Insikt 2015 Tjörns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Fritidshem Elever 2013 Fritidshem - Elever 2013 Enhet:
Advertisements

Insikt 2013 Sundsvalls kommun
Insikt 2013 Karlshamns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Serviceundersökning 2014 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Stockholms stads service under 2013.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Tyresö kommuns service under 2010.
Innehåll Bilder Innehåll Bild 2-3 SCB:s medborgarundersökningar
SCB:s medborgarundersökning våren 2009
Serviceundersökning 2009 Företagares uppfattning om Flen kommuns service.
Serviceundersökning 2007 Företagares uppfattning om Flens kommuns service.
1 Allmänheten om bonus och vinstdelning Rapport från opinionsundersökning 9 april 2009 Arne Modig Viktor Wemminger.
Bakgrund Ett av Stockholm Business Alliances prioriterade verksamhetsområden är att utveckla servicen till näringslivet Serviceundersökningen fångar upp.
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Lidingö stads service under 2010.
Index per myndighetsområde
SCB:s medborgarundersökning våren 2009 Resultat för Södertörnskommunerna Jenny Hjort.
Juni 2011 Insikt 2011 EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNENS MYNDIGHETSUTÖVANDE Rapporterad av CMA Research AB.
Nationell NKI-undersökning Jobs and Society NyföretagarCentrumKundnöjdhet 2009 Fakta om undersökningen Målgrupp Personer som var på rådgivning hos.
ÖPPNA JÄMFÖRELSER Företagsklimat 2011 INSIKT – EN SERVICEMÄTNING AV KOMMUNERNAS MYNDIGHETSUTÖVNING.
Insikt 2013 Haparanda stad En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag.
Serviceundersökning 2011 Nöjd-Kund-Index undersökning om företagares uppfattning om Upplands-Väsby kommuns service under 2010.
Idrottens eget studieförbund. Del av Sveriges största folkrörelse Cirka 3 miljoner svenskar är med i en idrottsförening. Vilket gör SISU Idrottsutbildarna.
Byråkrati sätter krokben för företagare Undersökning av Länsförsäkringar 2008.
Intern Försäkringsbedrägeri Sammanfattning av undersökning, våren 2015 Undersökning Länsförsäkringar våren
Servicemätning 2015-års ärende Stockholm Business Alliance, SBA – en undersökning av 40 av 54 SBA-kommuners myndighetsutövning i Stockholmsregionen
Sida 1 Så planerar nordborna sin semester 2006 Synovate och Toy för Nordea JÄMFÖRELSER MELLAN DE NORDISKA LÄNDERNA Ingela Gabrielsson
Enkätresultat för Förskolan Föräldrar 2016 Näshulta Fristående Förskola.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning Årsrapport – ärenden januari – december 2015 NKI-undersökning om kommunens service under 2015 Västerås stad.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning Utkast Årsrapport – ärenden januari – december 2014 NKI-undersökning om kommunens service under 2014 Sollentuna kommun.
Varumärket Luleå kommun Kommunikationskontoret Position Luleå kommun ska uppfattas som en nationell förebild inom respektive verksamhetsområde. Varumärkeslöfte.
Nöjd-Kund-Index - Servicemätning
En insiktsfull historia – Öppen jämförelse företagsklimat
D A C B Vems påstående stämmer? Här finns fem geometriska figurer.
Insikt 2015 Söderköpings kommun
X 5.2 Tabeller och diagram Frekvenstabell
Antalet anställda 1.
IPCC:s 2oC-scenario (RCP 2.6)
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Många svenska företag saknar rehabiliteringsplan
Kunderna om PRV:s Patentavdelning
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam elevenkät 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Löpande insikt Uppföljning av kommunens service (NKI)
Insikt 2013 Karlshamns kommun
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Regiongemensam elevenkät 2018
Kvalitetsmätnining hösten 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Y 5.4 Tabeller och diagram Frekvens och relativ frekvens
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Nationella provet i fysik
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Presentationens avskrift:

Insikt 2015 Tjörns kommun En servicemätning av kommunens myndighetsutövande gentemot företag

Sammanfattning  Klipp in sammanfattning

NKI och Index Bild: NKI samt betygsindex per serviceområde 2011, 2013 och 2015

NKI och Index per myndighetsområde Tabell: NKI per myndighetsområde 2011, 2013 och 2015 Tabell: Betygsindex fördelat per myndighets- och serviceområde

Jämförelse med samtliga kommuner Tabell: NKI och betygsindex, jämförelse med samtliga kommuner

Största skillnaderna i jämförelse med samtliga kommuner Tabell: De fem enskilda frågor där Tjörns kommun har bäst resultat i jämförelse med samtliga kommuner:

Största skillnaderna i jämförelse med samtliga kommuner Tabell: De fem enskilda frågor där Tjörns kommun har sämst resultat i jämförelse med samtliga kommuner:

Prioriteringsmatris Bild: Prioriteringsmatris för Tjörns kommun Tjörns kommun har för få svarande företagare för att effektmått och R2-värde ska kunna beräknas. I prioriteringsmatrisen ersätts därför kommunens egna effektmått med effektmåtten för samtliga kommuner i undersökningen. Detta ger en bild av vad företagarna på nationell nivå tycker är viktigt, men inte vad företagarna i den egna kommunen anser, även om detta i många fall sammanfaller.