Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Nyheter & Förbättringar LIS2011

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Nyheter & Förbättringar LIS2011"— Presentationens avskrift:

1 Nyheter & Förbättringar LIS2011

2 Nyheter – Arbetsgrupp/Handläggning
Skapa dokument och Infoga mall Vid ”Skapa dokument” erhålls en dialogruta med möjlighet att välja dokumenttyp och sätta Infoga mall till Ja eller Nej. Förvalt för Infoga mall = Ja och skall förenkla hanteringen genom att användaren får dialogrutor som gör alla stegen för att skapa dokument och infoga mall istället för som tidigare att man fick komma ihåg alla steg själv.

3 Nyheter – Arbetsgrupp/Handläggning
Mina ärenden En ny vy som heter ”Mina ärenden” har skapats som länken i meddelande om nytt ärende går till för att handläggaren lättare skall hitta det nya ärendet. Denna vy finns också tillgänglig att välja bland övriga vyer. Visar enbart mina ärenden

4 Nyheter – Arbetsgrupp/Handläggning
Möjlighet att skicka med ett meddelande vid anmälan till sammanträdesrum Fältet Kommentar till sekreterare används för detta ändamål

5 Nyheter – Arbetsgrupp/Handläggning
Inställningsbar godkännandeprocess För att göra godkännandeprocessen inställningsbar har ett nytt fält lagts till i inställningsdokumentet samt ändrat i befintliga godkännande-funktioner. Om fältet "Använd godkännande-funktion” = Ja i inställningsdokumentet har man möjlighet att : Begära godkännande Godkänna Avslå godkännande Samt riv upp godkännande

6 Nyheter – Arbetsgrupp/Handläggning
Vid remissvar kan antal dokument väljas mer fritt Dialog som visar alla dokument som tillhör ärendet, där man får välja vilka man vill. Har man valt dokument som inte är relevanta hoppas dessa över i genereringen, med ett meddelande till användaren om vad det beror på Infogandet av mall är numera inbyggt i funktionen så man får automatisk via dialogrutor välja mall.

7 Nyheter – Arbetsgrupp/Handläggning
Loggning av öppnade e-postmeddelanden i Inkorgen En loggning görs i diarieloggen när någon öppnar ett e-postmeddelande i inkorgen. Gäller: Vanlig e-post Inskannade handlingar Vidarbefodrade handlingar Detta för att säkerställa att man loggar all läsning av eventuell sekretessbelagt material. Samma funktion som släpptes för Diariet i somras i LIS2010 patch-3

8 Nyheter - Diariet Nytt och mer flexibelt sätt att söka vid diarieföring i Inkorgen

9 Nyheter - Diariet Sorteringen av numrerade händelser i ett ärende ändrad Senast registrerade händelse hamnar överst istället för sist. Före ändring: Efter ändring:

10 Nyheter - Diariet Spara mottagaradress från inkommen e-post på händelsekort Man kan ange att vid diarieföring ska till-fältet läggas in i mottagare- fältet på händelsen. Genom att bocka i ”Kopiera mottagarefältet (Till: )” i denna dialogrutan:

11 Nyheter - Diariet Förändringar gjorda i sökfunktionen
Arbete gjort för att förtydliga sökresultat och ge bättre underlag för de listor som man vill ta fram. Sökning händelse Möjlighet att söka på arbetsgrupp, makulerade händelser, avslutade ärenden Sökning ärende Möjlighet att välja om makulerade ärenden / avslutade ärenden ska med i sökresultatet Litet/Stort fönster Litet fönster ligger kvar efter att man öppnat ett dokument från sökresultatet. Stort fönster används för att skapa listor Knapparna ligger direkt i sökfönstret

12 Nyheter - Diariet Generell listfunktion Möjlighet att exportera ut sökresultat till kalkylprogram (Microsoft Excel eller OpenOffice Calc), för att antingen skriva ut eller spara utanför diariet. Man får välja fält som skall med över och ange rubrik på listan.

13 Nyheter Diariet Pågående ärenden har fått en ”Per objekt”-vy:

14 Nyheter - Diariet I vyn ”Svarsdatum” tas händelser bort vid avslut av ärende

15 Nyheter - Diariet Ny hantering av sekretess när flera registratorer arbetar i samma diarium Lösningen bygger på att Diariet konfigureras för att använda ”objekt”. För varje ”objekt” anges vilka registratorer som ska kunna läsa sekretessbelagda dokument inom just det objektet. Kontrollen görs vid försök att öppna mot objektens lista med registratorer för att se om man är behörig att öppna eller ej.

16 Nyheter - Diariet Komplettering av e-postmeddelande vid information till handläggare om ny handling Rubrik av händelse visas i e-post rubriken

17 Nyheter - Diariet/Sammanträdesrum
Anmäla ärenden från externa verksamhetssystem Möjlighet att anmäla ärenden till sammanträdesrum direkt från Diariet. Ny roll i Diariet – Anmäla till sammanträde

18 Nyheter - Sammanträdesrum
Kompletterat meddelandet som går till handläggaren vid statusändring i sammanträdespunkt med Rubrik och Paragraf

19 Nyheter - Sammanträdesrum
Möjlighet att ändra paragrafnummer i ”Kommande”-vyn Man kan numera ändra paragrafnummer direkt i vyn ”Kommande”, så som man tidigare kunnat göra i vyn ”Genomförda”

20 Nyheter - Avtalshanteringen
From-datum Komplettering så att man ser både From och Tom-datum i vyerna i avtalsmodulen

21 Nyheter - Avtalshanteringen
Separerade datumfält För Tillsvidare-avtal visas Avtalsperiod from och Uppföljningsdatum: För Tidsbegränsade avtal visas Avtalsperiod from och Avtalsperiod tom: Obligatoriska fält

22 Nyheter - Avtalshanteringen
Utökad sökning Man kan söka på alla fält som syns i Avtalsinformationsdokumentet, (dvs notesdokumentet inte i bilagor m.m.)

23 Nyheter - Diariet/Avtalshanteringen
Diarieföra avtal från avtalshanteringen i redan pågående ärende i diariet Två olika sätt att diarieföra: Ärende Händelse

24 Nyheter - Avtalshanteringen
Möjlighet att skapa bilagor till avtalet och diarieföra från samma avtalsinformationsdokument. Det går även att ha dokument som man inte vill diarieföra ”arbetsdokument” i samma avtalsinformationsdokument. Automatisering av synkning från Diariet till Avtalshantering vid diarieföring av ny händelse. Information skickas till handläggaren.

25 Nyheter - Verksamhetshandbok
Enklare att göra om strukturen genom funktioner för att döpa om rubriknivåer på tillhörande dokument. Ändra handbok Ändra kapitel Ändra avsnitt Gör det möjligt för [SysAdmin] att ändra dokument strukturen på Handbok, Kapitel eller Avsnittsnivå.

26 Förbättringar Anslagstavlan och Verksamhetshandboken har lagts in i Konfigmodulen Förbättrat meddelandetexter Rensat upp bland onödiga meddelanden Genomgång av Hjälpen Genomgång av Informera – funktionen Och några till…. Mer information kommer i releasens Nyhetsbrev

27 Webbifierad Hjälp Hjälpen har tidigare funnits delvis på webben, Anslagstavlan & Verksamhetshandboken, resterande i Notes. Inom kort kommer en ny webbifierad hjälp för hela LIS konceptet att släppas och den får varje kund välja om de vill lägga upp på en webserver eller en notesserver. Bygger på ramverket i Xpages som Logica tagit fram


Ladda ner ppt "Nyheter & Förbättringar LIS2011"

Liknande presentationer


Google-annonser