Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Elsmart Solutions
2
Systemlösningar - huvudpunkter
Utprövad och driftsäker lösning – lanserad våren 2001 Arbetsflöde-baserat system (för att optimera en process som korsar både flera verksamheter och funktioner/avdelningar) Teknologi Webb- och Internetbaserat ASP-modell Ingen lokal installation av programvara Konfigurerbar/flexibel tack vare schematik/process Integrerbar mot interna/externa system Låg användartröskel (litet inlärningsbehov) Snabb implementering och uppstart
3
Elsmart systemmoduler
Entreprenör Elsmart Projektering Elsmart Nätanmälan Beställning av projekteringuppdrag, dokumentation, inmätning etc. Elsmart Booking Elsmart AO Elsmart Planner Elsmart PDA Elsmart Dispatch Föranmälan/ Färdiganmälan (PDA) Uppdrag Elsmart SO Ramavtal Produkter Elsmart PDA Elsmart Produktköp Elsmart Installatör Elsmart Erbjudandetorg Elsmart Faktura Elsmart Faktura Ramavtal Beställning av mindre produkt Anbud Ramavtal Produkter Entreprenör Elsmart Förfrågan Nettselskap Elinstallatör Kundfront Elsmart Fel och Avbrott Förfrågan Elsmart Booking Erbjudanden Evaluering Tilldelning Elsmart Planner Elsmart Dispatch Elsmart SO Elsmart PDA PDA: Mätordrar Serviceordrar Elsmart Kvalitet (Avrapportering i fälten på PDA) Elsmart Nätbibliotek Elsmart Integrering / SOA (t ex mot ISCU 8.0/9.0, Elwin, Elite, CAB)
4
Kunder och användare
5
Kunder Nordens ledande nätanmälningssystem
Våra kunder representerar ca mätpunkter Över elektroinstallatörbolag är registrerade användare av Elsmart Nätanmälan Hög kund- och användarnöjdhet uppmätt genom kundundersökningar Hög driftsäkerhet
6
Elsmart Nätanmälan en modul i Elsmart suiten
7
Stödjer hela flödet Installatör fyller i en elektronisk anmälan och skickar till nätföretaget. Handläggare på nätföretaget behandlar anmälan och returnerar den som godkänd eller avvisad. En avvisad anmälan kan redigeras av installatör och åter skickas till nätföretaget. En godkänd anmälan skickar installatören åter som en färdiganmälan med kompletterande data. Nätföretaget kan avslå eller godkänna en färdiganmälan. Vid avslag kan installatören korrigera informationen och skicka anmälan åter till nätföretaget. Godkända färdiganmälningar arkiveras av näthandläggaren.
8
Stödjer även tillhörande sidoprocesser
Mätarbetsordrar, inklusive mätarlagerhanteringen Erbjudanden till kunder och mottag av accept Uppdatering av kundinformationssystem Beställning av entreprenörarbete
9
Elektronisk behandling av anmälningar sparar resurser
Minimal resursförbrukning för påminnelser och uppföljning av saknade uppgifter Mindre resurser för handläggning hos nätägare Installatör och nätägare ges bättre överblick över egna anmälningar Anmälningarna kommer oftare i god tid innan själva arbetet ska utföras Enklare och säkrare avrapportering av mätvärden efter att montering utförts Nätägare får bättre kontroll över hela processen och kan i högre grad övervaka resursförbrukning och utveckling knuten till anmälningsvolym Bättre kontroll och överblick leder till större insikter inför ytterligare effektiviseringsarbete Installatörer och kunder upplever bättre service och nätägaren upplevs som mer professionell Bättre kvalitet på utfört arbete genom systematisk stickprovskontroll
10
Lönsamhet Best Case: 40 % reduktion av tid som används direkt och indirekt till behandling av anmälningar och anslutande processer Beroende på: Alla anmälningar i Elsmart Förändring av dagens processer och rutiner Organisering av anmälningstjänsten Generell förändringsvilja i organisationen Ledarskapsfokus Integrering med intilliggande system
11
Elsmart Nettmelding Ett eksempel Prosessflöde: Ny anlegning
Basis prosess utan sidoprosessar
12
Installatør sidan efter inlogging, Fullt overblick over status
13
Installatør - Starta en ny en elektronisk anmälan
14
Installatør - Fylle ut nytt data, obligatoriska felter och validering
Installatør - Fylle ut nytt data, obligatoriska felter och validering. Legga inn vedlegg
15
Nätföretagets innboks hvor nya anmälan ankommar bolaget
16
Handläggar hos nätföretaget behandlar anmälan och returnerar
den som godkänd eller avvisad.
17
En godkänd anmälan skickar installatören åter som en färdiganmälan
med kompletterande data.
18
Nätföretaget kan avslå eller godkänna en färdiganmälan
Nätföretaget kan avslå eller godkänna en färdiganmälan. Ved godkänning blir kundesenter varslet eller KIS oppdatert automatisk
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.