Medborgarundersökning 2011 Bilaga till tjänsteskrivelse KFKS 2011/616-013 - resultat Nacka kommuns tilläggsfrågor - jämförelser med de Stockholmskommuner.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Stadsledningskontoret Medborgarundersökning 2013 Norrmalm.
Advertisements

Haparanda kommun Medborgarenkät Vår 2012
Medborgarundersökningen I SCB:s regi sedan kommuner 22 Stockholmskommuner (sedan 2010) personer år 76 frågor + 11 tilläggsfrågor.
Stockholm stad Förskoleundersökning 2014 Staden totalt.
Innehåll Bilder Innehåll Bild 2-3 SCB:s medborgarundersökningar
SCB:s medborgarundersökning våren 2009
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Gymnasieutbildning Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och utbildning i Nacka kommun år 2008,
SCB:s medborgarundersökning våren 2007
Stockholm stad Familjedaghem 2013 Staden totalt Presentation Om undersökningen Frågorna i enkäten Inför läsning av rapporten Svarsfrekvens Resultat –Staden.
Sveriges Kommun Det här är vår presentation om Sveriges kommun.
Finns det möjlighet att påverka mellan valen? SCB:s Medborgarundersökning – ett alternativ? Johan Wilén Enheten för demokratistatistik Statistiska centralbyrån.
SCB:s medborgarundersökning Resultat för Nacka kommun.
SCB:s medborgarundersökning våren 2009 Resultat för Södertörnskommunerna Jenny Hjort.
Varumärket Luleå kommun
Medborgarundersökning SCB:s undersökning 14 september-8 november 64 kommuner deltog Hittills har 230 kommuner gjort undersökningen (155 mer än en.
SCB:s medborgarundersökning Nackas resultat med jämförelser Genomförd 19 september – 8 november personer svarade (av 1500)
Stockholm stad Brukarundersökning inom socialpsykiatrin 2014 Stödboende Södermalm stadsdel.
Tilläggsfrågor och jämförelser med andra Stockholmskommuner Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån.
Stockholm stad Förskoleundersökning 2013 Norrmalm stadsdel.
Nacka kommuns tilläggsfrågor Medborgarundersökning 2012 Utförd av Statistiska centralbyrån 13 september- 9 november.
Bastugatan 2. Box S Stockholm. Nacka kommuns attitydmätning bland kommuninvånarna 2003 Januari/februari 2003.
Medborgarundersökning 2010 Nacka kommun Jämförelser med andra Stockholmskommuner Bilaga till tjänsteskrivelse.
Lidingö Stad Medborgarundersökning Genomförande - Fjärde medborgarundersökningen – tidigare 2007, 2009 och Totalt genomfördes telefonintervjuer.
Förskolor och skolor i Nacka – i en klass för sig Förskoleklass, grundskoleutbildning och skolbarnsomsorg Kvalitetsredovisning för förskoleverksamhet och.
Haparanda stad Invånarenkät 2015 Haparanda stad – Invånarenkät
SCB:s medborgarundersökning våren 2007 Specialrapport för Södertörnskommunerna Lars-Gunnar Strand SCB.
Medborgarundersökning 2015 Nacka kommun Tabeller och diagram Bilaga till tjänsteskrivelse KFKS 2016/ Här visas värden utan felmarginaler. Det bör.
Vad tycker de äldre om äldreomsorgen? 2015 Resultat för Mora Särskilt boende.
HALMSTAD KULTURFÖRVALTNING - KULTURUNDERSÖKNINGEN 2015 Anna Ragnarsson Senior Consultant Tel: Kontakt: Maria Gellert.
Genomförd av CMA Research AB Kultur- och fritidsvaneundersökning Maj 2016 Ekerö kommun.
Enkätresultat för Förskolan Föräldrar 2016 Näshulta Fristående Förskola.
Brukarenkät Tillfrågade grupper och svarsfrekvens Föräldrar i familjedaghem (35% svar) Föräldrar i förskola (74% svar) Föräldrar i förskoleklass.
Stockholm stad Familjedaghem 2014 Gustafsson, Christina Maria Farsta stadsdel.
Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015.
SCB:s medborgarundersökning 2014 Trollhättan stads resultat.
Medborgarundersökning Vision och mål Genomförande Vision och mål Systematiskt kvalitetsarbete i Leksands kommun.
Varumärket Luleå kommun Kommunikationskontoret Position Luleå kommun ska uppfattas som en nationell förebild inom respektive verksamhetsområde. Varumärkeslöfte.
Stockholm stad Förskoleundersökning 2013 Skarpnäck stadsdel.
Medborgarundersökningen 2009 Vad tycker Sölvesborgarna om Sölvesborg?
Överraskande Älmhult – internationellt & nära Medborgarundersökning 2015.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Brukarenkät 2010 Till redovisningen:
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Medarbetarundersökning 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2016
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker äldre om äldreomsorgen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Vad tycker äldre om äldreomsorgen
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2017
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Enkät i gymnasieskolan 2015
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2018
Rapporten innehåller totalresultatet för elever i förskoleklass.
Så tycker de äldre om äldreomsorgen 2019
Presentationens avskrift:

