Anvisningstjänsten Ulrika Gani

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Synpunktssystem Vilka ändringar har gjorts i riktlinjen för synpunkthanteringen? Vad innebär ändringarna för dig som arbetsledare? Synpunkter som grund.
Advertisements

Logga in och använda vårt nya Intranet NAVET
Dagar om lagar, Göteborg
Agenda förmiddag Presentation av närvarande samt våra roller
- En gemensam plattform för lärande för Katrineholms kommuns förskolor, grundskolor och gymnasieskolor.
Krav som ställs på medlemmarna Erfarenheter från pågående arbeten
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Säkrare inloggning till e-tjänster för vårdnadshavare via e- legitimation Viktig information om förändringar kring vårdnadshavares inloggningar till Barnwebben,
Projekt KiLEN = Kommunernas Inrapportering till Länsstyrelsen Bakgrund: •Riksdagsbeslut 30 maj 2006 •Ändringen av Socialtjänstlagen från 1 juli 2006 •Kommunernas.
Riktlinjer och rekommendationer för e-post hantering • E-post är ett snabbt och effektivt sätt att kommunicera. • En nackdel är dock den stora mängden.
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Anvisningstjänstens roll inom infrastrukturen för Svensk e-legitimation Martin Lindström
Betaltjänster E-legitimation Juni 2013.
Videokonsultation med medborgare
kommunikation kommer av latinets communicatio
AU Digital samverkan LO Process
”Ett sätt att distribuera Business Objects via webben”
Mina meddelanden – har din organisation råd att inte ansluta sig?
Förutsättning: Du måste vara uppkopplad på Internet när du arbetar Många nyttor med Skolportaln 2.0 samlar gemensamma system och tjänster på ett ställe.
POLICY OCH RIKTLINJER Dokumentet Policy och riktlinjer för Gislaveds kommuns hantering av klagomål och synpunkter beskriver : Varför det är viktigt att.
LANDSTINGSDIREKTÖRENS STAB Regional utveckling Uppdrag från Landstingsstyrelsen Slutrapport e-hälsa projektet Grönbok om innovations- och utvecklingsarbete.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Ny E-tjänst för Nyps
eTjänster inom socialtjänsten, tester i Hudiksvall
Trender inom statsförvaltningen
”Vägen mot e-samhället”
”Vägen mot e-samhället”
Uppstartsmöte Testbädd eID 2.0
Kommundirektörsföreningen
E-tjänstexempel Logga in Legitimeringstjänst XYZ Svensk E-legitimation Detta är ett exempel på hur.
Detta gör landstinget Hälso- och sjukvård är den största verksamheten inom landstinget. Ansvar för barn- och ungdomstandvården (folktandvården) Rehabilitering.
E-arkiv.
Workshop Fyrbodal. 2 Agenda Presentationsrunda Genomgång frågeställningar Enas om slutsats per frågeställning Avslutning, reflektioner.
Kira Berg  1 Samverkansledning (tidigare kampanjledning) Nätverksträffar, KB, Folkbildningsrådet, Sambruk, Folkbildningsförbundet  2En.
Fördelar: Endast en mottagare krävs Nätverks-RTK ger ”överbestämning” Stöldrisken ellimineras Effektiv metod, särskilt vid ”småjobb” Förbättring jämfört.
Manual Offentliga jobb Chefer HR-funktion Version 1.0
”Skolarea”/”skolportal” kommunikation mellan hem och skola
Kommunerna och Kontaktcenter Framtida utmaningar Kommer offentlig sektor i framtiden att växa i samma takt som nu ? Vad tyder på motsatsen ? Befolkningens.
Offentlig sektors ramavtal för ärendehanteringssystem
Sammanfattande redogörelse
Regeringens mål Alla tjänster som kan tillhandahållas elektroniskt skall tillhandahållas elektroniskt E-tjänster får inte utestänga enskilda och företag.
