Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

En kampanj som stödjer Lionsmedlemmarnas hjälpinsatser

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "En kampanj som stödjer Lionsmedlemmarnas hjälpinsatser"— Presentationens avskrift:

1 En kampanj som stödjer Lionsmedlemmarnas hjälpinsatser

2 Program Bakgrund En introduktion av Kampanj 100: Stödjer hjälpinsatser
Våra globala frågor Erkänsla Hur du kan engagera dig Välkommen, och tack för att du tar dig tid till att vara här idag! Jag har glädjen att ge er en översikt över Lions Clubs International Foundations största insamlingskampanj hittills. Som Lionmedlemmar har vi ägnat våra liv åt att hjälpa andra och den här kampanjen kommer att göra det möjligt för oss att ta våra hjälpinsatser till helt nya nivåer. Jag ska först gå igenom helt kort vad vi har åstadkommit och hur den här stora kampanjen är ett logiskt nästa steg i vår stiftelses, och våra hjälpinsatsers utveckling. Vi ska sedan ägna lite tid åt att prata om kampanjens mål, tema, argument för stöd och operativa plan. Jag kommer att ge en översikt över våra globala frågor och LCIF:s vision för att förbättra våra samhällen och världen. Jag kommer också att ge er viktig information om marknadsföring om kampanjen och kampanjutmärkelser. Vi kommer sedan att avsluta med några förslag för hur ni alla kan engagera er, vilket jag är säker på att ni är intresserade av att få veta! Så låt oss sätta igång!

3 Bakgrund

4 50 år av påverkan 1 miljard 9,1 miljoner 118 miljoner 16 miljoner
USD I BEVILJADE ANSLAG 9,1 miljoner GRÅSTARRS- OPERATIONER 118 miljoner USD I KATASTROFHJÄLP 16 miljoner BARN SOM BLIVIT HJÄLPTA GENOM LIONS QUEST- PROGRAM I juni 2018 firar LCIF sitt 50-årsjubileum Miljontals barn som vaccinerats mot mässlingen I juni 2018 firar LCIF sitt 50-årsjubileum. LCIF är vår stiftelse. Och under de här 50 åren som gått, har vår stiftelse gjort enorm inverkan genom så oerhört många lokala och globala projekt och initiativ. Genom att anslå över 1 miljard USD till bidrag har vi räddat synen på 9,1 miljoner människor genom gråstarrsoperationer. Vi har förbättrat livet för över 16 miljoner barn genom de positiva livsfärdigheter som lärs ut genom Lions Quest-programmet. Vi har funnits där för våra grannar, och för samhällen runtom i världen, när katastrofer har inträffat, genom att anslå drygt 118 miljoner USD till katastrofhjälp. Vi har gett stöd till vaccinationer mot mässlingen för miljontals barn, vilket har räddat otaliga liv. Vilka är några exempel på där LCIF har gjort störst inverkan i ditt samhälle?

5 Tack till LCIF. ”Tack för att ni gett min dotter bättre livskvalitet.”
En mamma vars unga dotter fått en synen kontrollerad av Lionmedlemmar kontaktade nyligen LCIF för att säga: ”Tack för att ni gett min dotter bättre livskvalitet tack vare er stiftelses vänlighet och omtanke om våra barns välbefinnande!”. En annan Lionmedlem berättade hur hennes klubb gick samman för att hjälpa en ensam äldre man i deras grannskap vars hem hade blivit rejält förstört genom en översvämning. Lionmedlemmarna gjorde mer än att bara reparera hans hem – de gav honom hopp om att det fortfarande finns människor som bryr sig. Och listan över exempel är lång. När vi hör sådana här värmande historier påminns vi om varför vi väljer att hjälpa och varför det är så viktigt att utöka vårt fokus och vår genomslagskraft med den här nya kampanjen. ”Tack för att ni gett min dotter bättre livskvalitet.” ”De gav honom hopp om att det fortfarande finns människor som bryr sig.”

6 Tack för att du stödjer LCIF!
This slide is a placeholder for grant / donation information relevant to the club, district, multiple district or constitutional area receiving this presentation. Kontakta din regionala utvecklingsspecialist på LCIF eller för information om detta. Här kan du se hur vår/vårt (klubb/distrikt/multipeldistrikt/konstitutionella område) både har bidragit till och gynnats av LCIF. Tack för allt det ni har gjort! Era bidrag, både genom hjälparbete och donationer, gör skillnad i vårt samhälle och runtom i världen. Include specific insights as relevant.