Medborgarundersökning 2011 Bilaga till tjänsteskrivelse KFKS 2011/ resultat Nacka kommuns tilläggsfrågor - jämförelser med de Stockholmskommuner som gjort undersökningen hösten 2010 och/eller senare (jämförelser med resultat från tidigare undersökningar kan göras endast i begränsad omfattning då undersökningen gjordes om inför omgången hösten 2010) ”Samtliga” i dessa jämförelser innebär genomsnittet för de kommuner som genomförde undersökningen någon gång under 2011 (128 kommuner) OBS: Felmarginalerna ligger på omkring 2 procentenheter

Nacka kommuns tilläggsfrågor Medelbetyg 2011 (2010)Andel som gav mellanbetyg och höga betyg 2011 (2010) Hur nöjd är du med Nacka kommuns sätt att sköta samhällsplaneringen (t.ex. vägar, bostadsområden, grönområden)? 6,0 (6,3)76 (80) Hur nöjd är du med möjligheterna att utföra tjänster på Nacka kommuns webbplats? 6,6 (6,7)80 (82) Hur nöjd är du med tillgången till kulturutbud i Nacka kommun? 6,1 (6,0)80 (73) Hur nöjd är du med kvaliteten på kulturutbudet i Nacka kommun? 6,1 (6,2)82 (82) Hur nöjd är du med möjligheten att påverka kulturutbudet i Nacka kommun? 5,2 (5,2)64 (61) I vilken grad tycker du att Nacka kommun erbjuder barn och ungdomar ett rikt och varierat utbud av fritidsaktiviteter? 6,5 (6,6)81 (81) I vilken grad tycker du att Nacka kommun erbjuder pojkar och flickor lika förutsättningar när det gäller fritidsaktiviteter? 6,4 (6,4)77 (76)

forts. Nacka kommuns tilläggsfrågor Medelbetyg 2011 (2010)Andel som gav mellanbetyg och höga betyg 2011 (2010) Hur nöjd är du med skattenivån i Nacka kommun jämfört med andra kommuner? 6,1 (6,5)77 (84) Hur nöjd är du med avgiftsnivån i Nacka kommun jämfört med andra kommuner? 5,7 (6,1)74 (88) I vilken grad tycker du att valfriheten i Nacka är stor? 6,7 (7,0)86 (89) I vilken grad tycker du att Nacka kommun kännetecknas av öppenhet och mångfald? 6,4 (6,7)81 (84)

Nöjd-region-index (NRI) (Generell nöjdhet med att leva och bo i kommunen)

Nöjd-medborgar-index (NMI) (Nöjdhet med verksamheter generellt)

Nöjd-inflytande-index (NII) (Nöjdhet med möjligheter till insyn och inflytande i kommunens verksamheter och beslut)

NRI- Rekommendation (Kan du rekommendera vänner och bekanta att flytta till kommunen?)

NRI - Arbets- och utbildningsmöjligheter

NRI - Kommunikationer

NRI – Bostäder (Nöjdhet med möjlighet att hitta bostad, utbud av olika bostadsformer, trivsel med bebyggelsen)

NRI - Kommersiellt utbud

NRI – Fritidsmöjligheter (Nöjdhet med tillgång till parker och grönområden, att kunna utöva fritidsintressen, tillgång till idrotts- och kulturevenemang och nöjesutbud)

NRI – Trygghet (Trygghet att vistas utomhus på kvällar och nätter, mot hot, våld och misshandel samt inbrott i hemmet)

NMI - Förskola

NMI - Grundskola

NMI - Gymnasieskola

NMI - Äldreomsorg

NMI - Stöd för utsatta personer

NMI - Gator och vägar

NMI - Idrotts- och motionsanläggningar

NMI – Kultur (Biblioteksverksamhet, utställnings- och konstverksamheter samt teaterföreställningar och konserter)

NMI – Miljöarbete ( Nöjdhet med kommunens insatser för att invånarna ska kunna leva miljövänligt)

NMI - Renhållning och sophämtning

NMI - Vatten och avlopp

Räddningstjänst

NII – Kontakt (Möjlighet att komma i kontakt med kommunens politiker)

NII – Förtroende (För politiker och högre tjänstemän och deras ansvarstagande för kommunens bästa och genomförande av beslut)

NII – Påverkan (Hur politiker lyssnar till invånarnas synpunkter, möjligheter att påverka inom de kommunala verksamheterna, hur invånarens åsikter finns representerade bland kommunens partier)

NII – Information (Nöjdhet med tillgången till information om kommunen och dess verksamheter, tydlighet i informationen, i hur god tid det informeras samt kommunens webbplats)