TAKT OCH RYTM -klappramsor.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Skapa, gestalta, kommunicera
Advertisements

Skapa jullåtar i grupp med Garageband
Föreläsning av Ingvar Pettersson & Robert Björk
75023 Hoppband Aktiviteter.
Mattias, Robert, Itay och Carl-Emil
TACK alla ni som hjälpt oss att svara på vår patientenkät! Här kommer resultatet. Vi jobbar vidare för att bli ännu bättre..
VI TAR DITT YRKE PÅ ALLVAR.. KVALITET KOMPIS KUL KUNSKAP KREATIV KONKRET KARRIÄR.
Ta ställning Samarbeta Argumentera Respektera.
Andragradsfunktioner & Andragradsekvationer
I sovrummet finns en bänk med olika pratapparater
Skapa jullåtar i grupp med Garageband Fyra tillfällen av skapande för år sju.
Prova  Roliga bilder  Spel  Roliga videoz  Musikspelare  Downloads!  Till de minsta  Kontakt.
Högtidstal Retorik.
Välkomna 28/
VIVA KOMVUX För dig som är över 20 år och behöver mera tid för att lära dig saker på grund av utvecklingsstörning, autism, eller att du som vuxen fått.
Vältalighet Talarkonst
Att skriva en artikel.
Swedex Muntligt test B1 40 poäng.
VIVA – sett föräldrar bråka eller själv blivit slagen GRINDEN – mamma eller pappa med psykisk ohälsa BIG – mamma eller pappa med missbruksproblem BARNBYRÅN.
Brev till Svalans föräldrar april 2013
Känner du igen denna logotyp? 1.Ja 2.Nej 3.Kanske?
Musikens grundbegrepp och symboler
Askersunds kommun
Vi undersöker kraft och rörelse
Och bedömningen av laborationen Vad ska vi lära oss?
Det här bildspelet visar en del av innehållet i Friskverktyget - Privat. Starta bildspelet genom att i PowerPoint klicka på Bildspel i toppmenyn och sedan.
Läroplansnätverk förskola
Sammanställning av gruppdiskussioner på pers.ass.-kurs, Fyrbodal
Traditionell webbserver (en sändare, många mottagare) Fildelning med Bittorrent (varje mottagare blir samtidigt en sändare)
Introduktionskurs Greppa Näringen Madeleine Wiström, växtodlingsrådgivare Hushållningssällskapet
GRUNDKURS TRÄNARE BANGOLF.
Dans – eller rörelse till musik
Studieteknik och inlärning
KUNSKAPSKRAV I 6:AN Musikämnet.
Att leda inom skolans värld Går det? Lars Eriksson Skolan – en förmån att få leda! Ansvarsfullt att forma den unga generationen Härligt att.
Satsdelar En satsdel kan vara ett eller flera ord.
Behandlas varsamt! Spädbarn är otroligt starka men samtidigt mycket sköra Centrala Barnhälsovårdsenheten Göteborg Lena Holmberg.
Världsmusik Musik från hela världen!
Centrala begrepp i musiken
Syfte: Undervisningen ska stimulera elevernas lust att tala, skriva, läsa och lyssna och därmed stödja deras personliga utveckling. Eleverna ska ges möjlighet.
Det finns ett värde i att vara lika i en förening!
Spela i band! Idag ska vi bestämma vilka låtar vi ska spela och titta på kunskapskraven.
Rockens historia Från rötterna till 60-talet.
Välkomna till musiken Vi spelar och sjunger Canoe song, Pata pata
Elevens val Tomaslundsskolan Vt. 10.
Välkomna till musiken! Solsången Hur långt har ni kommit med er rap? Hur kan vi arbeta med texterna? Kan man sätta ihop texterna med varandra? Träna på.
Välkomna till åk Dagordning  Presentera oss  Nuläget  Vad vill ni att barnen ska kunna när de lämnar åk 3?  Blogg  Dexter  Infomentor.
Idéstuga – samla en grupp med både nya och gamla medlemmar och ta tillsammans fram förslag på nya aktiviteter.
SKOGEN.
K O S T N A D S E F F E K T I V A L Ö S N I N G A R I N O M A V A N C E R A D E E L E K T R I S K A S Y S T E M Delaktighet Vi trivs på jobbet och det.
Bild 1 av 7 I sovrummet finns en bänk med olika pratapparater. Det kan vara lättare att lyssna på ett inspelat meddelande än att läsa en text.
Utvärdering av arbetssätt åk 6 Resultat och förändringar.
Utvärdering av arbetssätt åk 7 Resultat och förändringar.
Brukarundersökning våren 2014 OSS Kortidsverksamheterna Boendena Daglig verksamhet.
Hur får vi Sigbox att bli en helhet? BFL, SUA, IKT.
Färdighetsinventering SYV Önneredsskolan Anna Bryntse.
 Förstå fördelarna med att tala improviserat  Förutse situationer för att tala improviserat  Använd taktiker för att tänka snabbt  Förbered ett tal.
Motiverande samtal (MI). Vad är MI? Samtalsmetod Väcka och stärka motivation till förändring eller utveckling.
Språk är makt! Fundera på uttrycket! Enskilt Par Alla.
Våra fyra ledord på Mariebergsskolan Trygghet Demokrati Lärande Glädje Trygghet Demokrati Lärande Glädje.
Textcollage Arbetsområde i svenska under hösten.
Utbildningsplan Blå grupp Gul grupp Röd grupp Grön grupp Vit grupp
LPP – rörelse Dans åk 7 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
Rockens historia Från rötterna till 60-talet.
LPP – rörelse Dans åk 9 Bedömning Syfte och långsiktiga mål
F 06 Spelregler Diskussionspunkter: Komma sent När ledarna pratar
Spelarmöte F-11 Välkomna!
Spelarmöte F-11 Välkomna!
Debattövning - Upphovsrätt
Svårighetsgrad: Medelsvår
Presentationens avskrift:

TAKT OCH RYTM -klappramsor

Vad ska vi göra? Vi ska jobba med några olika klappramsor Vi ska öva på att spela rytmer tillsammans, imitera, improvisera och lyssna på varandra.

Vad ska vi göra mera? Vi ska lära oss mera om olika slagverksinstrument. Vi ska pröva på att skapa en egen klappramsa i grupp.

Mål Efter detta arbetsområde ska du: kunna hålla en enkel rytm/slagverksstämma. ha prövat på att improvisera och imitera med rytmer. ha deltagit i olika typer av klappramsor. känna till några av våra vanligaste slagverksinstrument. ha prövat på att skapa en klappramsa tillsammans med andra.