KEY ACCOUNT MANAGEMENT HENRIK MANNERSTRÅLE DE 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN FÖR KUNDEN KEY ACCOUNT MANAGERN. 1. BRIST PÅ STRUKTUR 2. BRIST PÅ KONTAKTSTRATEGIER.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Mångfaldsarbete på Volvo Personvagnar
Advertisements

Det värdefulla ENGAGEMANGET
Främja Kvinnors Företagande i Blekinge Första utlysningen – beviljade projekt Catharina Rosenquist.
Välkommen till frukostmöte med Connect Väst Morgonens föreläsare Erik Bick och Ulf Ledmyr.
AFFÄRSPLAN Elias Brander.
Skapa ideala kundprofiler
Välkommen. MyShoppingGenie Tjäna Pengar Online? Är du redo att på allvar börja.
Workshop: Marknadsplan 10 september 2013 Lukas Åvall
FÖRETAGSPRESENTATION
FÖRETAGSPRESENTATION
Marknadsföring och försäljning av MBS Espen J. Laeng.
Sellmasters affärsidé
Vision "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv." Copyright © 2007 Stadium "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och.
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Yrkesförbundet för dig som jobbar med försäljning och marknadsföring.
Working Bee Onsdagen den 11 mars 2009 Henry Backlund.
Marknadsföring av turism
HUR GÖR BORN GLOBALS? – OM FÄLLOR OCH FRAMGÅNGSFAKTORER FÖR UTLANDSFÖDDA FÖRETAG Sara Melén och Emilia Rovira Nordman Handelshögskolan i Stockholm.
Online Team Challenge! PRESENTED BY POWER CHALLENGE Online Team Challenge.
Civilekonomprogrammet 240 hp
Hjärta eller hjärna? Susanne Håkansson Karriärvägledare
Peter Lysell, Business Intelligence Manager Capio
NyföretagarCentrums resultat 2013 NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT 2013.
Ekonomihögskolan Namn Namnsson Program/kurs
Ekonomihögskolan Namn Namnsson Program/kurs
Hur lång är en timme?.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
Kvinnor i ledningsgrupper Kartläggning av kvinnor i 266 börsbolags koncernledningar. Undersökningen är genomförd av Tredje AP-fonden i samarbete med Nordic.
1:a Möte Offert process Avsluts process
marknadsförarens verktygslåda
Kapitel 12 Marknadsföringen påverkas av omvärlden.
Pär Svärd Dirk Lammering John Hugosson Espen Johannesen Laeng Välkommen! AMP Workshop – Försäljningsteknik.
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Energikartläggningscheckar - var hittar jag effektiviseringsmöjligheter?
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
NYFÖRETAGARCENTRUM – RESULTAT RÅDGIVNINGEN NYFÖRETAGARCENTRUMS RESULTAT 2010  ANTAL BESÖKARE  KÖN  ÅLDER  BAKGRUND  TYP AV RÅDGIVNING.
Lars Ramstierna
WORKSHEETS ERBJUDANDEN. Gårdagens uppgifter! AFFÄRSMÅL.
Marknadsförarens mall för att skapa köpares persona!
PRODUCT DEVEL PMENT VI UTVECKLAR PRODUKTEN. ETT STÖRRE VÄRDE PRODUKT SKAPANDE MILJÖINNOVATION SOCIALT UTBILDNINGPENGARPRODUKTER.
WORKSHEETS AFFÄRSELEMENT. EXEMPEL LIAFÖRETAG FÖRETAG NI VILL JOBBA I FÖRETAG NI HAR JOBBAT I FÖRETAG NÅGON NI KÄNNER JOBBAR I AFFÄRSSPELET, 3 OLIKA BOLAG.
Intressententmodellen.
Microsoft Small Business Specialist. Microsoft har lanserat ett initiativ för partners som arbetar med småföretag. Fördelar för dig som partner är att.
Atlassian Roadshow Oslo Agenda 1.Introduktion – Om oss – Om Atlassian 2.Nästa generations kundtjänst 3.Kortfilm – Agil utveckling 4.Confluence.
Effektiv försäljning Werner Risberg, VP, Sales.
Proteinrik glass gjord på svensk kvarg
POWERSALES AFFÄRSELEMENT.
Utvecklingskraft för svensk livsmedelsindustri!.
Matcha transaktioner automatiskt Adra Match, automatiserad kontoavstämning Scalabruk April 2010 Niklas Ferm.
1 Civilekonomprogrammet 240 hp Handelsrätt 10HP Kalkylering 7HP och budgetering Kalkylering 7HP och budgetering Företaget och den globala marknaden 4HP.
Atlassian Roadshow Karlstad Introduktion 1.Om oss 2.Om Atlassian 2.Nästa generations kundtjänst 3.Kortfilm – Agil utveckling 4.Confluence.
Ditt kompletta kontorsvaruhus. Grundat 1978 som Sveriges första kompletta kontorsvaruhus. Vår affärsidé är att till ortens företag, industri och institutioner.
Hur får vi människor att resa mer kollektivt och mindre med den egna bilen? Välkommen!
Välkommen Företagsnamn namn, företaget AB. Agenda ÅF som leverantör ÅF som leverantör Mamut som leverantör Mamut som leverantör Kundföretaget AB Kundföretaget.
Lund Online 2007 Tommy Kågner Journals Sales Manager SAGE eReference.
Introduktion till marknadsföring som huvudämne 2015
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Ann Carlsson, vd Apoteket AB
Produkt, pris, plats och påverkan
Marknad, målgrupp och mål
- en resa och en förstklassig utbildning –
Sälja en produkt eller tjänst
(Företagsnamn) Marknadsföringsplan
Kommunikationsprocesser
The customer journey Kall Evaluation Conversion Vem är här? Vad ska de
Civilekonomprogrammet 240 hp
Presentationens avskrift:

