Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avErika Ström
2
Affärsidé HEAVENLY ska vara i framkant med hög kvalitativa produkter som attraherar alla, oavsett ålder, kön, smakpreferens etc. Vi ska ligga i framkant med vår design i konfektyrens lyxsegmentet. HEAVENLY erbjuder produkter som skapar vardagslyx inom high premium konfektyr HEAVENLY är en kombination av innovativa smaker, kvalitet och design
3
Marknad HEAVENLY ska främst sälja på den svenska marknaden och world wide Vår marknad kan delas in i tre kategorier: 1. Lifestylebutiker 2. Företag 3. Webshop 4. Pop up shops
4
Marknadsmål inom 3 år HEAVENLY ska etablera 10 egna butiker
HEAVENLY ska sälja till minst 30 länder HEAVENLYs varumärke ska förstärkas i lyxsegmentet HEAVENLY ska vara representerad i de större metropolerna HEAVENLYs produkter ska ständigt utvecklas för att nå nya smakkombinationer
5
Målsättning 2017 1000 företagskunder i Sverige
100 köp/vecka i webshopen Exportera till 10 länder Positivt resultat Vara med på 10 event- minimum Starta upp 2 pop Up stores- minimum
6
VERCHANT HOLDING AB KLAUS SCHÖTTINGER 55% HENRIK SCHÖTTINGER 30%
JESSICA SCHÖTTINGER 15% VERCHANT HOLDING AB ÄGER BY SCHÖTTINGER TILL 100%
7
HEAVENLY KVALITÈ PRODUKTKÄNNEDOM/ERFARENHET KAPACITET EGEN PRODUKTION
SVENSKTILLVERKAT NY NIVÅ LYXKONFEKTYR BRANDING SMAKER FÖR ALLA
8
EGEN FINANSIERING 2016 SÄLJARE 500 000 SEK
FRAMTAGNING AV VARUMÄRKE SEK HEMSIDA & WEBSHOP SEK BROSCHYRER SEK SPECIALFÖRPACKNINGAR SEK CHOKLADTANK SEK DRAGÈETUNNOR SEK KYL-LINJE SEK MÄSSOR SEK
9
EXTERN FINANSIERING 2017 INTRODUKTION USA 250 000 SEK
INTRODUKTION DUBAI SEK INTRODUKTION TYSKLAND SEK MÄSSOR 8-10 STYCKEN SEK REKLAM/MARKNADSFÖRING SEK POP UP STORES KÖPENHAMN, DUBAI & STOCKHOLM SEK INVESTERING AV PRODUKTER SEK
10
Budget
11
PRODUKTGRUPPER MARSIPAN: MOOD, PURE & DARK LAKRITS: JOY, CRUSH & CRAVE
MANDEL: LUST, BLUSH & VAIN
12
HEAVENLY
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.