VÅRT NYA VARUMÄRKE. TÄVLINGSSPORTEN Min golf kommer att läsas Minigolf av många Din golf tillhör alla är en form av golf IGENKÄNNINGSELEMENT STILISERAD.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Att förstå anonymiteten (översättning från
Advertisements

Allt kommunicerar om konsten att nå rätt målgrupp med rätt budskap.
Scouttåget i Malmö, 6 april 2013 Pontus Vinderos
 … är ett funktionshinders- förbund som samlar personer med läs- och skrivsvårigheter /dyslexi, räknesvårigheter/ dyskalkyli, deras anhöriga, föräldrar.
Biblioteken i Norrbotten.
Att bygga nätverk genom sociala medier
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Sociala medier Maria Holm
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
En del av Svenska Fotbollsförbundet
Sef.nu. Uppdraget  Låt den gamla sidan leva kvar tills vi gjort jobbet ordentligt och fått upp en ny sida  Satsa på att ta fram en grafisk profil som.
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
Därför spelar svensken golf: Motion och hälsa 76,3% Umgänge med familj och vänner 67,6%. Gillar golf som idrott 59% Förbättra mitt spel 49,6% Personlig.
Rotary behöver en stark image Christina Bredin
Mänskliga Rättigheter - i möte med människan
Välkommen till Vision! September 2010 September 2011 Beslut Namnsajt 26/10 11:16:29 Fokusgrupper och tester Design Produktion Juridik.
…och lite annat smått och gott som kan vara (arbets)livsavgörande…
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
Gumbalde GK 2 april 2010 Mentometer 15 deltagare varav 10 från arbetsgruppen.
Grafisk profil.
6 april april april april april april april april april april 2017
Sociala medier och YouTube. ”Internet är inte vår tids inferno utan vårt nya församlingshem” Natalia Kazmierska.
Att rekrytera ledare - hur gör man egentligen. …om ledarrekrytering Fundera över vilka ni vill ha som ledare. Om ni inte vet vilka ledare ni vill ha,
Nätverkande - en framgångsfaktor för hållbara vattentjänster - Vinn i samverkan och synlighet - med hjälp av sociala medier som komplement till personliga.
Utvecklingsarbete Start 23 februari 2010 Janne Christoffersson SISU.
Nannette Büsgen Facebook/Volontär i Nacka Twitter/volontarinacka Instagram/volontarinacka.
Välkommen till årets Ordförandeseminarium 4 – 5 oktober 2014 Här möts vi som vill göra skillnad! 1.
Historia och Organisation
RF:s anvisningar för barn- och ungdomsidrott
GRUNDKURS TRÄNARE BANGOLF.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
KEPS att lära sig ur flera perspektiv
Foto: IBL Bildbyrå Känn dig trygg i mötet med media Kommunikation.
Fotbollssäsongen 2015 Domarträff. Fotbollssäsongen 2015 Hålltider Kaffe och kaka! Information inför kommande säsong
nationellT kommunikationskoncept presumtiva studenter 2015
21 januari 2013 BMÖ Operations and Innovation Management.
CV & ANSÖKNINGSBREV Per Arvidsson Lina Landström KARRIÄRCENTRUM
VÄLKOMNA!. Presentation Porträttet Film ”Om engagerad 2.0” Vilka förväntningar har du på denna utbildning?
JH Skyttesportförbund Agenda VadTidVem Inledning/presentation 10 minJH SSF/Leif Fakta om idrottsrörelsen Sverige och i länet 30 minLeif JH.
T i p s - o c h r å d a k u t e n Kristina Berg Gabriella Alexandersson Institutionen för informationsteknologi och medier Praktisk informatik våren 2005.
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Utvecklingskonferens Eskilstuna september 2013 Redovisning - föreningsenkät.
principer som beskriver
Hållbart engagemang. Vad betyder ett hållbart engagemang?
5 principer som beskriver kommunikation på den sociala webben.
Fyller 10 år
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
Varumärket SPF, Sveriges Pensionärsförbund. Varumärket är allt vi gör Varumärket är inte samma sak som en logotype, grafisk profil, slogan Varumärket.
Personligt brev.
Sociala medier för pedagoger och elever. Läroplan ” Eleverna ska också kunna orientera sig i en komplex verklighet med stort informationsflöde och snabb.
SAMMARBETSPARTNERS.
Kajsa Hartig Nordiska museet
Varumärke Värderingar Plattform Identitet Relationer Service
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Världens bästa idrottsförälder
Vad är propaganda? Jenny Manning Åsa Gårdsskolan ht 2015.
Ordförandekonferens 2015 Föreningsutveckling i samarbete med Upplands Fotbollförbund.
Bred samverkan mellan organisationerna – en viktig del i mobiliseringen!! John-Rune Wikén, SISU Idrottsutbildarna Maud Nässén, NTF Jämtlands län Vivan.
Grafisk kommunikation
Föreningsstöd - Kommunikationsstöd
Svenska dagstidningar står i en brytpunkt
Christian Gustavsson Kommunikatör Studieförbundet Vuxenskolan
Grafisk profil.
Obbola IK.
Enkät NB1- elever 2017 Antal svar från olika skolor.
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Grafisk profil.
Idéseminarium för ungdomsledare Rubecks gymnasium 9 feb 2019
§ 1 Ändamål Mom 1 Dyslexiförbundet har till ändamål att stödja personer med funktionsnedsättningarna läs- och skrivsvårigheter/dyslexi och/eller matematiksvårigheter/dyskalkyli.
Presentationens avskrift:

