Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker
2
AGENDA Punkt 1 Punkt 2 Punkt 3 Arkitektkopia
3
Arkitektkopia grundades 1951
Arkitektkopia grundades Vi har cirka 300 anställda på 27 orter i Sverige. År 1951 såg Skarabon Östen Grankvist en tidningsannons – Arkitektkopia till salu. Han pratade ihop sig med frun Inga, köpte företaget, behöll namnet och började resan mot att bli tryckeriet med branschens bredaste rikstäckning. Vi har varit delaktiga i byggandet av flera av Sveriges mest kända byggnader: Kaknästornet och Globen i Stockholm, Turning Torso i Malmö, Universeum och Världskulturmuseet i Göteborg samt Öresundsbron. Arkitektkopia har förvärvat över 200 bolag = vi har enormt bred och djup spetskompetens. Kul detalj: Arkitektkopias gula och svarta färger härstammar från Östens stora intresse för fotbollslaget Elfsborg IF.
4
Samma ägarfamilj sedan starten
Omsättning cirka 400 Mkr Högsta kredit-värdighet (UC Guld)
5
Kvalitets-certifierad enligt ISO9001 Svanen-licens Sedan 2011
Miljöcertifierad enligt ISO14001 Kvalitets-certifierad enligt ISO9001 Svanen-licens Sedan 2011 Vi arbetar med LEAN ISO14001: Internationellt accepterad standard om miljöledning. Består av 55 skall-krav som ska uppfyllas för att få certifiering. Kan användas i alla typer av organisationer. ISO 9001: Internationellt accepterad standard om kvalitetsledning. Handlar om att utgå från kundernas behov och se över de interna arbetssätten för att minska kostnader. Uppfylls kraven kan certifiering fås. Kan användas i alla typer av organisationer. Svanen-märkt våra största enheter. Klimatkompenserar allt papper, kör klimatneutral el. Optimerar användningen av ark och rullar för att minska på spillet. Print-on-demand LEAN: Går ut på att man maximerar kundnyttan och samtidigt minimerar slöseri av resurser genom olika typer av effektiviseringar och rationaliseringar.
6
AFFÄRSIDÉ ”Vi gör det möjligt för våra kunder att kommunicera effektivare med hjälp av innovativa helhetslösningar för tryckt och digital kommunikation”
7
PRODUKTER TJÄNSTER Ritningar & Byggprojekt Marknadsmaterial
Kontorstryck Utbildningsmaterial 3D-print Butiksprofilering, Mässa & Event TJÄNSTER Digitalisering & Scanning Lager & Logistik Layout & Original Web2Print Säkerhet & Sekretess
8
INITIAL ANALYS Kartläggning DIALOG KONKRETISERING
VÅRT ARBETSSÄTT INITIAL ANALYS Kartläggning DIALOG Inledande möte KONKRETISERING Nuläge – Börläge Hur realisera värde / effekt UTVECKLING AV SAMARBETET
9
VÄRDEPOTENTIAL RESULTAT RESULTAT-PÅVERKANDE FAKTORER NULÄGE – BÖRLÄGE
Ökad lönsamhet Ökad NKI Starkare varumärke POTENTIAL: 0,5–1 MILJ KR RESULTAT-PÅVERKANDE FAKTORER NULÄGE – BÖRLÄGE Frigöra tid Snabbare lansering nya marknader Stödja kedjan med effektiva verktyg sparar tid UTMANINGAR Optimerar kommunikations-lösningar Minskad administration Säkerställer kvalitet Säkerställa varumärket på flera marknader Effektivisera resurser och göra rätt saker Stödja ÅF butiks-kommunikation AFFÄRSSTRATEGI Fortsatt expansion Lönsamhet på nya marknader Långsiktiga marknadssatsningar
10
EN DEL AV VÅRA KUNDER Arkitektkopia
11
Välkommen till en värld av trycksaker
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.