En sammanslutning av invånare inom ett specifikt geografiskt område KOMMUNEN.
SKAPAD AV. Trygghemma med digital teknik - går det att samordna? - Svar: Kort sikt, nej- Lång sikt, ja.
EIDAS Electronic Identification and Signature (Electronic TrustServices) Manne Andersson, eHälsomyndigheten Martin Völcker, Ekonomistyrningsverket.
Vägledning för myndigheters SPAM hantering
Varumärkesbyte: från Mina vårdkontakter till e-tjänster på 1177.se
Strategisk dialog kring tillgänglighet och användbarhet i it
Lätt att göra rätt… Skatteverket
1177.se och Hitta och jämför vård Sammanställning av förändringar
Vindbrukskollen Ett projekteringsverktyg, en e-tjänst och en informationskälla om vindkraftverk. Magnus Nårdal Projektledare.
Innehåll i föreläsningen
Frågor och svar Svensk e-legitimation VästKom
Sambi, Stockholm Läns Landsting, Stockholm stad och Kommunförbundet Stockholms Län Urban Jarl SLL, HSF, e-Hälsa och strategisk IT.
Information från Kammarkollegiet om anskaffning av e-legitimering genom avrop från ramavtalsområdet Informationsförsörjning Version
ANVÄNDARBETEENDE Kompetensgruppsarbete E-tjänster inom vägsektorn Stockholm.
Utveckling och testning inför anslutning till Svensk e-legitimation Martin Lindström Stefan Santesson.
Svensk e-legitimation - Vägen framåt mot en gemensam lösning Eva Ekenberg, kanslichef Inger Greve, kommunikationsansvarig Offentliga rummet 27 maj 2016.
Informationsmöte kring E- legitimationsnämndens arbete mot morgondagens digitala behov.
EIDAS i korthet Eva Sartorius. eIDAS är en beslutad EU-förordning - gäller som svensk lag Elektronisk identifiering över landsgränserna Betrodda.
Samverkan mellan myndigheter
Introduktion till SAML federation Varför använda SAML federation för elektronisk legitimering och underskrift Stefan Santesson Martin Lindström.
Landstingets ledningskontor Från Mina vårdkontakter till e-tjänster på 1177.se Nu enkelt och tydligt för patienter och användare: logga in på 1177.se för.
Medborgarrådgivningen leder dig till rätt offentlig tjänst och ger råd om hur tjänsterna används. Det går inte att inleda myndighetsärenden via Medborgarrådgivningen.
Affiliate Menyn - Registration
Ladok3 och studenttjänster
Digital plattform Delaktig kommunikation
Svenska och utländska e-legitimationer – vad händer?
Regelförbättring/regelförenkling
DIGG ansvarar för tillsyn och stöd
E-tjänst för PSA-prov E-tjänsten för PSA-provtagning är från 1 juni 2018 tillgänglig på alla landstingsdrivna vårdcentralers kontaktkort på 1177.se. Syftet.
Mina sidor – inloggade tjänster
Presentationens avskrift:

Anvisningstjänsten Ulrika Gani

Projektet är ett samarbete mellan – Användningsforum, – E-legitimationsnämnden och – Post- och telestyrelsen

Vad är anvisningstjänsten? E-legitimationsnämnden tillhandahåller en tjänst som kallas Anvisningstjänsten. I anvisningstjänsten väljer användaren hur hen vill legitimera sig.

Fördelar För mottagaren: – Tjänsten ska underlätta för medborgare inom Sverige och EU/EES att logga in på svenska myndigheters e-tjänster genom att alltid logga in på samma sätt, med sin e- legitimation. För avsändaren: – Anvisningstjänsten avlastar de enskilda e-tjänsterna från att själva implementera stöd för hur användare väljer legitimeringstjänst.

Vårt arbete Tidigare inkomna synpunkter Granskning webbriktlinjerna Referensgrupp – myndigheter brukarrepresentanter Göra prototyp Användningstester

Anvisningstjänsten Svensk e-legitimation i offentliga e-tjänster Federationstjänster för Svensk e-legitimation