KEY ACCOUNT MANAGEMENT HENRIK MANNERSTRÅLE

DE 5 VIKTIGASTE PROBLEMEN FÖR KUNDEN KEY ACCOUNT MANAGERN. 1. BRIST PÅ STRUKTUR 2. BRIST PÅ KONTAKTSTRATEGIER 3. BRIST PÅ PROJEKTLEDNING 4. OFÖRSTÅENDE ORGANISATION 5. FÖRETAGSLEDNINGEN Kundens Problem

VILKA PROBLEM ÄR STÖRST ENKÄTEN 1. BRIST PÅ STRUKTUR 2. BRIST PÅ KONTAKTSTRATEGIER 3. BRIST PÅ PROJEKTLEDNING 4. OFÖRSTÅENDE ORGANISATION 5. FÖRETAGSLEDNINGEN

27-45 ÅR MAN OCH KVINNA 25`+ FAMILJ SÄLJARE, KAM, FÖRSÄLJNINGSCHEF, VD INITIALT SVERIGE STÖRRE STÄDER Vår Kund

1995 Vår Story

Produkten

Detaljer

Klubben

Innehållet

INTRODUKTIONS- PRODUKT GRATIS ELLER BILLIG: E-BÖCKER PRIS: GRATIS INTRODUKTIONS- PRODUKT GRATIS ELLER BILLIG: E-BÖCKER PRIS: GRATIS INTRODUKTIONS- PRODUKT LÅGT PRIS: TIME MANAGEMENT KURS PRIS: 980:- INTRODUKTIONS- PRODUKT LÅGT PRIS: TIME MANAGEMENT KURS PRIS: 980:- HUVUD- PRODUKT KAM ROADMAP KLUBB PRIS: 5000:- HUVUD- PRODUKT KAM ROADMAP KLUBB PRIS: 5000:- KUNDANPASSAD PRODUKT, PAKET: WORKSHOP KLUBBEN COACHNING PRIS: :- KUNDANPASSAD PRODUKT, PAKET: WORKSHOP KLUBBEN COACHNING PRIS: :- POWERSALES

PROBLEMLÖSNINGAR 1. BRIST PÅ STRUKTURMODELL MED EXCELARK 2. BRIST PÅ KONTAKTSTRATEGIERPAKET; TEORI/FAKTA STRATEGI/TAKTIKER 3. BRIST PÅ PROJEKTLEDNINGPROJEKTLEDNING ENKEL 4. OFÖRSTÅENDE ORGANISATIONORGANISATIONSSTRATEGIER 5. FÖRETAGSLEDNINGENINFO OCH TRÄNING LÖSNINGAR

KUNSKAP OM VÅRT FÖRETAG SAMT BRANSCHEN ÄR VÄSENTLIGT. VÅRT FÖRETAGBRANSCHEN OMSÄTTNING : :- TILLVÄXTÖKANDESTABIL AFFÄRSMODELLERWORKSHOP, ONLINE KURSER INTERNETONLINE MARKETING LÅG ANNAT BRANSCHEN

TILLGÅNGAR; BRAINSTORMA VIKTIGASTE TILLGÅNGARNA. HUVUDSTRATEGIBOK, PR, LANSERING AFFÄRSPLANPRODUKTPORTFÖLJ FÖRETAGETS STYRKORKUNSKAPER, ONLINE FÖRETAGETS SVAGHETEROKÄNDA KRITISKA FAKTORERLANSERINGAR CONTENT MARKETINGVIDEO, PDF, VSL Vår STRATEGI

AFFÄRSMÅL OMSÄTTNING :- PRODUKTMÅLKLUBBEN ONLINE TJÄNSTEMÅLBOKLANSERING ANNATWORKSHOPS Affärsmål

PERSONLIGA MÖTEN FRUKOSTSEMINARIER NÄTVERK NYHETSBREV TRADITIONELLA Kanaler

Video Project Process + MORE VIDEOS + PDF MEMBERSHIP SITES OPT-IN AUTORESPONDER CHANNEL FANPAGE POST MAINSITE BLOG VIDEOHOSTING VIDEOPROJECTS, E.G: LEADERSHIP COLD CALLING KAM NEGOTIATIONS BODY LANGUAGE PERSUASION VIDEOHOSTING PERSONAL COMPANY SALES VIDEO

TILLGÅNGAR; BRAINSTORMA VIKTIGASTE TILLGÅNGARNA. SEGMENTERING100 BOLAG RIKTADE 100 BOLAG KUNDSAMTAL100 PERSONER KUNDBESÖK20 BESÖK NYA AFFÄRER4 NYA KUNDER SÄLJPLAN Q1-Q2

URBAN OCH JAG ÖVER 40 ÅR AV KAM ERFARENHET Vårt KAM Team