7 Vägen till en kampanj Utvärdering av globala hjälpinsatser LCI framåts strategiska planeringsprocess = utökat stöd för globala frågor: 75 % Positiv/mycket positiv syn på globala frågor Prioritering av fokusområden varierar beroende på konstitutionellt område 72 % skulle kunna tänka sig att ge en gåva 80 % skulle vara beredda att ställa upp som ledare 86 % skulle vara beredda att be Lionmedlemmar om gåvor/donationslöften 83 % håller med om att man bör gå vidare med en kampanj Genomförbarhets- och planeringsstudie för kampanjen 2017: Många av er minns säkert den utvärdering av globala hjälpinsatser som LCI genomförde under 2015, i samband med den strategiska planeringsprocessen för LCI framåt. Den här processen ledde till ”Våra globala frågor” (tidigare kallade ”det nya globala ramverket för hjälpinsatser”). Frågorna syftar på fem prioriterade fokusområden: Diabetes, miljö, hungersnöd, syn och barncancer – samt att engagera och vara till glädje för ungdomar inom dessa områden. LCIF:s uppgift är att stödja Lions hjälpinsatser. Med utökningen av de globala frågorna, medgav LCIF behovet av att göra något utöver det vanliga för att göra detta möjligt. För att testa nivån av intresse och engagemang för att stödja dessa frågor under en insamlingskampanj, genomförde LCIF en genomförbarhets- och planeringsstudie mellan juni och augusti 2017, för att testa ett mål på 300 miljoner USD och få förståelse för hur olika fokusområden prioriteras. Som du kan se här var gensvaret för möjligheten för en kampanj mycket positivt, och i synnerhet för en kampanj som stöder de globala frågorna. Förtroenderådet godkände därför i augusti 2017 att man skulle köra igång med en kampanj.

8 Stödjer hjälpinsatser
Introducerar Kampanj 100: Stödjer hjälpinsatser

9 Kampanj 100 är nu här: Jag har glädjen att meddela att vår största insamlingskampanj hittills nu har fått ett namn, Kampanj 100, och en slogan, LCIF: stödjer hjälpinsatser. Du undrar kanske vad Kampanj 100 står för? Det började för 100 år sedan med Melvin Jones. Han hade en vision och Lions 1,4 miljoner medlemmar arbetar fortfarande mot den visionen idag. Bevara syn och förhindra blindhet. Bidra med katastrofhjälp. Skapa positiva miljöer för barn och ungdomar. Hjälpa funktionshindrade, äldre och de mest utsatta i samhället. Detta är inte saker som en enskild medlem, en klubb eller ett distrikt kan göra på egen hand, men tillsammans kan vi. När vi med stolthet ser tillbaka på tidigare insatser blickar vi även framåt, mot de kommande 100 åren. Vi ser att behoven i världen aldrig har varit större. Vi ser nya utmaningar framför oss. Tänk om 100 % av alla medlemmar skulle bidra till denna globala insats. Vad skulle vi kunna åstadkomma om alla Lionmedlemmar gav 100 USD, varje år? Det finns inget som är viktigare för Lions medlemmar än hjälpinsatser. Det är det vi gör, men vi gör det förstås inte själva. Lionmedlemmarna får stöd från LCIF. Tack vare LCIF har Lionmedlemmarna de resurser vi behöver för att kunna ta itu med de frågor vi bryr oss om. Eftersom vi förstår att hjälpinsatser innebär både att ge och att göra, kommer vår inverkan att vara under kommande 100 år, och ännu längre än så.

10 Kampanjens mål och tidsplan
Insamlingsmål: 300 miljoner USD Öka påverkan av hjälpinsatser inom nuvarande fokusområden: syn, ungdomar, katastrofhjälp, humanitära frågor Bekämpa diabetes Minska förekomsten och förbättra livskvaliteten för de som drabbas Utökat stöd för globala frågor Identifiera och utveckla nya sätt att påverka vår värld och dess mest sårbara invånare inom nya fokusområden: miljö, barncancer, hungersnöd Kampanjens tidsplan Donationer som tas emot under LCIF:s 50-årsjubileumsår räknas in i målet för insamlingen Kampanjen sätter officiellt igång vid Lions internationella kongress i Las Vegas i juli 2018, och kommer att pågå under de tre verksamhetsår som följer Den här stora insamlingskampanjen sätter officiellt igång vid den internationella kongressen i Las Vegas och kommer att pågå under de tre verksamhetsår som följer från och med starten. Målet är att samla in 300 miljoner USD till stöd för Lions hjälpinsatser. Detta kommer att inkludera alla donationer som görs till stiftelsen under den tid som kampanjen pågår. Donationer som görs till LCIF under vårt 50-årsjubileumsår, det vill säga i år, kommer också att räknas in i det här beloppet. Låt mig fokusera på två mycket viktiga saker som jag just förklarat. För det första att kampanjen inkluderar alla donationer som görs till stiftelsen. Och för det andra att alla donationer som görs till LCIF under innevarande verksamhetsår räknas. En framgångsrik kampanj tillåter oss att öka påverkan av våra hjälpinsatser inom samtliga av LCIF:s nuvarande fokusområden: syn, ungdomar, katastrofhjälp och humanitära frågor. Den här stora kampanjen kommer också att finansiera vår kamp mot diabetes, en modern global hälsokris och LCI:s signaturfråga. Kampanjen kommer även att finansiera LCIF:s växande fokusområden, inklusive miljö, barncancer och hungersnöd. Vi kommer att återkomma till mer ingående information om LCIF:s vision och programinriktade mål lite senare i presentationen.

