Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
1
Grundläggande Försäljningsteknik
Utesälj
2
Tema: Grundläggande försäljningstekniker
Målgrupp: Säljare i alla brand Tidsåtgång: dagar Leverantör: Institutt for salg og markedsføring Ansvarig i Choice Hotels: Kari-Anne Røisland Anmälan: Deltagaravgift: Kr. 3000,- pr. deltagare (resa/uppehåll i tillägg)
3
Målsättning Bli bra på uppsökande sälj
Bli bra på försäljningstekniker för att komma i kontakt med nya kunder Öka antal möten med kunderna
4
Innehåll (1) Faktorer som påverkar föräljningen Mötebokning
Genomföring av kundmötet Uppenbara och utveckla behov Argumentera och handtera kundens invändningar Uppföljning pr. telefon Konkurrenter Avslut och beslutsprosessen
5
Innehåll (2) Efterförsäljning Order Offert Behov Öppning Relationer
Lojalitet Innehåll (2) Closing Beslutsprocessen Bekymring för beslut Konkurrenter Order Offert Bruk av maler i Super Office Skrive selgende tilbud Følge det opp, systematikk (Behov för att skicka offert? Uppenbara och utveckla kundens behov Öppna, stängda, ledande och neutrala frågor Färdigheter i lyssning Argumentera egna USP Handtera invändningar, härunder pris Från kalla fakta till nyttovärde för kunden Invitera till visning Behov Mötebokning Genomföra säljmötet Öppningsfasen Bygga förtroende Öppning
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.