Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Callcenter i fokus 2012 Bättre texter ger nöjdare kunder Hur kan kundkommunikationen förbättras och kundnöjdheten öka med bättre texter?

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Callcenter i fokus 2012 Bättre texter ger nöjdare kunder Hur kan kundkommunikationen förbättras och kundnöjdheten öka med bättre texter?"— Presentationens avskrift:

1 Callcenter i fokus 2012 Bättre texter ger nöjdare kunder Hur kan kundkommunikationen förbättras och kundnöjdheten öka med bättre texter?

2 Callcenter i fokus 2012 Vad är kommunikation? En sändare Ett budskap En mottagare

3 Callcenter i fokus 2012 Vad vill du tala om? Vad vill du att mottagaren ska tycka, tänka, göra, känna? Vilket medium ska du använda? I vilken ordning ska du presentera fakta? Hur ska du formulera dig? Vilka fakta ska du lyfta fram särskilt? Vilket utseende ska texten ha?

4 Callcenter i fokus 2012 Vem är din mottagare? Vad vill mottagaren veta? Vad har mottagaren för behov? Vilka förkunskaper har mottagaren? Hur ska du hjälpa mottagaren att hitta i texten? Vad är det som gör att mottagaren litar på sändaren?

5 Callcenter i fokus 2012 Att välja medium Muntliga presentationer i tv, radio, föreläsningssalar Fasta texter, tryckta eller mer flexibla på internet E-post och sms Chattar och facebook

6 Callcenter i fokus 2012 “I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maja Angelou

7 Callcenter i fokus 2012 Är kortfattat alltid bra? Skicka över rapporten snarast! Fixa en ES också.//

8 Callcenter i fokus 2012 En relationsinvestering Hej Anna! Kan du skicka mig rapporten om koldioxidhalterna i innerstaden så snart som möjligt? Fixar du en ekonomisk sammanställning också? Tack! Hälsningar Lena

9 Callcenter i fokus 2012 Annas korta checklista Vilket är mitt syfte, och hur uppfyller jag det? Har jag tänkt igenom mottagarnas situation ordentligt? Har jag börjat med det viktigaste först? Är rubrikerna innehållsrika, och är texten lätt att hitta i? Är jag tydlig och lätt att förstå? Har texten en trevlig ton, ett trevligt tilltal? Har texten ett bra utseende?


Ladda ner ppt "Callcenter i fokus 2012 Bättre texter ger nöjdare kunder Hur kan kundkommunikationen förbättras och kundnöjdheten öka med bättre texter?"

Liknande presentationer


Google-annonser