11 Riktlinjer En omfattande kampanj
Inkluderar alla fem globala frågor och vårt pågående uppdrag Nya möjligheter till utökat stöd från företag, stiftelser, statliga myndigheter och icke-Lionmedlemmar Öka och bibehålla gåvor från enskilda Lionmedlemmar till LCIF Göra det enklare att ge till LCIF Rejäla insatser för att få fler stora och större gåvor Det finns sex vägledande principer som är drivkraften bakom vår kampanjstrategi, som vi skulle vilja dela med dig idag: Det här kommer att bli en omfattande kampanj. Som tidigare nämnt kommer alla pengar som samlas in till LCIF att räknas gentemot kampanjens insamlingsmål på 300 miljoner USD. Det här kommer att öka kännedomen om stiftelsen och främja vanan att ge bidrag på lång sikt om vi blickar framåt. Samtliga fem globala frågor är inkluderade i argumentet för stöd. Genom detta medges de olika prioriteringarna i de olika konstitutionella områdena samtidigt som de förenar Lionmedlemmar kring de globala frågorna som helhet. Under den här kampanjen kommer vi att söka efter nya möjligheter att föra en dialog med organisationer och individer utanför Lions. Kampanjen bör främja, uppmuntra och öka donationer från enskilda Lionmedlemmar till LCIF, för hållbarhet på lång sikt för stiftelsen. Kampanjen bör implementera och främja donationsmetoder som gör det enklare och snabbare att donera till LCIF. Det här inkluderar alternativen elektroniska och återkommande eller månadsvisa gåvor. För att kampanjen ska bli framgångsrik kommer en rejäl plan för stora och större gåvor att implementeras. De här viktiga gåvorna kommer att skapa drivkraft och inspirera tillit till kampanjens mål. De här principerna kommer att hjälpa till att vägleda oss till framgång.

12 Operativ plan Särskild erkänsla Ett övertygande argument för stöd
Modellklubbar Deltagande från alla Lionmedlemmar och klubbar Stora och större gåvor och gåvor från företag, stiftelser, statliga myndigheter samt icke-Lionmedlemmar Uppsättning av mål Kampanjens operativa plan består av de metoder som kommer att användas för att verkställa kampanjstrategin och driva fram insamlingsaktivitet. Den operativa planen kommer att bestå av följande huvudkomponenter: Ett övertygande argument för stöd – varför vi samlar in 300 miljoner USD och hur de kommer att användas. Modellklubbar – en särskild grupp klubbar som kommer att sätta upp utmanande insamlingsmål och visa vägen för kampanjen Särskilda utmärkelser – för donatorer, för ledare och för klubbar Uppmuntrar enskilda Lionmedlemmar och klubbar till deltagande Stora och större gåvor från enskilda personer samt stöd från företag, stiftelser och statliga myndigheter Allt detta har gjort det möjligt för oss att sätta upp utmanande men samtidigt uppnåeliga mål genom en gemensam och specifik process för uppsättning av mål.

13 Ett starkt argument för stöd
Öka påverkan av hjälpinsatser Ungdomar, syn, katastrofhjälp, humanitära frågor En behö-vande värld Vår historia Lions agerar Bekämpa diabetes Upp-maning till handling Här ser du våra argument för stöd i sammandrag. Vi börjar, såsom Lionmedlemmar gör, med världens behov, som vi vet är större än någonsin tidigare. Vi går sedan över till vår historia, som sammanfattar LCIF:s många prestationer under vår 50-åriga historia, inklusive 1 miljard USD som vi gett i anslag till stöd för Lionmedlemmarnas hjälpinsatser. Vi fortsätter sedan med huvudmålet med Kampanj 100, att samla in 300 miljoner USD fram till år 2021 för att kunna hjälpa över 200 miljoner människor per år, samt kampanjens specifika programinriktade mål. Genom Kampanj 100 kommer LCIF att öka genomslagskraften för Lionmedlemmarnas hjälpinsatser inom samtliga av LCIF:s nuvarande fokusområden. LCIF kommer att inrikta sig på den moderna hälsokrisen diabetes, genom att minska dess förekomst och förbättra livskvaliteten för de som drabbas. LCIF kommer att utöka vårt fokus för att inkludera alla frågor som berör hungersnöd, miljö och barncancer. Vi avslutar till sist med en uppmaning att hjälpa till. Vi ställer upp som frivilliga för att påverka vårt samhälle. Vi ger gåvor för att påverka vår värld. Vi stödjer hjälpinsatser när vi gör bägge delarna. Utökat stöd för globala frågor Hungersnöd, miljö, barncancer

14 LCIF:s resa Fokus på en enda fråga Utökat fokus Synfrågan
En enhetlig fråga Insamling för icke- synrelaterade frågor separat Insamling som inkluderar samtliga av LCIF:s frågor Insamlingar efter kampanjen sjunker till lägre nivåer Insamlingar efter kampanjen fortsätter att ligga på höga nivåer – en vändpunkt för LCIF Ett kulturellt revolutionerande perspektiv Även om LCIF har genomfört två framgångsrika stora kampanjer tidigare, Kampanj SightFirst och Kampanj SightFirst II, har vi aldrig förr haft en kampanj som Kampanj 100. Medan SightFirst fokuserade på en enda fråga, har Kampanj 100 ett utökat fokus på samtliga av våra fokusområden, samt våra nya globala frågor. Vi föreställer oss Kampanj 100 som en vändpunkt när det gäller LCIF:s filantropiska verksamhet, som kommer att ändra vårt perspektiv och vår kultur att ge gåvor.

15 Våra globala frågor Jag skulle nu vilja tillbringa lite tid att prata om vart och ett av våra nuvarande fokusområden och vårt utökade stöd för globala frågor. Som ni kommer att se har LCIF ett tydligt visionsuttalande för hur stiftelsen ska göra global skillnad inom varje område, och dessutom specifika programinriktade mål som tillsammans kommer att göra den visionen till verklighet.

