Fredrik Rask Rakel och Ledningssystem Information Funktioner för ”Svar” samt ”Begära svar” WIS release 2.0.56 Driftsättning 2015-01-29.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Configured Edititon för Unicenter 3.0 Sättet att snabbt komma igång med Unicenter.
Advertisements

Välkommen! På följande sidor kommer Du att få en inblick i Statoil Gasol/LPGs tjänst Kundsida och de möjligheter den kan ge dig… På varje sida finns pilar.
DIO Webb, en kort manual Version Sida 2 Version 7.0 Innehåll 1.Skapa nytt meddelande a.Välja mottagare b.Förklaring av de olika fälten.
Kommunikationslösning för licensansökningar
Information Informera genom besök på kommunala enheter m m samt info via mail till företag, konsulter m fl. Gör en utskickslista med noteringar om mottagarbekräftelser.
Videokonsultation med medborgare
Första Hembesöket Viktiga steg för att skapa en förtrolig relation och göra en professionell bedömning De små detaljernas betydelse i samtalet Mötet som.
E-lönespecifikation Information om e-lönespecifikation PERSONALAVDELNINGEN.
Styr mot syftet och de önskade effekterna och använd prioriteringar som redan är gjorda i effektkartan.
Elektroniskt expertstöd, EES Flöde, web-gränssnitt på apotek
Lägga till provsamlings- och HSA id i mottagarboxen 2.
Lund Studentlitteratur
Rita av.
FÖRENingsstämma Högsta beslutande organ
DIO Webb, en kort manual Version Sida 2 Version 8.0 Innehåll 1.Skapa nytt meddelande a.Välja mottagare b.Förklaring av de olika fälten.
Scenarioexempel ”Översvämning i Silverån” Hur man kan använda WIS i krishanteringsarbetet.
Cosmic version R8.0.
Rekvirera arbetsgivarstöd via internet
Groupwise – skicka mail
WIS version 2.0 Webbaserat nationellt krisinformationssystem.
Stefan Andersson, Uppsala universitet 1 TestSök Presentation av ett BIBSAM-projekt.
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
Exder EPC. Exder EPC Välkommen! I det här bildspelet går vi igenom hur man lägger upp nya artiklar samt skickar artikelinformation. Du bläddrar framåt.
Geografisk Samhällsinfomation -Informationskartan
Groupwise – skicka mail
PowerPoint Kommentar.
”Att skriva recept” En metod för individuell ordination av fysisk aktivitet.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 Sök-funktion m.m 11/ Jana Wahlberg Nyps utbildning- Företagsstöd.
WIS version 2.0 Webbaserat nationellt krisinformationssystem.
Varför UNIKUM? Genom att arbeta med IUP via Internet och verktyget Unikum vill vi uppnå flera saker: Ökad delaktighet i planeringen från föräldrar och.
© CGI Group Inc Lyft av användaradministrationen (Användarföreningen) Annelie Holmer Mars 2015.
Översiktsplan Ett bra verktyg eller ?.
Bekräfta användaren Andreas Cederbom
Utbildning i SIP – Samordnad individuell plan
Fredrik Rask Verksamheten för Rakel och Ledningssystem
Dokumentation Workshop Stockholm | Målsättning Gå igenom en students väg från programmets start till examen via Byte av program Byte av programtillfälle.
Användarmanual för anställda LUNCHBESTALLNING.se.
Nationell Patientöversikt, NPÖ
Musikkompendium Test. Musikkompendium Test 2 Musikkompendium Test 3.
Introduktion i arbetsmodell för trygghetslarm För att underlätta införandet av trygghetslarm har ett ledningssystem tagits fram. Ledningssystemet ger.
LOK-Stöd. Kommunalt & Statligt Kommunala & statliga aktivitetsstöd skall redovisas 15 februari resp. 15 augusti Nytt för 2014 – personnummer på alla medlemmar.
Generell titel Gemensam IT samordningsfunktion 49 kommuner i Västra Götaland och Västra Götalandsregionen Resultat enkätundersökning - Användbarhet i KLARA.
SAMSA SAMSA Utbildning. Inkorg * Vid inloggningen visas i Toppmenyn: Användare och Arbetsplats. Du kan välja bland senaste patienter eller använda sökfält.
SAMSA SAMSA Utbildning Version Inkorg * Vid inloggningen visas i Toppmenyn: Användare och Arbetsplats. Du kan välja bland senaste patienter eller.
Elektroniskt expertstöd, EES Flöde – webbgränssnitt apotek.
Lokalbokning i Outlook
Utbildning SIP i Meddix öppenvård
Lägga till provsamlings- och HSA id i mottagarboxen
Ny DEP-relaterad funktionalitet i Ustart
Kurser och underlags-material för rådgivare
Sök-funktion m.m 28/ Ulf Hjelm
Microsoft® Office SharePoint® 2007-utbildning
CD (Care Documentation) 1 i COSMIC
Våtmarksåtgärder i LONA-registret
FIFA 3.1 Releasematerial.
Så här fyller du i ansökan
Regelverk och handledning för distanskontakt via videolänk
Nyheter & Förbättringar LIS2011
Visionen i praktiken Vårt projekt:
Sammanställning av anteckningar i Ladok
Planeringsdag med lokal styrgrupp Karlskoga-Degerfors
Artvise Kundtjänst Helpdesk Mobile Portalen för interna användare.
Lathund för dig som administrerar resultatrapportering
-Administratörer.
Hämtning av rapportresultat och exporter vid time-out
Handläggarutbildning
För dig som vill veta mer om WIS på en kvart
Inriktnings- och samordningsfunktion på lokal nivå
Inriktnings- och samordningsfunktion på lokal nivå
Lathund för dig som administrerar resultatrapportering
Presentationens avskrift:

Fredrik Rask Rakel och Ledningssystem Information Funktioner för ”Svar” samt ”Begära svar” WIS release Driftsättning

Svar (funktioner) Möjlighet att svara på noteringar Endast två nivåer - ”huvudnivå” samt ”svarsnivå” Svar kan vara av alla noteringstyper (anteckning, lägesrapport, etc)

Svar (bakgrund) I större händelser blir noteringarna alltför spridda med enskilda noteringar. Nu kan relaterade kommentarer samlas. Ger även en enkel möjlighet att till exempel bekräfta mottagen information.

Svarsknapp, öppnar standardfönster för ny notering Svar sparas under huvudnoteringen

Begära svar (funktioner) Möjlighet att begära svar på en notering Möjlighet att välja bland deltagande aktörer i händelsen, samt sätta rekommenderad svarstid. Notifiering (”gul lapp”) går till berörda redaktörer i händelsen hos aktörerna. Även SMS/epost- notifiering om dessa begärts (sätts som vanligt av respektive användare). Möjlighet att se vilka som svarat i sammanfattad form

Begära svar (bakgrund) Bättre möjlighet till samordning på alla nivåer. Exempelvis kan en länsstyrelse begära in lägesrapporter från alla kommuner i regionen.

test Länk för ny begäran Välj om mottagande redaktörer ska notifieras via ”gul lapp” samt SMS/epost om detta begärts Välj när svar bör ha inkommit Välj typ av svar som förväntas – kommer vara förvalt i svarsdialogen

Mottagande redaktörer notifieras via ”gul lapp” om detta valts Om mottagande redaktörer även begärt SMS/epost på ”Ärenden till mig som redaktör” kommer även detta skickas

Svar sparas under begäran (huvudnoteringen) Detaljer för begäran, samt översikt hur många som svarat

Möjlighet att ta fram detaljer om vilka som svarat, och inte svarat, via länken ”se detaljer”