© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics, www

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Statistik vid Svenska handelshögskolan
Advertisements

Valinformation Inför åk 3
/LMRHH-seminarium SAMARBETE PÅ SVENSKA MELLAN HÖGSKOLOR I HELSINGFORS Rapport utförd på uppdrag av RHH (Rektorsdelegationen för högskoleutbildningen.
Varför marknadsföring?
Born Globals – nystartade, innovativa och internationella
Prefekt, professor, ED, JD Matti Kukkonen
Högskolan i Jönköping.
School of Economics and Management | Xxxxxxxxxxxxxxxx | Xxxxxxxxxxxxxx | (D) D Month YYYY Varför tillväxt är farligtVarför tillväxt är farligt? FRÉDÉRIC.
Ekonomihögskolan Namn Namnsson Program/kurs
Ekonomihögskolan Namn Namnsson Program/kurs
Första studieåret på Hanken
Söktryck kandidat/yrkesprogram Sam fak 2008 – 2013 per värdinstitution.
Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www
Introduktion till marknadsföring som huvudämne 2014
Studieplanering Vårterminen 2012 Studiebyrån Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics, www
Kursutvärdering Studiebyrån Alla kurser utvärderas Du ska utvärdera alla kurser som du deltar i Genom kursutvärderingen ger du läraren respons på.
Interna och externa resurser Möjligheter och begränsningar
Maintenance Management
Examensstrukturen Studiebyrån, augusti 2014
Studiestödet på Hanken Studiebyrån, augusti 2014 Studiebyrån.
Företagsledning och organisation Process
Bättre lärande! Pedagogiskt utvecklingsarbete och kvalitetssäkring av utbildningen Marianne Stenius Åbo Akademi.
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp Handelsrätt 10HP Extern- 7HP redovisning Extern- 7HP redovisning Kalkylering 7HP och budgetering Kalkylering.
Masterprogram i intersektionalitet ÅR 1 ÅR 2 UPPSATS (INLEDANDE FAS) GENUS VALBARA KURSER/ SPECIALLITTERATUR SJÄLVBILDS- KONSTRUKTIONER TEORETISKA PERSPEKTIV.
1 FIRST PIFF WORKSHOP 5 februari 2008 Turing seminarium, MDH Agenda PIFF presenterar sig (Deltagare: Gordana, Frank, Robert, Martin, Marcus.
Samarbete mellan företag och universitet med start 2004 Erika Gustafsson.
1 Civilekonomprogrammet 240 hp Handelsrätt 10HP Kalkylering 7HP och budgetering Kalkylering 7HP och budgetering Företaget och den globala marknaden 4HP.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Klusterutveckling Innovation och genusfrågor Tina Melin, Klusterprogrammet.
Handelshögskolan vid Göteborgs universitet.
Finansiell ekonomi: Huvudämnesinformation
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
Introduktion till marknadsföring som huvudämne 2015
Valinformation till T6 Civilekonomprogrammet åk 3 6 oktober 2015 Henrik Nehler & Pernilla Mideskog.
Företagsekonomiska institutionen.
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
Informationsbehandling Mikael Laakso Forskardoktor
Huvudämnesval och studieplanering i Helsingfors Studiebyrån, våren 2016 Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp Handelsrätt 10HP Extern- 7HP redovisning Extern- 7HP redovisning Kalkylering 7HP och budgetering Kalkylering.
Marknadföring som huvudämne Coolaste ämnet på Hanken Åke Finne © Åke Finne 2016.
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
Valinformation till T6 Civilekonomprogrammet åk 3 13 oktober 2016 Henrik Nehler & Pernilla Mideskog.
Types of Business Consulting Services Cornerstoneorg.com.
Företagsekonomiska institutionen
Totalt antal antagna studenter kvar 21 aug
Ett modernt, internationellt universitet i Småland
Quick Tips for Effective Spa Management To manage your spa effectively, you should consider training your staff, letting people know about your spa through various marketing channels, and focus on improving customer experience. Play the slideshow to
International Business & Economics Program 240 Credits
VID GÖTEBORGS UNIVERSITET
VID GÖTEBORGS UNIVERSITET
Civilekonomprogrammet 240 hp
Programstruktur Civilekonomprogrammet HT 17
Valmöjligheter T5 FEK 30 HP eller NEK 30 HP NEK AFFÄRSRÄTT/FEK FEK
Civilekonomprogrammet 240 hp
ATEE 2018 – Att stödja innovation i lärarutbildningen
Företagsekonomi termin 5
Programstruktur Civilekonomprogrammet
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp
International Business & Economics Program 240 Credits
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp
Företagsekonomi termin 5
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp
Företagsekonomi termin 6
Valmöjligheter T5 FEK 30 HP eller NEK 30 HP NEK AFFÄRSRÄTT/FEK FEK
Företagsekonomi termin 6
Presentationens avskrift:

© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics, www © Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics, www.hanken.fi

Företagsledning och organisation Huvudämnesinfo 2015 Jonna Stenman, alumn, privatföretagare Linda Danskanen, studerande Nadia Söderling, studerande Villiam Virkkunen, studerande Charlotta Niemistö, forskardoktor, FLO Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www.hanken.fi

HT 2015 – VT 2016 Företagsstrategi Managing Negotiations Organisationsanalys Organizational Behaviour and Leadership Forskningsmetoder Organisation Theory Strategic Management Human Resource Management International Business Gender Management and Organisation Managing Knowledge and Innovation Strategic International Human Resource Management

Typiska uppgifter/yrken för FLO alumner Personal-specialist Konsult Strategisk planering Företags-utveckling Projektledare Forskare Chef/ledare Företagare Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www.hanken.fi

Kombinera klokt med biämne Strategiutveckling, konsult, analytiker Redovisning/Fin & Inv Ledarskap Internationell marknadsföring Konsult, analytiker, utvecklare, ledarskap Sociologi, psykologi, filosofi Personalutveckling/-ledning, konsult Pedagogik, arbetsrätt, diversitetsstudier Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www.hanken.fi

Erfarenheter Jonna Stenman, alumn, privatföretagare Linda Danskanen, studerande Nadia Söderling, studerande Villiam Virkkunen, studerande Tack! Frågor, kommentarer? © Hanken