16 En behövande värld 253 miljoner blinda eller synskadade
245 personer som dör varje dag av mässling 15 % ökning av naturkata-strofer per år 2/3 av barn drabbas av mobbning 400 miljoner människor har diabetes 800 miljoner människor går och lägger sig hungriga Ett barn diagnostiseras med cancer varannan minut ½ av världens befolkning vattenstressad år 2025 Siffrorna kan kännas väldigt tunga. 253 miljoner människor är blinda eller synskadade och enligt globala trender, och med en allt äldre befolkning, skulle denna siffra kunna tredubblas fram till Varje år upplever vår planet en 15-procentig ökning av naturkatastrofer och dessa jordbävningar, orkaner, tsunamis, översvämningar, torka och bränder gör oskyldiga människor hemlösa, arbetslösa och kräver dessutom liv. 245 människor dör varje dag av mässling, en sjukdom som kan förebyggas med ett ofarligt, effektivt och billigt vaccin. Två tredjedelar av våra barn rapporterar att de har varit utsatta för mobbning. 400 miljoner människor lever med diabetes och dess komplikationer, och denna siffra skulle kunna stiga till nästan 650 miljoner fram till Varje kväll går över 800 miljoner människor och lägger sig hungriga. Varannan minut diagnostiseras ett barn med cancer. År 2025 kommer hälften av världens befolkning att leva i vattenstressade områden. Vi ser effekterna av denna förödelse varje dag, på tv, i sociala medier, i våra egna samhällen och ibland i våra egna hem. Vi ser att denna förödelse har särskild inverkan på världens barn, som det är meningen att vi ska skydda. Många säger att världens behov är alltför stora. Många säger att det inte finns något vi kan göra. Lions säger: ”Vi hjälper”. Lionmedlemmar tar på sig de här globala utmaningarna med stöd från Lions Clubs International Foundation (LCIF). Faktum är att vi har gjort det i hundra år.

17 Syn Befria världen från blindhet orsakad av infektion
Minska blindhet och synskador som kan undvikas Förbättra den allmänna livskvaliteten för blinda och synskadade genom hjälpinsatser  Sedan SightFirst satte igång 1990 har Lionmedlemmar förbättrat synhälsan och synvården för hundratals miljoner människor runt om i världen. Nästan 75 procent av synskador går att förebygga eller bota, ofta för bara några dollar. Nu när vi stärker vårt kvartssekellånga åtagande att eliminera blindhet som kan undvikas i hela världen, kommer vi att: leda världen när det gäller att etablera och stärka institutioner och system för omfattande synvård genom kapitalexpansion, utrustning och utbildning av personal betona Lions globala ledarskap inom tillhandahållande av synvårdstjänster för barn i samarbete med Världshälsoorganisationen stödja nationella insatser att eliminera sjukdomar som leder till blindhet, som flodblindhet och trakom, världens främsta orsaker till blindhet och synskador orsakade av infektion, genom utbildning av och tillsyn över volontärer, information, operationstjänster och distribution av lämpliga mediciner leda den globala responsen på utmaningen med okorrigerade brytningsfel genom att stödja projekt som kommer att tillhandahålla högkvalitativ, hållbar och högeffektiv hjälp för okorrigerade brytningsfel utföra Helen Kellers uppmaning till Lionmedlemmarna att bli ”de blindas riddare” genom att investera i projekt som stöder tjänster för blinda eller synskadade, inklusive förbättringar av utbildningssystem, program för utlåning av hjälpmedel samt program för kapacitetsuppbyggnad för personer med nedsatt syn inrätta utmanande anslag för SightFirst som inspirerar Lionmedlemmar och deras samarbetspartner att utveckla innovativa, banbrytande metoder att tillhandahålla hjälp i behövande områden förbättra och utöka Lions omfattande synundersökningsprogram för vuxna och barn.

