INDISKA Kundklubb 2013.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Kundstödsystem för Mary Kay Konsulter Copyright MK Assist AB.
Advertisements

Hjo Energi AB Fiber till Hammarn ?.
Leverantör.
ADR: Automatic Delivery Rewards Vägledning. VAD ÄR ADR? •ADR är ett enkelt sätt att få hem produkterna du gillar och behålla din försäljningsvolym (PSV).
Automatic Delivery Rewards
IPad grundkurs.
Kort tillbakablick Vem startar ett eget företag, och hur gör man?
Välkommen till en presentation av FriTid
TRÄNING INFÖR LTO-UTPLACERING HAR DU IDENTIFIERAT DINA POTENTIELLA LEDARE ÄNNU?
En kort lektion i hur du inte blir blåst
V ill Du handla Xocai Det finns 2 sätt att köpa Xocai Gå in på OM MIG och klicka på mail länken Skicka namn.
Tre kritiska situationer
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto Kvittot kan vara bra att ha om du vill: - Kontrollera så.
WyWallet Betala mobilt.
Lagar och Regler Kap. 5.
DISCO!!!!!!!!!!! Fredagen den 20/5 i Folkets Hus
Mobil Marknadsföring & Kundklubbar Ivar Uttergård Marknadschef
Försök med hemleverans. Ansvar för det som säljs. Ansvar för att motverka alkoholens negativa effekter. Ansvar för en bra service. Systembolagets roll:
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Betalalternativ - Glöm inte kassan!.
Tre kritiska situationer
1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta.
Lathund för Vårdnadshavare
Ekvationer Det är inte så svårt?.
IdrottOnline Mobilapp.
Mäss erbjudande n. XXXXX D-link visade upp två modeller på mässan, 825L och 800L: den större 825:an har högre bildkvalitét (HD), temperatursensor, MicroSD-kortplats.
EKÄNGENS IF NÄRVAROREGISTRERING MEDLEMSHANTERING ADMINISTRATION.
Medlemsregistrering SAFF har skapat en förenklad version på hur ni i föreningarna lägger upp era medlemmar. Har ni frågor ring Marika Holm på
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
ADR & SKANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Ett bekvämt sätt att köpa produkter på månadsbasis. Du får 5 % rabatt på inköpspriset och sparar mer.
Vanliga frågor från apotekskunder
Spara kvittot! När du handlar en vara av ett företag/butik har du alltid rätt att få ett kvitto. Erbjuder ett företag/butik inte ut kvitto riskerar man.
ICA Seminarium 3 – dissekera ett erbjudande Grupp D4.
SENASTE NYTT 29 APRIL. Innehåll Aktivitet Hemsida Avgifter Administration Nästa tillfälle.
Christoffers Clothing Company
Rabattavtal TV4 Sverige/Avfall Sverige/Bright Media Kampanj: Farligt Avfall, Energiutvinning och Materialåtervinning Period: Aug 2010 – Dec 2011.
Varje år slängs tusentals ton mat i Sverige.
Nytt IT-stöd för medlemsregister och hemsidor
En mobil växel olik alla andra
NattklubbEventRestaurang. Informera och Marknadsför NattPasset.se NattPasset appen.
Välkomna till Tullus SG Skidskytteträningar säsongen 15/16.
BOO FF Generell info HT 2015 P07:12. Ledare Boo FF P07:12 Lagledare:Gabriella Elmroth Tränare:Mattias Fråhn Tränare: Henrik Hagel Tränare:Fredrik Hultner.
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
 SYFTE: Utveckla kunskaper om och intresse för arbete, ekonomi och konsumtion i hemmet.  Utveckla kunskaper om konsumtionens villkor, om sparande, krediter.
UTBILDNING MIRIAM M EDLEM 1. AGENDA INLEDNING ALLMÄNT OM MEDLEM KOPPLING ANDRA MODULER INTEGRATIONER SÖK OCH VISA ANSÖKAN SKAPA MEDLEM HUSHÅLLSMEDLEM.
INDISKA Kundklubb 2013.
Guidelines Sales Finance Texter för klienters webbplatser April 2016.
Hur blir du en kunnig konsument? Du vill ju inte bli ”blåst”
LOK-Stöd. Kommunalt & Statligt Kommunala & statliga aktivitetsstöd skall redovisas 15 februari resp. 15 augusti Nytt för 2014 – personnummer på alla medlemmar.
Kompensationsplanen Från Medlem till Supervisor. 2 Success Builder Qualified Producer Supervisor Distributor En helt unik produktlinje som endast kan.
Min Dröm App En App Fyra servrar. Skapar en säker bro tillsammans!
H2000 Branschkunskap – lär känna din bransch Kopiering tillåten © Liber AB 8:1 PRODUKTUTVECKLING.
Föräldramöte Almtuna Team 05 Minnesanteckningar möte 5 september /09/20161Almtuna Team 05.
Dagordning Medlemsavgift och träningsavgift Träningstider Utrustning - klubba, glasögon, vattenflaska Laget/truppen Ekonomi Föräldraansvar Sammandrag Paradiscupen.
RFs app Med RFs app kan ni: Kommunicera - med lag, träningsgrupp eller styrelse via sms och meddelande i appen. Rapportera LOK-stödsaktiviteter -
Olika påläggsmoms 25 % Kläder, hushållsartiklar, fordon, m.m.
Friskvårdskuponger Vi har två olika leverantörer för tillfället
KAPITEL 9 Pris och moms.
HANDLEDNING INKÖP PÅ COOP.SE
ADR & SKANNERKORT.
Att sluta avtal.
Svensk idrotts verksamhetssystem
Information om webprojektet och nytt anmälningsförfarande
Tre kritiska situationer
Klubbfilialer i MyLCI Vägledning 2018.
Presentationens avskrift:

INDISKA Kundklubb 2013

Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

Tiplan Mars April Maj Juni Juli Augusti Plan Krav & Design Utveckling Test Pilot (?) Utrullning till butik Beslutsmöte - Tidplan - Kostnad Statusmöte Beslutsmöte Beslutsmöte Go-live

Verksamhetsprojektledare Projektorganisation Styrgrupp Ylva Bergqvist Johan Mark Sofie Gunolf IT-projektledare Mikael Nordström Utvecklare Micael Jansson (Abalon) Mats Kusoffsky (Hybris) Lars-Erik Svensson (Extenda) NN (Oracle) ? Testledare / Testare NN Verksamhetsprojektledare Stephane Kylenfelt Zoltak

Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

Processflöden Översikt Kundadministration Registrera ny medlem (butik, web, app) Ändra medlem (butik, web, app, kundtjänst) Medlemsköp Medlemsköp (butik, web) Bonushantering Efterregistrera bonus (butik, kundtjänst) Skänk bonus (butik, web) Mina sidor Hantera mina sidor Kampanjhantering Skapa kampanjer

1.a Registrera ny medlem Web Kund registerar sig som medlem via webben Kassapersonal registrerar medlem i kassan Välkomstinfo och erbjudande skickas ut till medlem Kund vill bli medlem Butik App Kund registerar sig som medlem via appen

1.b Ändra medlem Kund registerar sig som medlem via appen App Medlem uppdaterar informationen Web Medlem loggar in på Mina Sidor Medlem vill ändra uppgifter Butik Medlem identifieras i kassan Kassapersonal uppdaterar informationen Medlem ringer kundtjänst Medlem identifieras och uppdateras av kundtjänst Kundtjänst

2.a Medlemsköp Ändra medlemsinfo (1.b) Ändra medlem Befintlig medlem Butik Kassapersonal registrerar varor i kassan Medlem identifieras i kassan Rabatter appliceras på köpet Medlem betalar Kund inleder köp Vill bli medlem (1.a) Registrera ny medlem Web Kunden lägger varor i kundkorgen Medlem vill skänka bonus Medlem vill ej skänka bonus (3.b) Skänk bonus till välgörenhet Bonusbelopp registreras på medlem Vill ej bli medlem Kund betalar

3.a Efterregistrera bonus Medlem identifieras i kassan Bonus efterregistreras för medlem Kund vill efterregistrera bonus Butik Kundtjänst Medlem ringer kundtjänst Medlem identifieras av kundtjänst

Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

Verksamhetskrav Det skall vara möjligt att registrera ny medlem i butik, på webben och i appen Det skall vara möjligt att ändra medlemsinformation i butik, på webben (Mina Sidor), i appen och via kundtjänst En medlem skall kunna identifieras med följande identifierare: Personnummer Email Telefonnummer Medlemsnummer En kund måste vara kundklubbsmedlem för att kunna använda ”Mina Sidor” På ”Mina Sidor” skall medlemen kunna hantera följande: Ändra medlemsuppgifter (krav 2) Se aktuellt bonussaldo Se aktuella erbjudanden Se köphistorik (?) Det skall vara möjligt att utnyttja kampanjköp i alla kanaler (butik och webb) Kundklubben skall hantera kampanjchecker (t.ex. välkomstcheck och bonuscheck) som betalmedel

Verksamhetskrav – forts. Kundklubben skall hantera följande typer av erbjudanden som rabatter: % på helt köp % på sortimentsavsnitt % på definierad vara % på valfri vara Medlemspris på vara Fri frakt Medlemsköp skall generera bonuspoäng per handlad krona Medlemsköp på upp till 250 kr skall generera 1 bonuspoäng per handlad krona Medlemsköp över 250 kr skall generera 2 bonuspoäng per handlad krona Det skall vara möjligt att efterregistrera bonus i butik och via kundtjänst Det skall vara möjligt att skänka bonus till välgörenhet i alla kanaler (butik och web) Bonuspoäng skall, för web-köp, uppdateras när varan skickas från lagret (ej vid beställning) Vid köp med intjänad bonus på webben skall bonusbeloppet reserveras till dess att försäljningen är genomförd; i.e. varan är skickad från lagret All artikelinformation skall finnas i Abalon för analys och kampanjhantering

Verksamhetskrav – forts. Det skall vara möjligt att skapa följande typer av kampanjer: Generell kampanj för alla medlemmar (t.ex. 20 % på ett köp) Kampanj på segmenterade grupper av medlemmar (t.ex. medlemmar som köpt tunikor får rabatt på tights) Flerstegskampanjer (t.ex. köp en tunika och få ett par tights på köpet) ”Tag 3 betala för 2”-kampanjer Det skall vara möjligt att följa upp medlemsköp och nyttjande av kampanjer Information och erbjudanden skall kunna skickas ut digitalt via email och sms

Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

Systemkarta App Exact Target Abalon Extenda Oracle Retail Hybris Medlemsidentifiering Medlemsregistrering Medlemsinformation (inkl. bonus) Exact Target Abalon Medlemsidentifiering Extenda Medlemsinformation (inkl. bonus) Oracle Retail Medlemsregistrering Medlemsuppdatering Erbjudanden (rabbatter & betalmedel) Kvitto Artiklar Bonus (efterregistrering) Medlemsidentifiering Medlemsinformation (inkl. bonus) Medlemsregistrering Medlemsuppdatering Erbjudanden (rabbatter & betalmedel) Kvitto Hybris

Innehåll Tidplan & Projektorganisation Processflöden Verksamhetskrav Systemkarta Öppna frågor

Öppna frågor Skall PAR finnas med i scopet? Komplettera med ”vanliga” tangentbord i butik