Vad säger bilden oss egentligen!?

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Välkommen till BNK! • Om ni har en bokad tid (har fått en kallelse hit) ber vi er vänta i väntrummet. Vi kommer och hämtar er där. • Det finns ett till.
Advertisements

Vad är reklam? Ordet reklam härrör från två latinska ord: "re", som betyder 'på nytt' och "clamare", som betyder ''ropa högt'. Ordet reklam betyder alltså.
Allt kommunicerar om konsten att nå rätt målgrupp med rätt budskap.
REKLAM OCH MARKNADSFÖRING
Vi karlar får alltid höra om “reglerna” som gäller från våra kvinnor
- att överföra budskap, påverka, mm
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Årskurs 8 Entréskolan vt 2013
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Ny Stil Vårt företag är en hemsida där vi riktar oss till ungdomar, vi säljer våra egna designade kläder till ett pris som en studerande ungdom har råd.
Medier. Hälsa säljer  I Finland finns det redan 20 olika tidningar som enbart har hälsa och motion som teman.  Det utbildas inte hälsojournalister i.
Formellt, skarpt och snyggt
Intervju inför ViV-projektet.
Att skriva en artikel.
BILD 1-20 Idag Varför ska barn komma till tals? Kaffe Vad behövs? (Vilka förutsättningar?) Hur kan det gå till? Barnperspektiv och barnets eget.
- Vikten av att kunna sälja in sin idé
Skriv till jag säger stopp, sen läser ni upp.
Reklam.
Manligt och kvinnligt i massmedia
BILDSPRÅK Bilder har olika syfte Reklambild Konstbilder.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Vi karlar får alltid höra om “reglerna” som gäller från våra kvinnor. Här följer nu några regler från oss karlar.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Sandwich låglaktos Vår nya målgrupp. Du lär dig av chefen Sälj mycket. Bearbeta befintliga kunder. Öka yta. Vi är bäst. Och sådan saker.
Och bedömningen av laborationen Vad ska vi lära oss?
Vad tycker du om att läsa?
Välkommen till Kattfots föräldramöte!
Källkritik.
Kommunikationskoncept för den Internationella studentrekryteringen DEL [Detta är en ppt- med inspelad berättarröst. Du kan när du vill använda.
JAG BLEV MED PADDA!!! och kunde plötsligt göra saker jag funderat över men inte haft verktyg till.
Varför frågar vuxna bara en gång och sedan nöjer sig med svaret ”bra”?
Vänsterpartiet Retorik Vänsterskolan.
De eller dem, det är frågan?
6 021 %
Från 4 P till relationer Med kunden i centrum.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Religionskunskap 1, 50 p. Religionskunskap 1, 50 p.
Källkritik ID1A 25/ Svenska.
Annika Hultén Vem skriver vad till vem och i vilket syfte? Några källkritiska tips när du använder nätet.
Läroplansnätverk förskolan
Propaganda.
Marknadsföring av Projekt X
Distansuppgift Klass 7 v ”Bilden av mig själv”
Hur kan vi veta vad som hänt i det förflutna?
Vad är återvinnings konst och hur ska vi arbeta med det?
BRIS är en länk mellan barn, vuxna och övriga samhället.
Jobbansökan När du ska söka ett jobb är det viktigt att fundera över på vilket sätt du matchar de kvalifikationer som efterfrågas i platsannonsen. Skriv.
Framtidsyrken. om-du-vill-ha-en-ljus-framtid-pa-arbetsmarknaden.html.
DEMOKRATI Skriv ner dina tankar kring begreppet Demokrati. Vad betyder det för dig? Vad tänker du när du hör ordet? Går det att föreställa sig hur det.
Varumärket yrkeshögskolan – vårt gemensamma åtagande
Annonsanalysen.
Personligt brev.
Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.
Form och funktion Designprojekt TK år 7.
Analysförmåga Jämföra: Likheter och skillnader, för- och nackdelar
Tillgänglighet ___________ ___________ ___________ ___________ ___________ ___________.
Sid 1/steg 3 Hej och välkommen! BeST-metoden – vad handlar den om? Berätta för din granne. Praktiska detaljer: Tider. Kaffe/lunch? Mobiler avstängda.
Reklam i olika medier.
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
Livsfrågor Vad är meningen med livet? Vem är jag egentligen?
Hur gör vi nu när löpande redovisning inte längre är hippt? Ludwig Stendahl Affärsutvecklare / Marknadsansvarig Norrland på EY.
Källor Ett samarbete mellan svenska och religionskunskap ht- 15.
Reklam Vem får synas och hur?.
Köp, köp, köp! Om reklamens påverkan.
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
5. Vem gör beslut till verklighet?
Förväntningar.
Våra mål för säsongen 2018/2019 Vi vill förmedla att Innebandy är en rolig sport Vi ska ha roligt när vi träffas på träningar och matcher Våra tjejer ska.
Presentationens avskrift:

Vad säger bilden oss egentligen!? Reklam Vad säger bilden oss egentligen!?

Jobba 4st tillsammans i grupp med att analysera en reklambild Jobba 4st tillsammans i grupp med att analysera en reklambild. Fundera på: Vem har gjort reklamen? Vilken vara/tjänst vill man sälja? Finns det fler budskap och avsikter med reklamen? Vilken målgrupp riktar man sig till? Vad är det vi faktiskt ser? Vad får det oss att associera till och tolka? Förmedlar bilden något ideal till oss?

Bilden säger mycket mer än vad vi tänker på… Det är inte bara en reklam som säljer en vara…

Jobba 4st tillsammans i grupp med att analysera en reklambild Jobba 4st tillsammans i grupp med att analysera en reklambild. Fundera på: Vem har gjort reklamen? Vilken vara/tjänst vill man sälja? Finns det fler budskap och avsikter med reklamen? Vilken målgrupp riktar man sig till? Vad är det vi faktiskt ser? Vad får det oss att associera till och tolka? Förmedlar bilden något ideal till oss?

Anteckna det ni pratar om och kommer fram till för att sedan kunna redovisa för resten av klassen