18 Ungdomar Förbättra tillgång till kvalitativ utbildning och livsviktiga sjukvårdstjänster, inklusive möjligheter till umgänge och rekreation och positiv utveckling för ungdomar. Fortsätta att vara världsledare inom området socialt och emotionellt lärande via LCIF:s Lions Quest-program, och se till att alla barn har en trygg och välkomnande plats att lära sig på. Ungdomar är en drivande kraft för vår organisation, och att hjälpa världens ungdomar är en av de mest givande aspekterna av att vara Lionmedlem. LCIF:s signaturprogram för ungdomar, Lions Quest, är baserat på konceptet socialt och emotionellt lärande (SEL), och främjar positiva inlärningsmiljöer i skolor i hela världen. I över 30 år har vi förvandlat miljontals barns liv i länder i hela världen genom att utveckla och sprida Lions Quest-programmet, och genom att tillhandahålla ekonomiskt och tekniskt stöd samt frivilliga som hjälper Lionmedlemmar att implementera programmet i sina egna samhällen. Idag är vi världsledande inom SEL, och har implementerat programmet i drygt 100 länder, hjälpt över 600 000 lärare och haft inverkan på 16 miljoner elevers liv. Vår inverkan – som kan mätas genom betydligt förbättrade provresultat, ändrade attityder och uppfattningar om övergrepp och våld, lägre siffror för disciplinära problem samt minskad användning av alkohol, tobak och andra droger – är stor. Vi lovar, genom Kampanj 100, att se till att alla barn har en trygg och välkomnande plats att lära sig på. När vi arbetar mot det här målet, och bygger upp det största och det mest använda SEL-programmet i världen, kommer vi att: fortlöpande omarbeta och uppdatera undervisningsplanerna för Lions Quest för att se till att programmet tar itu med de frågor som är mest relevanta för elever, lärare och samhällen utveckla nya multimediaverktyg, inklusive dynamiska videor och spelbaserad inlärning, för att engagera deltagarna med den mest aktuella och effektiva utbildningstekniken översätta allt programmaterial till andra språk än engelska, så att Lions Quest förblir troget sitt mål att bli världsledande inom SEL-programmering fortlöpande genomföra omfattande oberoende utvärderingar av Lions Quest-programmen på marknader runtom i världen för att säkerställa att våra program fortsätter att vara effektiva och trovärdiga tillhandahålla utbildningsmöjligheter för Lionmedlemmar så att de kan hjälpa till med implementering och utbyggnad av programmet i sina egna samhällen. Lionmedlemmar har en unik möjlighet i samhället att samarbeta med lokala samhällen, ungdomsorganisationer, statliga myndigheter, sociala tjänster och andra viktiga intressenter som är investerade i att tillhandahålla möjligheter för ungdomar att förbättra sina kunskaper och förmågor, välbefinnande, säkerhet och allmänna utveckling. I tillägg till Lions Quest-programmet kommer LCIF att fortsätta att hjälpa ungdomar på en mängd olika viktiga sätt: Ta itu med utsatta ungdomars behov, som handikappade, hemlösa, föräldralösa, allvarligt sjuka eller flyktingar Finansiera projekt för ungdomar som Lions håller i, inklusive synundersökningar, handikappvänliga lekplatser, skolutbyggnader, center för ungdomar i riskzonen samt läger för diabetesbarn Stödja projekt som fokuserar på att uppfylla flickors unika behov och att främja jämlikhet Engagera ungdomar i frivilligarbete och utveckla projekt där man kan inkludera dessa

19 Katastrofhjälp Naturkatastrofer kan vara oerhört destruktiva och lämna en våg av skador, död och ekonomiska förluster efter sig. I dag dör cirka 90 000 människor per år, och ytterligare 160 miljoner drabbas negativt, till följd av naturkatastrofer. FN:s kontor för katastrofriskreducering räknar med att dessa siffror kommer att fortsätta att öka, med 15 procent fler katastrofer per år. Mellan 1970 och 2017 investerade vi 112 miljoner USD i katastrofrelaterade anslag, och vi kommer att fortsätta att hjälpa samhällen att återhämta sig genom att: stödja befintlig och utökad katastrofhjälpverksamhet med viktiga samarbetspartner och organisationer som är experter på katastrofhjälp stödja Lions deltagande i krishanteringens olika faser, inklusive katastrofberedskap, akuthjälp, restaurering av samhällen samt långsiktig återuppbyggnad använda större katastrofanslag och diskretionära anslag till att göra det möjligt för Lionmedlemmarna att svara strategiskt på katastrofer, inklusive genom inrättande av depåer för humanitärt bistånd i pilotregioner. Förbereda för och svara på naturkatastrofer, genom att tillhandahålla akuthjälp och långsiktig återuppbyggnad för våra samhällen runtom i världen

20 Humanitära frågor Humanitär hjälp är fortfarande kärnan i vårt arbete. Vi identifierar de viktigaste behoven i samhällen runtom i världen, och gör det möjligt för Lionmedlemmarna att driva fram humanitära insatser som förvandlar livet för miljontals människor i våra hemländer och utomlands. Kampanj 100 kommer att göra det möjligt för oss att fortsätta att ta på oss en stor mängd olika typer av humanitära projekt, inklusive projekt inom följande områden: Mässlingen och röda hund. Vi lovar att vara med i den globala insatsen att utrota mässlingen från alla samhällen på jorden senast år Mässlingen är en av de främsta dödsorsakerna bland barn, och röda hund är den främsta orsaken till födelsedefekter som kan förebyggas med vaccin. Barn som föds med kongenitalt rubellasyndrom kan ha flera olika allvarliga defekter, inklusive hjärtsjukdomar, blindhet, dövhet eller hjärnskador. Vi kommer att fortsätta att stödja Lionmedlemmarna i den viktiga kampen för att utrota mässlingen och röda hund, när de utför sitt arbete under vaccinationskampanjer i hela världen. Ge handikappade möjligheter. I årtionden har vi arbetat för att hjälpa handikappade att leva mer självständiga, produktiva och meningsfulla liv. Lions har byggt mer än 1 000 handikappanpassade hem tillsammans med Habitat for Humanity och samarbetat med Special Olympics för att hjälpa människor med intellektuellt handikapp att bli accepterade i samhället. Vi kommer att fortsätta att stödja handikappade genom att tillhandahålla den utbildning och de tjänster de behöver för att förbättra sin utbildning och chansen att få jobb, vilket i slutändan berikar deras dagliga liv och emotionella välmående. Stödja riskgrupper och utsatta grupper. Vi kommer att fortsätta att identifiera de mest utsatta och sårbara befolkningsgrupperna i världen och att utveckla och genomföra innovativa program för att tillgodose deras behov. Inriktning på de särskilda behov som riskgrupper och utsatta grupper har, som äldre, handikappade, kvinnor, föräldralösa barn och andra som drabbas oproportionerligt av sociala och ekonomiska faktorer och kräver särskilda tjänster

