill gärna att ni lägger upp bilderna i mediabanken men det är viktigt att inte bilderna kan användas i andra sammanhang, t ex om Viking Line skriver om hösten.” FOTOGRAFIER: MARITIMA SKÄRGÅRDEN = DE:s bilder bl. a. för tyska marknaden Väljprocess: 265 st. bilder   35 Bildmöte med LBS och AG 2.11  ca 15 st.

8 Turistinformation

9 Ekonomi Kontering av fakturor
Ingen moms i SEK fakturor (gäller ej mässor) Eurocard – underlag Processer/administrativa rutiner

10 Varumärke Visit Finlands reklambyrå SEK & Crey besökte Åland (kommunikationen kring Maritima skärgård) - input till Rethink-kampanjen Januari målet att samarbeta med Placebranders.se Nordic Branding seminarium i Hfors i januari(Linnea Johansson)

11 Informations- och diskussionsärenden
Uppdatering av Team Handbok, förslag i slutet av januari, till styrelsen i februari Nytt löneunderlag 2017


Ladda ner ppt "Kompetenta, fokuserade, tydliga & kommunikativa "

Liknande presentationer


Google-annonser