VÅRT NYA VARUMÄRKE

TÄVLINGSSPORTEN Min golf kommer att läsas Minigolf av många Din golf tillhör alla är en form av golf IGENKÄNNINGSELEMENT STILISERAD BANGOLFFIGUR

MIN GOLF+DIN GOLF=ALLAS GOLF=BANGOLF

VEM DÄR??? FILIP JOHANSSON

GRAFISK MANUAL VARFÖR GRAFISK PROFIL Den grafiska profilen är ansiktet utåt och ska följas så långt det bara går för att ge ett så homogent intryck som möjligt. Det är viktigt att veta att Svensk Bangolf som organisation och varumärke stärks med ett genomtänkt och konsekvent användande. Professionaliteten är en garant för utvecklingen av förbundet. Missbrukande av varumärket sänker däremot värdet för organisationen. Profilen ska andas enkelhet och tydlighet i sin kommunikation med betraktaren. Det ska inte finnas utrymme för misstolkningar. GRAFISK MANUAL SBGF 2013

AFFISCHER LANDSLAGSSPELARE

ALLMÄNNA AFFISCHER

BUDSKAPSAFFISCHER

LOKALA AFFISCHER

ROLLUPS

T-SHIRTS

NY HEMSIDA i RESPONSIV DESIGN

ANPASSAD TILL SMARTPHONES

DOKUMENTBANKEN

INBJUDNINGAR

START-KIT

RF FLIK IDROTTEN VILL 1.GLÄDJE OCH GEMENSKAP 2.DEMOKRATI OCH DELAKTIGHET 3.ALLAS RÄTT ATT VARA MED 4. RENT SPEL

FÖRÄLDRATELEFONEN

KOMMUNIKATIONSVERKTYG DU/JAG, VI ALLA TILLSAMMANS LANDSLAGSSPELARNA SPORTCHEFEN UTVECKLINGSKONSULENTEN MEDIAKOMMITTÉEN SOCIALA MEDIER GOLFKIOSKEN

LANDSLAGSSPELARNA AMBASSADÖRER ANSTÄLLA EVENT

SPORTCHEFEN SPELARAVTAL REPRESENTATIONSKLÄDER UTVECKLINGSMATERIAL

UTVECKLINGSKONSULENTEN SPRIDA VARUMÄRKET ENGAGERA / ENTUSIASMERA GODA IDÉER, EXEMPEL

MEDIAKOMMITTÈN SAMORDNING AFFISCHER, BROSCHYRER FOTOGRAFER TIDNINGEN BANGOLF klickbar pdfklickbar pdf PRESSRUM

SOCIALA MEDIER 1 minute facebook twitter YouTube

GOLFKIOSKEN VÅRA ANLÄGGNINGAR GYLLENE TILLFÄLLE

TACK!