21 Diabetes Diabetes är en global epidemi, och en av de snabbast växande epidemierna i världen. Det är en av de främsta dödsorsakerna i världen och en av de främsta orsakerna till blindhet och synskador. Faktum är att diabetes är den sjätte största orsaken till dödsfall bland kvinnor. Detta leder till oerhört stora negativa konsekvenser när det gäller välbefinnande på personligt plan och inom familjen, samhällsutveckling samt ekonomisk tillväxt och välstånd. Genom Kampanj 100 har vi möjlighet att bli en stor del av svaret på denna globala epidemi. Vi kommer att hjälpa till att förebygga diabetes genom mångfasetterade, omfattande hälsoinitiativ som är inriktade på de samhällen där vi bor och är verksamma. Under 2016 och 2017 bidrog vi med drygt 650 000 USD till 27 pilotprojekt mot diabetes runtom i världen. Denna plattform gör det möjligt för oss att göra effektiva investeringar inom: arbetet med att upprätthålla och etablera tjänster i världsklass för hantering och kontroll av diabetes genom diabetesläger, omfattande diabetesundersökningar, infrastruktur för vård samt kapacitetsuppbyggnad för personal upprättandet av ett operativt forskningsprogram som kommer att undersöka klyftorna mellan tillgänglighet och överkomlighet när det gäller diabetsvård, och samhällen som behöver hjälp arbetet med att öka omfattande diabetesundersökningar och hälsoutbildningsverksamhet kopplade till primära och sekundära vårdtjänster. Minska förekomsten av diabetes och förbättra livet för dem som har diagnostiserats

22 Hungersnöd På grund av ökade mat- och energipriser, konjunkturnedgångar, klimatförändringar och politisk instabilitet, är hungersnöd fortfarande ett av världens mest kritiska och akuta problem, särskilt för barn. FN rapporterade att 777 miljoner människor var kroniskt hungriga och under 2016 steg den här siffran till 815 miljoner. Detta betyder att 11 procent av världens befolkning är kroniskt hungrig, trots att tillräckligt mycket mat produceras i världen för hela jordens befolkning. Vi lovar att förbättra tillgången till mat för alla genom följande initiativ: Investering i infrastruktur och förbättrade transportsystem som ökar den lokala kapaciteten för befintliga matbanker, bespisningscenter och anläggningar för livsmedelsdistribution, och skapa nya, hållbara matbanksystem där det inte finns några ännu Skaffa fordon till att transportera, samla upp och leverera mat eller måltider Tillhandahålla kommersiella kylar och frysar för förvaring av färskvaror där de behövs Förse utvalda bespisningscenter med köksutrustning, som spisar och ugnar, för tillagning av måltider för servering eller distribution Arbeta för en värld där ingen går hungrig, genom att utöka de resurser och den infrastruktur som behövs för att åtgärda bristen på mat runtom i världen

23 Barncancer Varannan minut diagnostiseras ett barn med cancer. Genomsnittlig ålder för diagnos är sex år. Medan överlevnadstalen i höginkomstländer ligger på 80 procent, har barn i låg- och medelinkomstländer, vilket motsvarar ungefär 60 procent av alla barn med cancer i hela världen, bara 10 till 20 procents chans att överleva. Över 90 procent av dödsfallen orsakade av barncancer inträffar i resurssvaga miljöer. Vi kommer att fokusera på områden där det finns ett starkt behov av utveckling av infrastruktur för sjukvård samt kapacitetsuppbyggnad för personal. Vi kommer också att utöka framgångsrika projekt som kartläggning av gener för att öka diagnoser, behandling och de allmänna överlevnadstalen för de som drabbas av barncancer. Vi kommer specifikt att investera i: förbättring av eller införande av onkologivård i utvecklingsländer genom långsiktig infrastrukturutveckling viktig medicinsk utrustning och laboratorieutrustning till undersökningar, behandling och forskning om barncancer mobila cancerundersökningsenheter uppbyggnad och utbyggnad av barncancercenter transportfordon för Lionmedlemmar för tillhandahållande av transporttjänster för familjer för läkarbesök byggtjänster och utrustning för gästhus eller andra boendealternativ för patienternas familjer under behandlingstiden, samt lägeranläggningar för barncancerpatienter och deras familjer. Skapa en koalition av sjukvårds- och socialtjänster för att öka medellivslängden för barn som lever med cancer och höja livskvaliteten för dem och deras familjer

24 Miljö Några av 2000-talets största och sammanhängande miljöproblem är avskogning, klimatförändringar och vattenbrist. Även om avskogningen har minskat drastiskt globalt sett de senaste 25 åren, har 129 miljoner hektar skog förlorats sedan Samtidigt använder minst 1,8 miljarder människor i världen källor med fekalt förorenat vatten och 40 procent av världens befolkning är drabbad av vattenbrist. LCIF kommer att fokusera sina insatser på följande kritiska initiativ: Uppbyggnad och installation av vattentankar, brunnar och pumpar där våra samhällen behöver dem Tillhandahållande av utrustning till vattenförvaring och bevattning Skaffa vattenreningsutrustning för offentliga anläggningar som skolor och vårdkliniker Installation av toaletter och sanitära tjänster i regioner där de inte finns ännu Andra projekt som förbättrar den allmänna hälsan för vår miljö, som är till glädje för mänskligheten idag och för generationer framöver Skydda våra globala samhällens miljöhälsa och skapa långsiktig, positiv ekologisk inverkan

