Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
2
UA:s årskongress i Malmö
Henrik bakar 200 bullar i Växjö Kajak vid regionsträff i Syd Vi besöker Paradox i Sthlm Göteborg kör en av sina utbildningar från utbildningsserien Umeå tittar på uppesittarkväll Karlstad var i Kristinehamn på UF-mässa
3
Spännande aktiviteter under 2016
Henrik bakar 200 bullar i Växjö Kajak vid regionsträff i Syd Vi besöker Paradox i Sthlm Göteborg kör en av sina utbildningar från utbildningsserien Umeå tittar på uppesittarkväll Karlstad var i Kristinehamn på UF-mässa
4
Våra medlemmar Medlemsutvecklingen fortsätter väldigt starkt. Aktiemarknaden går bra och det har vi kan se att medlemsutvecklingen korrelerar med Stockholmsbörsen över tid. Ökning med 3,4 procent.
5
Våra medlemmar Den här visar hur många av samtliga nya medlemmar i SARF+SURF som landar hos SURF. Vi har dubblat andelen av UA:s av SARF på 10 år. Från 9 till drygt 18. Nästan varannan ny medlem in hamnar hos oss.
6
Våra medlemmar Antal medlemmar: 12 507 (12 094)
Antal lokalavdelningar: 36 (31) Antal skolföreningar: 7 (-) Julkampanj: nya medlemmar (474) Sommarkampanj: nya medlemmar (456) Återvärvningsgrad: 54 % (55) NPS: 43 (39/73) Sommarkampanj med Nextory. Återvärvningsgrad som fortsatt är ett hinder. Kommer att adresseras under 2017.
7
Stock Magazine Antal utgåvor: 4 (4)
Enormt bra fart på tidningen med en superstark redaktion där vi skapat kvalitet genom kontinuitet.
8
Vår profil Lansera ny site: DONE (-)
Ett jätteprojekt för oss förra året som till slut landade. Stor eloge till Patrick.
9
Vår profil Antal lyssningar #PrataPengar: 1 104 742 (-)
Vi tog över UA-podden och har nu skapat något som ger oss otroligt mycket fin PR. När vi i medlemsundersökningen frågade hur man hittade till oss så var nummer 2 efter rekommendation… podden! Jättekul att vi får sådan spridning och nu lockar tunga gäster.
10
Vår profil Programmet sända på UA:s YouTube-kanal
Förädlades i höstas tillsammans med Nicklas som startade den här månatliga traditionen. Superkul att se att se så många lokalavdelningar som hakar på och skapar event i samband, det är precis det som är vårt mål… att skapa produktioner som ni kan använda lokalt. Programmet sända på UA:s YouTube-kanal
11
Vår profil Jättekul att det är så mycket exponering i lokal press. Mjölby, Jönköping, Karlskrona, Borås, och GP.
12
Ung Privatekonomi Träffade elever: 26 712 (24 626)
UP går som tåget. Finansiering fortsatt utmaning, men vi är riktigt starka tack varje det här fantastiska teamet. UP <3 UA. Vi ska fortsätt att samarbeta och hjälpa er att skapa värde lokalt tillsammans.
13
Ekonomiskt resultat 2016 Vi ska ha en ekonomi i balans, vilket innebär att vi kan gå med förlust vissa år och vinst andra. Över tid ungefär plus minus noll. Nu väldigt positiv trend med många nya medlemmar och ökat kampanjpris från 98 till 149 och det är ungefär medlemmar som kommer in till nya priset.
14
Unga Aktiesparare Asset Management
Avkastning på portföljen under 2016: +7,6 % Jämförelseindex: + 9,41 (SIX30RX) Nästan 10 % i korta räntefonder.
15
Unga Aktiesparare Asset Management
16
Verksamhetsplan 2017 Huvudsakliga mål 2017 Ökad medlemsnöjdhet
Ökad varumärkeskännedom Fortsatt digitalisering Ekonomi i balans Målsättning som nyckeltal 2017 NPS: 50 (43) Antal medlemmar: (12 507) Återvärvningsgrad: 60 (54) Rörelseresultat: ( ) Ny struktur och nya mål. Vi ville ha en verksamhetsplan som är transparent. Målen och aktiviteterna föreslås av kansliet och godkänns av förbundsstyrelsen.
17
Årets UA-främjare Ny struktur och nya mål. Vi ville ha en verksamhetsplan som är transparent. Målen och aktiviteterna föreslås av kansliet och godkänns av förbundsstyrelsen.
18
Johan Janson (Förbundsordförande)
Hör av er till oss Johan Janson (Förbundsordförande) Philip Scholtzé (vd)
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.