Presentation laddar. Vänta.

Presentation laddar. Vänta.

Varumärke. Ett VARUMÄRKE är det man förknippar med namnet. Det väcker bilder, känslor och associationer.

Liknande presentationer


En presentation över ämnet: "Varumärke. Ett VARUMÄRKE är det man förknippar med namnet. Det väcker bilder, känslor och associationer."— Presentationens avskrift:

1 Varumärke

2 Ett VARUMÄRKE är det man förknippar med namnet. Det väcker bilder, känslor och associationer

3 Marknad: Mälardalen, norra Tyskland, Finland och eventuellt Norge Målgrupper: Aktiva familjer, whops, dinks och MICE Konkurrenter Långresedestinationer vintertid Stanna hemma och bygg Öland, Båstad, Åre, Österlen, Lappland Citybreak-städer i Europa såsom London, Barcelona, Paris m fl Argument & USP:ar Kust, stränder, sol och väder Kreativ miljö Natur- & kulturarv Levande Visby, levande historia Mat & måltidsupplevelser Aktivitets- och upplevelseturism Idrottens ö ”Safe destinations” viktigt argument för konferensmarknaden Vad förknippas med namnet Gotland idag? Vad skulle vi vilja att Gotland förknippades med?

4 Besöksön VARUMÄRKE: är ett löfte som måste hållas är ett verktyg för att utveckla och marknadsföra skall stärka Gotlands attraktions- och konkurrenskraft

5 Kärnvärden Känslan av hav och ö Magisk Nära Originell Exotisk Spännande KulturarvVärldsarv Natur-/jordnära Historisk Miljö Vackert Särpräglat Annorlunda Levande Lust Hållbar utveckling Hälsa Säkerhet Närhet Öppenhet Kommunikationer Välkomnande Integrerande Inbjudande Mitt i Östersjön Mötas/möten/mötesplats Framåtanda Kompetens Nytänkande Högskola /studieort Utveckling Vitalitet Professionalism Tillväxt Gotland Kreativitet Kvalitet Kulinariskt Ö-möjligt Året runt Omhändertagande Bryr sig Medmänsklighet ”Steget fram” Drömförverkligande Familjärt Måltidsupplevelser och råvaror Trygghet Naturligt Äkta Genuint Idrott Föreningsliv Kulturliv Livslust Livskraft

6 Varumärkesplattform - Kärnvärden Kreativitet Livslust Livskraft Närhet Magiskt

7 ”Gotland den magiska ön” Varumärkeslöfte

8 Vision 2025 Vision Gotland 2025 Gotland är Östersjöns mest kreativa och magiska plats för oss som söker ett tryggt och innehållsrikt liv, fyllt av livslust och utvecklingskraft

9 Vårt erbjudande Delta med utställning vid landshövdingens sommarfest den 16/7 Deltagande vid Kickoff för Varumärket på Visby Strand 20/9


Ladda ner ppt "Varumärke. Ett VARUMÄRKE är det man förknippar med namnet. Det väcker bilder, känslor och associationer."

Liknande presentationer


Google-annonser