25 Erkänsla

26 Individuella utmärkelser
Sammanlagd gåvonivå Utmärkelser kan inkludera ... nålar, certifikat, plaketter, offentliga presentationer, andra möjligheter För engångsdonationer, månadsdonationer eller donationslöften Automatiska gåvor Utmärkelser kan inkludera ... nålar, portföljer, brevpapper, bärkassar, anteckningsblock, muggar, andra gåvor Kampanjen använder en mängd olika utmärkelsestrategier för att uppmuntra både enskilda personer och klubbar att ge gåvor. För att uppmärksamma gåvor från enskilda personer kommer de nya kampanjrelaterade möjligheterna att stämma överens med de nuvarande LCIF-utmärkelser som redan används. Detta innebär att program som är framgångsrika och som tagits emot väl, som Melvin Jones Fellowships och Progressive Melvin Jones Fellowships, kommer att fortsätta att existera under hela kampanjen. Alla gåvor kommer att räknas gentemot MJF-utmärkelser förutom att de också kommer att uppmärksammas med lämpliga kampanjutmärkelser. Den nya ramen för utmärkelser har som avsikt att uppmuntra regelbundna och återkommande gåvor, fira stiftelsens 50-årsjubileum och fungera som incitament för ökade gåvonivåer. För gåvor och donationslöften som uppgår till hela specifika summor, kommer kampanjen att erbjuda flera olika nivåer av nålar och andra utmärkelser. Nivåernas namn kommer att införliva budskap från kampanjens argument för stöd. För att uppmärksamma automatiska gåvor kommer kampanjen troligtvis att bilda medlemskap, med medföljande utmärkelser. Mer ingående information om specifika utmärkelsenivåer och möjligheter kommer att godkännas och offentliggöras inom kort. För återkommande automatiska gåvor Utmärkelsenivåer och medlemskap meddelas vid senare tidpunkt för gåvor på 25 till 25 000 USD

27 Utmärkelser för klubbar och ledare
Utmärkelser för klubbar som inte är modellklubbar för genomsnittliga gåvor per medlem och sammanlagda belopp Utmärkelser för ledare: Ej konkurrensbaserade – utmärkelser till klubbar och utvalda områden, multipeldistrikt och distrikt, som uppnår specifika deltagandenivåer. Konkurrensbaserade – fem möjliga utmärkelser på områdes-, multipeldistrikts- och distriktsnivå: Högsta gåvor per medlem Högsta återkommande gåvor per medlem Högsta andel deltagande Högsta andel deltagande för återkommande gåvor Elite: uppnå samtliga av övriga fyra utmärkelser under ett och samma år I tillägg till modellklubbprogrammet, som vi kommer att diskutera om några minuter, kommer kampanjen att ge utmärkelser till klubbar som uppnår andra genomsnitt per medlem och sammanlagda donationssummor. De här utmärkelsenivåerna kommer att offentliggöras inom kort. Kampanjen kommer också att erbjuda en rad utmärkelser som inte är konkurrensbaserade till ledare för de klubbar, tillsammans med utvalda områden, multipeldistrikt och distrikt, som uppnår specifika deltagandenivåer. Dessutom kommer kampanjen att erbjuda fem möjliga konkurrensbaserade utmärkelser till ledare på områdes-, multipeldistrikts- och distriktsnivå. Dessa är: Högsta gåvor per medlem Högsta återkommande gåvor per medlem Högsta andel deltagande Högsta andel deltagande för återkommande gåvor Uppnå samtliga av ovannämnda utmärkelser under ett och samma år, vilket kommer att betraktas som elitnivå.

28 Hur kan DU engagera dig?

29 Hur kan du hjälpa till att göra Kampanj 100 till en succé?
Var med och sparka igång kampanjen genom att hjälpa oss att uppnå det mål som fastställts för året på 50 miljoner USD Gör ett personligt ekonomiskt bidrag Lär dig mer om vad det innebär att vara en modellklubb Prata med andra Lionmedlemmar om Kampanj 100 Informera din familj, din vänner och dina kollegor om Kampanj 100 Överväg att planera en insamling, antingen online eller på din ort Överväg att bli klubbens LCIF-koordinator Hur kan du hjälpa till att göra Kampanj 100 till en succé? Jag hoppas att du när du har sett den här presentationen börjar fundera över hur du skulle kunna stödja Kampanj 100. Jag delar gärna några tips med dig. Som tidigare nämnt kommer alla pengar som samlas in under det här verksamhetsåret att räknas gentemot vår Kampanj 100. Vi har fastställt ett mål på 50 miljoner USD för att fira 50-årsjubileet för vår LCIF. Om vi uppnår det här målet kommer vi inte bara att säkerställa att kampanjen får en bra start, utan det ger oss också en klar riktlinje för kampanjens allmänna succé. Engagera dig i ett tidigt skede om du kan. Vi ber alla Lionmedlemmar att personligen ge ett bidrag till LCIF. För att fira vårt 50-årsjubileum och för att komma igång kommer du kanske att uppmanas att ge 50 USD för att hedra vår stiftelses 50-årsjubileum, eller kanske du vill ge 100 USD i år till stöd för Kampanj 100. Gå till vår webbplats och överväg att göra din gåva till en återkommande gåva som gör inverkan långt in i framtiden. Din gåva kommer att hjälpa oss i vårt uppdrag att stödja Lionmedlemmarnas hjälpinsatser. Varje gåva räknas. Du behöver förstås inte stoppa med att ge en personlig gåva. När du har gett din gåva är du redo att inspirera och föregå med gott exempel genom att sprida budskapet om Kampanj 100 till andra! Prata med din klubb om att bli en modellklubb. För att bli en modellklubb behöver du lära dig mer om dessa så kontakta din regionala utvecklingsspecialist. Prata med andra Lionmedlemmar, samt med din familj, vänner och kollegor. Med tanke på den stora mängd olika frågor som stiftelsen arbetar för, finns det helt säkert något som motiverar och inspirerar alla i vårt kampanjbudskap. Överväg att planera en insamling, för vare sig de görs online eller i ditt samhälle, är de ett roligt och effektivt sätt att få andra engagerade. Till sist, överväg att bli klubbens LCIF-koordinator. Det finns inget viktigare uppdrag för att vår kampanj ska bli en succé än våra frivilliga som är stiftelsens röst för våra medlemmar i hela världen.

