VÅRT NYA VARUMÄRKE
TÄVLINGSSPORTEN Min golf kommer att läsas Minigolf av många Din golf tillhör alla är en form av golf IGENKÄNNINGSELEMENT STILISERAD BANGOLFFIGUR
MIN GOLF+DIN GOLF=ALLAS GOLF=BANGOLF
VEM DÄR??? FILIP JOHANSSON
GRAFISK MANUAL VARFÖR GRAFISK PROFIL Den grafiska profilen är ansiktet utåt och ska följas så långt det bara går för att ge ett så homogent intryck som möjligt. Det är viktigt att veta att Svensk Bangolf som organisation och varumärke stärks med ett genomtänkt och konsekvent användande. Professionaliteten är en garant för utvecklingen av förbundet. Missbrukande av varumärket sänker däremot värdet för organisationen. Profilen ska andas enkelhet och tydlighet i sin kommunikation med betraktaren. Det ska inte finnas utrymme för misstolkningar. GRAFISK MANUAL SBGF 2013
AFFISCHER LANDSLAGSSPELARE
ALLMÄNNA AFFISCHER
BUDSKAPSAFFISCHER
LOKALA AFFISCHER
ROLLUPS
T-SHIRTS
NY HEMSIDA i RESPONSIV DESIGN
ANPASSAD TILL SMARTPHONES
DOKUMENTBANKEN
INBJUDNINGAR
START-KIT
RF FLIK IDROTTEN VILL 1.GLÄDJE OCH GEMENSKAP 2.DEMOKRATI OCH DELAKTIGHET 3.ALLAS RÄTT ATT VARA MED 4. RENT SPEL
FÖRÄLDRATELEFONEN
KOMMUNIKATIONSVERKTYG DU/JAG, VI ALLA TILLSAMMANS LANDSLAGSSPELARNA SPORTCHEFEN UTVECKLINGSKONSULENTEN MEDIAKOMMITTÉEN SOCIALA MEDIER GOLFKIOSKEN
LANDSLAGSSPELARNA AMBASSADÖRER ANSTÄLLA EVENT
SPORTCHEFEN SPELARAVTAL REPRESENTATIONSKLÄDER UTVECKLINGSMATERIAL
UTVECKLINGSKONSULENTEN SPRIDA VARUMÄRKET ENGAGERA / ENTUSIASMERA GODA IDÉER, EXEMPEL
MEDIAKOMMITTÈN SAMORDNING AFFISCHER, BROSCHYRER FOTOGRAFER TIDNINGEN BANGOLF klickbar pdfklickbar pdf PRESSRUM
SOCIALA MEDIER 1 minute facebook twitter YouTube
GOLFKIOSKEN VÅRA ANLÄGGNINGAR GYLLENE TILLFÄLLE
TACK!