© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics, www.hanken.fi.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Klimattoppmötet COP 17 i Durban – Vad kom man egentligen överens om?
Advertisements

Statistik vid Svenska handelshögskolan
LRF Kött
Almi Företagspartner AB
Svensk tjänstesektor i industriell skala? Karl Wennberg, Ek. dr. Forskningsinstitutet Ratio & Handelshögskolan i Stockholm Almedalen den 6.
Alternativa vägar till kapital •Venture Cup •tisdag 19 februari kl 1800 •Coompanion •Affärsutvecklare Jan Svensson •Inspiration utav Joakim Winborg, forskare,
Webb 2.0 för företag – med fokus på wiki’s Rickard Hansson, VD Mindroute Sofware AB.
FJÄLLVÄRLDEN! KOMPETENS! RESPEKT!. Snöskoterns roll för turismen och regional utveckling utifrån den Nationella Strategin 2020.
Industrifonden Aktiv, engagerad och uthållig investerare i svenska, innovativa tillväxtföretag Förvaltat kapital: 3,1 miljarder kr Direktinvesteringar.
Varför marknadsföring?
Born Globals – nystartade, innovativa och internationella
Entreprenöriell personlighet “ There is no evidence to suggest that there is a single “entrepreneurial personality.” People of all personality types, attitudes.
En partner som får ditt företag att växa Venture Cup
Behöver vi främja kvinnors företagande? Vad behöver kvinnor som företagare? Ser kvinnors och mäns behov olika ut? Gör stöden någon nytta? Spelar kön någon.
Prefekt, professor, ED, JD Matti Kukkonen
Thomas Westin Kursens PM
Högskolan i Jönköping.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH. SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Presentation Jämte, Estland, Västerbotten, Stockholm.
Nyttiggörande av universitetsforskning Prof. Åsa Lindholm Dahlstrand School of Business and Engineering, Halmstad University &
School of Economics and Management | Xxxxxxxxxxxxxxxx | Xxxxxxxxxxxxxx | (D) D Month YYYY Varför tillväxt är farligtVarför tillväxt är farligt? FRÉDÉRIC.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Entreprenörskaps- barometern 2012 Entreprenörskapsbarometern 2012 Sveriges största attitydundersökning.
Agenda 1.Begreppet socialt entreprenörskap  Om olika perspektiv på vad socialt entreprenörskap är 2.Sociala entreprenörer som hybrider  Om sociala entreprenörer.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1.
Sektorsövergripande samverkan – några lärdomar från forskningen Håkan Ylinenpää CiiR (Centre for Inter-organisational Innovation Research.
Första studieåret på Hanken
Entreprenörskapets dynamik Många äro kallade men få äro utvalda
1 Innovationers betydelse Staffan Larsson Tillväxtanalys.
Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics www
Vad kan man vinna? Hälsoekonomi med samverkansperspektiv
Navigeringshjälp för företag som vill utvecklas!.
Introduktion till marknadsföring som huvudämne 2014
Studieplanering Vårterminen 2012 Studiebyrån Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics
Socialt engagemang och entreprenöriellt handlande Fil.dr. Malin Gawell Illustration: Jeanette Wahl Malin Gawell, Estradföreläsning 11 december 2007.
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics, www
Kursutvärdering Studiebyrån Alla kurser utvärderas Du ska utvärdera alla kurser som du deltar i Genom kursutvärderingen ger du läraren respons på.
Examensstrukturen Studiebyrån, augusti 2014
Företagsledning och organisation Process
Att ta betalt från interna kunder och hålla dem nöjdare än någonsin
Socialt Entreprenörskap
Erbjudande - Examensarbete Högskolan i Skövde 2013.
Hva vil eiere? Erfaringer fra Sverige Marcus Wallenberg Ordförande SEB Närings- och handelsdepartementets Eierskapskonferanse 2007 den 24 maj i Oslo.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH Enterprise Europe Network 1 -Rådgivning som tar Europa till företagen Christina Lugnet GD, Tillväxtverket.
Hållbart Nyföretagande/ CSR som värdegrund 14:15-16:50.
Moment 2 Mall för presentation av idé
Helhetslösningar för arkivhantering
Finansiell ekonomi: Huvudämnesinformation
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics, www
Introduktion till marknadsföring som huvudämne 2015
MedCoast Scandinavia the up and coming biomedical region GÖTEBORG.
Företagsekonomiska institutionen.
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
Informationsbehandling Mikael Laakso Forskardoktor
Huvudämnesval och studieplanering i Helsingfors Studiebyrån, våren 2016 Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics
Från idé till lönsamt företag. 2. Vision och affärsidé Vår vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Vår affärsidé.
Marknadföring som huvudämne Coolaste ämnet på Hanken Åke Finne © Åke Finne 2016.
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,
Coompanion = Kooperativ utveckling i Sverige
Företagsekonomiska institutionen
VID GÖTEBORGS UNIVERSITET
VID GÖTEBORGS UNIVERSITET
Årsmöte 2018.
Presentation av affärsplan
Företagsekonomi termin 5
Företagsekonomi termin 5
Internationella civilekonomprogrammet 240 hp
Presentationens avskrift:

© Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,

Entreprenörskap och företagsledning som huvudämne © Hanken Svenska handelshögskolan / Hanken School of Economics,

Uppläggningen av presentationen  Vad blir man?  Vilka är vi i entreprenörskap  Utbildningens mål  Studiernas struktur  Våra utexaminerade  Samarbete © Hanken

Vad blir man? Våra utexaminerade...  Entreprenörer inom olika områden  Arbetar med affärsutveckling (marknad, FoU, PU)  Ägare eller delägare i befintliga företag  Arbetar med finansiering och rådgivning (snabbt växande område)  Arbetar som affärs/business konsulter  Rådgivare till policy och myndigheter © Hanken

Vilka är vi i entreprenörskap? © Hanken Pia Arenius Tom Lahti Joakim Wincent Thommie Burström Jan Sten Markus Wartiovaara

Studiernas struktur ( ) Ämnesstudier »Entreprenöriellt tänkande och organisering »Affärsutveckling och resursprocesser »Entrepreneurial Business Creativity »Opportunity Creation and Assessment »Kandidatuppsats Fördjupade studier »Launching a new venture »The Essence of Entrepreneurship »Academic Business Consulting »Seminarium »Graduuppsats © Hanken

Studiernas struktur ( )

Våra utexaminerade © Hanken Stefan Heinrichs/ VD för Academic WorkStefanie Brandt/ Affärsutvecklingschef på Otto Brandt Ab Jani Koskell/ Operativ chef för Lago Kapital Erica Flinck-Härkönen/ VD för Adiente

Mera information »Besöksadress:  Institutionen för Företagsledning och Organisation, Casa Academica, Perhogatan 6 b, 4:e våningen.  Kom gärna och besök oss innan ni gör ert val!

© Hanken SLUT