Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker."— Presentationens avskrift:

1 Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker

2 AGENDA Punkt 1 Punkt 2 Punkt 3 Arkitektkopia

3 Arkitektkopia grundades 1951
Arkitektkopia grundades Vi har cirka 300 anställda på 27 orter i Sverige. År 1951 såg Skarabon Östen Grankvist en tidningsannons – Arkitektkopia till salu. Han pratade ihop sig med frun Inga, köpte företaget, behöll namnet och började resan mot att bli tryckeriet med branschens bredaste rikstäckning. Vi har varit delaktiga i byggandet av flera av Sveriges mest kända byggnader: Kaknästornet och Globen i Stockholm, Turning Torso i Malmö, Universeum och Världskulturmuseet i Göteborg samt Öresundsbron. Arkitektkopia har förvärvat över 200 bolag = vi har enormt bred och djup spetskompetens. Kul detalj: Arkitektkopias gula och svarta färger härstammar från Östens stora intresse för fotbollslaget Elfsborg IF.

4 Samma ägarfamilj sedan starten
Omsättning cirka 400 Mkr Högsta kredit-värdighet (UC Guld)

5 Kvalitets-certifierad enligt ISO9001 Svanen-licens Sedan 2011
Miljöcertifierad enligt ISO14001 Kvalitets-certifierad enligt ISO9001 Svanen-licens Sedan 2011 Vi arbetar med LEAN ISO14001: Internationellt accepterad standard om miljöledning. Består av 55 skall-krav som ska uppfyllas för att få certifiering. Kan användas i alla typer av organisationer. ISO 9001: Internationellt accepterad standard om kvalitetsledning. Handlar om att utgå från kundernas behov och se över de interna arbetssätten för att minska kostnader. Uppfylls kraven kan certifiering fås. Kan användas i alla typer av organisationer. Svanen-märkt våra största enheter. Klimatkompenserar allt papper, kör klimatneutral el. Optimerar användningen av ark och rullar för att minska på spillet. Print-on-demand LEAN: Går ut på att man maximerar kundnyttan och samtidigt minimerar slöseri av resurser genom olika typer av effektiviseringar och rationaliseringar.

6 AFFÄRSIDÉ ”Vi gör det möjligt för våra kunder att kommunicera effektivare med hjälp av innovativa helhetslösningar för tryckt och digital kommunikation”

7 PRODUKTER TJÄNSTER Ritningar & Byggprojekt Marknadsmaterial
Kontorstryck Utbildningsmaterial 3D-print Butiksprofilering, Mässa & Event TJÄNSTER Digitalisering & Scanning Lager & Logistik Layout & Original Web2Print Säkerhet & Sekretess

8 INITIAL ANALYS Kartläggning DIALOG KONKRETISERING
VÅRT ARBETSSÄTT INITIAL ANALYS Kartläggning DIALOG Inledande möte KONKRETISERING Nuläge – Börläge Hur realisera värde / effekt UTVECKLING AV SAMARBETET

9 VÄRDEPOTENTIAL RESULTAT RESULTAT-PÅVERKANDE FAKTORER NULÄGE – BÖRLÄGE
Ökad lönsamhet Ökad NKI Starkare varumärke POTENTIAL: 0,5–1 MILJ KR RESULTAT-PÅVERKANDE FAKTORER NULÄGE – BÖRLÄGE Frigöra tid Snabbare lansering nya marknader Stödja kedjan med effektiva verktyg sparar tid UTMANINGAR Optimerar kommunikations-lösningar Minskad administration Säkerställer kvalitet Säkerställa varumärket på flera marknader Effektivisera resurser och göra rätt saker Stödja ÅF butiks-kommunikation AFFÄRSSTRATEGI Fortsatt expansion Lönsamhet på nya marknader Långsiktiga marknadssatsningar

10 EN DEL AV VÅRA KUNDER Arkitektkopia

11 Välkommen till en värld av trycksaker


Ladda ner ppt "Välkommen till arkitektkopia En värld av trycksaker."

Liknande presentationer


Google-annonser