Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Framtidens kommunikation i saff

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Framtidens kommunikation i saff"— Presentationens avskrift:

1 Framtidens kommunikation i saff
Alla kan växa Thomas Björn & Jennifer Troëng

2 Kommunikationstrender
Andelen rörlig bild växer ständigt. Plattformar för förmedling av material är grunden för medieaffärer och intäkter på flera områden. En icke linjär konsumtion av media. Delningskultur Snabbt publicering och delningsbart är viktigare en långsam publicering och hög kvalitet.

3 Vad går vi ifrån? Linjär mediekonsumtion Pratar runt kaffebordet
Invänta nyheter i print Någon annan producerar och förmedlar Externt ägt material

4 nya Sporten

5 Process/Modell

6 intäktersmöjligheter
Annonsintäkter 15 öre/klick via plattformens in försäljning. Ökad delning och spridning ger en plattform för att sälja mer lokal sponsring. Alla föreningar och lag har möjlighet till exponering oavsett storlek.  Lägg upp spelare (gratis) på hemsidan. Producera och publicera - även andras material. Ger också intäkter! Back drop som alltid syns vid intervjuer ger nya intäkter.

7 kostnader Produktion av innehåll. Resurser för publicering

8 så växer vi tillsammans
Delningsmöjligheter som ger chansen till stor spridning Alla kan producera, dela och sända Nå fler och nya målgrupper Alla matcher kan sändas och få exponering med möjligheter till intäkter. Ökad synlighet ger ökade möjligheter till lokal eller nationell sponsring.


Ladda ner ppt "Framtidens kommunikation i saff"

Liknande presentationer


Google-annonser