30 Programmet för modellklubbar
Strategier: Gåvor från medlemmar, lokala företag, klubbens kassa Evenemang och aktiviteter Krav – klubbar som: anammar insamlingar vill visa vägen är påhittiga och strategiskt fokuserade är redo att genomföra en kampanj under de kommande 2–4 månaderna siktar högt och sätter upp högsta möjliga mål för klubben har möjlighet att sätta upp ett mål för genomsnitt per medlem på USD för en 3-årsperiod är entusiastiska över att arbeta för och främja kampanjens frågor. Programmet för modellklubbar Modellklubbar visar vägen och föregår med gott exempel för alla klubbar, genom att sätta upp utmanande mål som sträcker sig långt över det minsta genomsnittet per medlem och genom att samla in pengar genom en mängd olika strategier: Gåvor från medlemmar (inklusive återkommande gåvor, donationslöften och engångsgåvor) Insamlingsevenemang och aktiviteter Gåvor och donationslöften från lokala företag En gåva från klubbens kassa En klubb kan bli modellklubb om den åtar sig att samla in ett mål som är baserat på ett genomsnitt per medlem på minst 750 USD eller mer. Även om vi kallar detta ett genomsnitt per medlem kommer detta mål att uppnås genom gåvor från Lionmedlemmar, klubben och personer som inte är medlemmar i Lions. Vi ber områdesledarna att hjälpa oss att identifiera potentiella modellklubbar. Starka modellklubbskandidater uppfyller följande kriterier: De är beredda och entusiastiska över att samla in pengar till LCIF. De vill bli ledare. De är beredda att prova en mängd olika insamlingsstrategier – inte bara individuella gåvor, inte bara evenemang och inte bara en gåva från klubbens kassa. Vi letar efter klubbar som sannolikt skulle kunna genomföra sin modellklubbkampanj innan kongressen i första hand. Modellklubbarna fortsätter emellertid under hela kampanjen. Vi är ute efter klubbar som är beredda att sätta upp mål på högsta möjliga nivå, långt över miniminivån för genomsnitt per medlem för modellklubbar. De är entusiastiska över att hjälpa – de anammar Lions värderingar och LCIF:s uppgift, och kommer att främja våra globala frågor och stiftelsens stöd för dessa.

31 Marknadsförings-resurser för kampanjen
Videor Bildpresentationer Anteckningar eller tal för talare Broschyrer Fickhandböcker Löfteskort Knappar och nålar Affischer E-postmeddelanden Alla nivåer av frivilliga ledare kommer att ha tillgång till en mängd olika typer av marknadsföringsmaterial och verktyg att använda i sitt arbete. Dessa kommer att fortsätta att utvecklas under kampanjens gång. Som alltid kan de anpassas för att uppfylla behoven hos olika konstitutionella områden och regioner. Materialet kan inkludera videor, PowerPoint-presentationer, anteckningar till talare, broschyrer, fickhandböcker, löfteskort, knappar och nålar, affischer och e-postmeddelanden. Kontakta din klubbkoordinator eller regionala specialist för mer information om tillgängliga resurser.

32 Besök för att göra en donation online, eller för att läsa mer om andra sätt att donera. För att skicka din donation via post skickar du en check till: Lions Clubs International Foundation Department Carol Stream, Illinois USA Vänd dig till om du har frågor Kontakta din regionala utvecklingsspecialist på LCIF för mer information på Kontakt-information Här finns lite praktisk information om hur du kan göra en donation till LCIF online eller genom att skicka en check per post. På webbplatsen finns ytterligare information om flera olika sätt att donera pengar. Om du har frågor eller skulle vilja ha ytterligare information, till exempel om hur din klubb kan bli modellklubb, finns personalen vid LCIF Development tillhands för att hjälpa till.

33 Tack för att du har tagit dig tid till detta idag!


Ladda ner ppt "En kampanj som stödjer Lionsmedlemmarnas hjälpinsatser"

Liknande presentationer


Google-annonser