Ladda ner presentationen
Presentation laddar. Vänta.
Publicerades avBritta Jonasson
1
Pedagogen och det entreprenöriella lärandet En grund & - påbyggnads utbildning för pedagoger i Sektor lärande
2
Dagordning 19 november 15.00-15.20 Fika & litt.sem. Plats: Personalrummet 15.20 "Är du lönsam lille vän?” 15.40 A-B-Cprojekt 16.10 Övning/redovisning 16.30 Diskussion- bikupa. Avrundning. Nästa tillfälle. Uppgiftsgenomgång.
7
ABC - designa ett projekt Välj –Miljö –Tre ELkompetenser –Ämnesövergripande stoff Förutsättning Planera ett projekt som innehåller A, B med möjlighet för C
8
Miljöer
9
Förslag på festivalbild..istället för klassrumsbild….
10
Pusselbitar ( Westlund) Hittas i PDF från Westlund. Vilken skall vi ha?
11
Projektmall – bild på den?
12
Ämnesövergripande stoff Fylls på?
13
Frågan ställs igen Kan man undervisa entreprenöriellt utan att vara entreprenöriell själv?
14
Vilken kunskap görs tillgänglig? Vem får eleven bli? Reflektionsfråga: "Var är jag nu i mitt eget arbete med EL?”
15
"Var är jag nu i mitt eget arbete med EL?” Värdeskapar jag något för någon i mitt arbete idag? Utifrån det du har tagit fram som……………skall vi lägga in en kort förklarande text här??
16
Avrundning & sammanfattning. Nästa tillfälle. Uppgiftsgenomgång Läsuppgift. Läs kapitel 3 i ”Så tänds eldsjälar” Frågor sid 111. "Var är jag nu i mitt eget arbete med EL?” Värdeskapar jag något för någon i mitt arbete idag? Handout-
17
Frågor att reflektera över i din loggbok inför tillfälle 4, 1 december. Välj ut någon eller ett par frågor som känns mer relevant för dig. Vilka konsekvenser får entreprenöriellt lärande, för lärare, elever och skola? All får nya förutsättningar. Hur hanterar man det? Vilka är de kritiska framgångsfaktorerna? Passar entreprenöriellt lärande alla? Alla ämnen? Varför? Varför inte? Hur börjar man? Måste skolledning stödja processen? Hur mycket? Vilka klartecken behövs ”uppifrån”? Vilka ”nya” kompetenser behöver lärare och elever utveckla för att lyckas? Hur stor erfarenhet och kunskap har du från att arbeta i projekt? Hur anser du att en elev lär sig driva och medverka i projket på bästa sätt? Vad av det vi uppfattar som problem, är verkligen problem? Hur kan du tillsammans med en eller flera kollegor ta steg till ett ökat entreprenöriellt lärande? Exempelvis nödvändiga schemaändringar. Vilka förändringar behövs vidtas för att stimulera elevernas entusiasm, motivation och framtidstro?
Liknande presentationer
© 2024 SlidePlayer.se Inc.
All rights reserved.