Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Grundat 1997 (med stöd av regeringens IT-kommission)
Advertisements

Varför är det viktigt att mäta?
Kostnaderna ökar men kvaliteten går ner …
Välfärdsteknologi inom äldreomsorgen – erfarenheter från Sverige
Presentation av resmål
Mobilen – en central funktion för mycket av det vi gör i idag…
SENIORNET SWEDEN Grundad medlemmar Opolitisk För att hjälpa äldre in i IT-världen Äldre skall lära äldre.
Skapa en lönsam kundrelation
Post- och telestyrelsen Nn a Alla i Sverige ska ha tillgång till effektiva, prisvärda och säkra kommunikationstjänster. Trygghetslarm Anna Lindgren Konsumentmarknadsavdelningen.
Del 2 av Nya betalningskanaler PayEx
WyWallet Betala mobilt.
Servicekunskap Lektion 1 s 7-14
Nya betalningskanaler
InfoMentor ger dig större inblick i ditt barns skolgång
En upplevelse *
Radio – Webb = Affärer Ljud, text och bild i kombination på Internet! Roslagens BusinessArena!
Marknadsföring Bertil Grenströmer.
Datorer och E-handel Ang Li Sambou Jadama. Datorer och E-handel Introduktion  E-handel  Handla på nätet  Näthandelprocess  Handla på auktion  Checklistan.
Västra Färgelanda.
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
"Statoils verksamhet bygger på bensin, butik, biltvätt och biluthyrning. Fast food i form av korv, hamburgare, sallad och smörgåsar har snabbt slagit igenom.
Kunskaper och förmågor FEK1
Marknadsföring av turism
Program Genomgång av Synpunkten
Block 4: Att driva företag
STP-processen Segmentering Målgrupp (Targeting)
Reklambudskap Varför går vi på allt?.
Seminarium 3: Dissekering av ett erbjudande
Hoppsan, jag har fått Internet i mobilen! Erik Hörnfeldt från den GLADA mobiloperatören.
Leveraging the business Till slut kräver tillväxt att man rör sig från det tidigare affärsområdet. Denna strategi kan innebära risk. För att undvika en.
Affärsidé - företagets vägvisare
M. Hernant (2010).
En konsument är en person som förbrukar varor och tjänster.
Centrala innehåll och kunskapskrav
& Läget på vägarna Mobila tjänster -en ny kanal. Mobila tjänster -Området växer – många aktörer -Förhållningssätt – egen regi eller inte -Endast ny kanal,
Brainstorming & Skisser! Grupp 1. Brainstorming… dsv.su.se cdon.com svd.se macfeber.se ryanair.se goyada.se tv.nu tv-guiden.nu interflora.se resfeber.se.
Livet fungerar – med bredband från Telia
Handelsbankens Internet- och Mobiltjänster. PUWE Övrigt (t ex utanför.se) MOBI.
Kap 13: Marknadsföring i framtiden
ICA Seminarium 3 – dissekera ett erbjudande Grupp D4.
Ta pulsen på ditt företag! – Health Check™ NyföretagarCentrum tar nu steget från att kostnadsfritt hjälpa entreprenörer igång med att starta nya företag,
Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström.
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Mobiltelefon.
Mobiler.
Sms lån utan uc Uc är något som ständigt diskuteras bland dem som ofta använder sig av möjligheten till små snabba lån. Alla vet att när det görs en kreditprövning.
Marknadsföring av turism
Marknadsföring av turism
Vill du ha fler gäster? Kostnadseffektiv och mätbar marknadsföring av din restaurang.
Kompetens + Användartest/analys + Grafisk design – GUI + Funktionalitet + Informationsarkitektur = God användarupplevelse.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
En mobil växel olik alla andra
Sophie Eklund Automatiserade röstsamtal till Telias fiberkunder /Relation/Identifier 0.1 Draft.
BEANS NÖJD KUND INDEX 2015 Resultat från webbenkät.
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
PromikBook AB Kraftfull företagsanalys och ekonomisk simulering – helt molnbaserat.
Butikens marknadsföring
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
Fiber från Telia. Bredband för hela hemmets kommunikation Tv med mängder av kanaler och program Fast telefoni med lägre priser Abonnemang utan bindningstider.
Personlig försäljning Kap. 2
Varför är bra hemsidor viktiga för företag?. En hemsida är en av de mest kraftfulla marknadsföringsverktyg ett företag kan ha. Inget annat marknadsföringsverktyg.
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
MARKNADSFÖRING Marknadsföring är allt arbete som utförs i ett företag i syfte att föra en vara eller tjänst från producent till konsument.
Kommunikation och information
Marknad, målgrupp och mål
SÄLJAKTIVITETER SÄLJAKTIVITETER KAN:
Vad kostar lånet? INTRODUCERA KAPITLET
Målsättning/Huvudsyfte
I den här uppgiften får du upp till ett
Presentationens avskrift:

Dissekera ett mobiltelefonerbjudande

Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen

Det grundläggande erbjudandet Kärnprodukt /tjänst Tilläggstj änst Möjligörande vara Värdehöjande tjänster Image och varumärke

Det grundläggande erbjudandet Kärnprodukten - mobiltelefon Möjliggörandevara -Abonnemang eller kontantkort Värdehöjande tjänster – gratis sms i en månad, musik (Mp3), bildmeddelande (MMS), kamera m.m. Tilläggstjänst - t.ex. Internet

Produkten/tjänstens tillgänglighet Geografisk placering av butiken Öppettider, parkeringsplatser m.m. Personalstyrka och dess kompetens vid bemötandet av kunden Tid för att köpa produkten/tjänsten Vid Internetköp: Snabbt att navigera, lättillgänglig information, säkerhet vid köp m.m.

Interaktion med tjänsteorganisationen Personalens uppmärksamhet Personalens kunskap om mobiltelefonen, abonnemanget, värdehöjande tjänster m.m. Service efter köpet Dolda tjänster som t.ex. fakturering

Image och varumärke LG eller Iphone? Telia eller 3? Varumärket genomsyras i all marknadskommunikation? Positiv image förstärker upplevelsen, en dålig image kan förstöra den Kunden vill försknippas med en viss typ av image och använda specifika varumärken

Vad är värde för kunden? ”Finansiering av erbjudandet”? (Dvs. ”Köp nu betala om 12 månader”) Bra mottagning och enkel mobiltelefon? MP3, kamera, internet, MMS? Eller………..att mobilen finns i rosa färg?

Diskussionsfrågor Hur riktar sig olika mobiltelefonoperatörer till olika kundsegment? Vad är värde för dig när du köper en mobiltelefon? Hur tror ni att marknaden för telefoni kommer att utvecklas i framtiden?