Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Organisation ny SDF Lundby
FSG
2
Agenda Tidplan organisation och bemanning Projekt nya SDF
Tidplan samverkan Dialog om riskbedömning enligt AML Dialog delrapport uppdrag bemanning Dialog om risker för era medlemmar i organisationsförändringen Direkt berörda (medarbetare i stödfunk) Indirekt berörda (chefer)
3
Tidplan organisation & bemanning
Kvartal Förvaltningschefer har rekryterats Genomförande pågår med hjälp av SDF m fl Kvartal Rekrytering av stödfunktionschefer Kvartal Rekrytering av medarbetare till stödfunktioner 1/ nya nämnder inrättas 1/ Inflytt i lokaler Genomförande ny skolnämnder 27/10 Delrapport 15/12 Slutrapport Plan för hur stadsdelarna ska lösa sitt uppdrag från och med 1 juli 2018 Sept-november 2017 Utredning, dialog December jan 2018 Samverkan och beslut Utredning om ledning, stöd, administration i SDF Lundby Sept-dec 2017 Utredning 15/ Beslut Utredning om förutsättningar för samverkan på Hisingen
4
Tidplan samverkan 8 nov 20 dec (utökad tid 10-12)
Information om uppdrag lokaler Information: förslag till ny organisation från 1 juli 2018 (med konsekvensbeskrivning) Information om översyn av stödfunktioner och administration Ledningsorganisation (chefer ovanför EC-nivå) Information om delrapport SDD-projektet Stöd och administration (stödfunktioner, administrativa enheten, bemanningsenheten) Utökad tid 20 dec Riskbedömning, vad, när hur, vem Samverkan Hisingen Ledning och styrning 23 nov Samverkan med skola- och förskoleförvaltning utifrån barn och unga Dialog delrapport uppdrag bemanning Dialog om risker för era medlemmar i organisationsförändringen 11 jan - Direkt berörda (medarbetare i stödfunk) Slutsamverkan av ny organisation (förslag lämnat 20 dec) - Indirekt berörda (chefer) 14 dec Samverkan inför beslut: bemanningsprinciper (punkt 1) i uppdrag bemanning Information: punkt 2-4 i uppdrag bemanning
5
Riskbedömning enligt AML
Riskbedömning enligt arbetsmiljölagen Information och mall på styrande dokument VAD HUR NÄR VEM k.nsf/0/10EECFCF95397E45C CD03?OpenDocument Dialog om riskbedömning behöver göras under våren utifrån dessa perspektiv: Görs under våren (per enhet) Genomförandet sker från 1 juli 2018 Kommer inte kunna göras med kvalitet innan beslut Samverkan Hisingen påverkar Ledningsorganisation (antal chefsled) påverkar Arbetets innehåll per enhet i den nya organisationen måste vara klart för att riskbedömning enligt AML (ABC) ska kunna genomföras.
6
Anpassning av stödfunktioner – tema på förvaltningsledningen 20 nov
Bemanning och rekrytering Administrativa enheten Avdelning 2017 UTV E 8,5 4,25 KANSLI 10 5 KOMM 4 2 FM 5,2 2,6 EK 12 6 HR 15 7,5 BE Summa 64,7 32,35 ADM E IFO/ÄO 40 översyn processer Alma och anna Tilsammans med enhetschefer Sektorchef och områdeschef
7
Redovisningsenhet centralt i staden
Stadsdelarnas ekonomichefer initierat frågan om samordnad redovisning, stadsdelsdirektörerna ställt sig bakom rtal.nsf/C258A66DCDBE0F77C12581DE0055A70C/$File/2.2.7_ pdf
8
Delrapport uppdrag bemanning
9
Risker för era medlemmar i omorganisationen
Direkt berörda (medarbetare i stödfunktioner, bemanningsenhet, administrativa enheten IFO-FH och ÄO-HS) Indirekt berörda (chefer) Annat ni vill skicka med?
10
Kommunikation av ny organisation
Tidpunkt? Vad är viktiga budskap?
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.