Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Marknad, målgrupp och mål

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Marknad, målgrupp och mål"— Presentationens avskrift:

1 Marknad, målgrupp och mål
KAPITEL 11 Marknad, målgrupp och mål

2 KAPITEL 11 Marknadsföring Allt ett företag gör för att nå befintliga och nya kunder med sina produkter.

3 Marknad En plats där köpare och säljare möts, exempelvis: - i en affär
KAPITEL 11 Marknad En plats där köpare och säljare möts, exempelvis: - i en affär - på ett torg - på internet Marknadsandel: den del av marknaden som företaget har.

4 KAPITEL 11 Målgrupp Den eller de kundgrupper som företaget har valt att rikta sig till. Olika nyckelord för att definiera målgrupper:

5 Målgrupp vid business to business
KAPITEL 11 Målgrupp vid business to business Målgrupp vid business to business Bransch Storlek Ort Land

6 Behov – på tre sätt Fysiologiska
KAPITEL 11 Behov – på tre sätt Fysiologiska mat, skydd och sömn, det som behövs för att vi ska överleva Psykologiska sådant som får var och en att må bra själsligen Sociala uppskattning och att vara en del av en gemenskap

7 Mål Det finns olika typer av mål: primära mål (övergripande mål)
KAPITEL 11 Mål Det finns olika typer av mål: primära mål (övergripande mål) sekundära mål (delmål) kvantitativa (mätbara) kvalitativa (ej mätbara)

8 KAPITEL 11 SMARTA Mål


Ladda ner ppt "Marknad, målgrupp och mål"

Liknande presentationer


Google-annonser