Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Protokoll föräldraråd Plats: Bjälbotullsförskola Tid: 17,30 •Tankar efter mötet med våra politiker. Finns det politiska frågor som vill lyfta.
Advertisements

Gymnasiearbetet p..
Skapa ett video-CV på YouTube
Uppgiften i PowerPoint
Solanderskolan presenterar
Presentation av H EMTRENDSBLOGGEN Välkommen!. Start december 2013 WordPress.com Utbildning Intern och extern kommunikation Två blogginlägg i veckan.
DITT BOENDE.
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Läroplansträff grundskola + gymnasium Välkomna!
Nationella strokekampanjen Ett initativ från Sveriges landsting och regioner Norrbottens Läns Landsting.
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
Bakgrund Startade 1907 i Kungsbacka av Beda Hallberg med huvudsyftet att hjälpa tuberkulosdrabbade barn.
Norska filmen om boken  
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Ver 1.0 Välkommen till Från kurs – klubb Planering – Rekrytering – Kurs Bosön Kursledare Thomas Larsson.
Nationell samordning av kommunala öppna data 22 maj 2014.
VARFÖR IT SOM CENTRAL DEL I KURSEN GEOGRAFI 1 på småstadens gymnasium?
Marknadsföring & Internet
MARKNADSFÖRING OCH SERVICE
Intervju inför ViV-projektet.
Björn Thuresson CSC HPCViz/VIC Datorspelsdesign DH2650.
Centrala innehåll och kunskapskrav
 Från idé till slutprodukt  100 gymnasiepoäng  Programmålen styr  Enskilt eller i grupp  Om projektarbetet på Elevportalen (under Aktiviteter)
Hälsopedagogiskt arbete kap 4
Swedex Muntligt test B1 40 poäng.
Hur kan en plan för ett arbetsområde/tema se ut?
Problembaserat inlärande eller Problembaserat lärande
Exempel på analys och handlingsplan
Max Wehlin Halmstads Kommun Oktober 2014
Genombrottsmetoden.
Genombrottsmetoden.
Vilken ska bort. Fundera TYST och skriv ert svar i skrivboken
Att vara 15 år Det var bättre förr!.
K1 Alla marknadsför sig Att skapa intresse och förväntningar
Out of home Pirjo Svedberg MMS. Bakgrund Panelen mäter endast tittandet i hemmet. Gäster representerar panelmedlemmar som tittar i annans hem. För att.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Stöd och Omsorg Psykosocialt stöd BedömningGenomförandeUtvärderingBedömningGenomförandeUtvärdering Tydligt Förutsägbart Begripligt Tydligt Förutsägbart.
Steg 2 – Mötet HUR ÄR VÅR ARBETSMILJÖ OCH VAD BEHÖVER VI GÖRA?
Kap 10: Kampanjplanering
Aktiviteter och upplevelser
PA1201 Projektarbete 100 p.
Marknadskommunikation och mediaval
”Vi måste göra om intranätet
Marknadsföring och försäljning
Marknadsföring av Projekt X
Yrken inom Datorteknik
Kap 10 Marknad för turism •
Marknadsföring av turism Kapitel 10. Marknadsplan sid 172 Utgå från fyra frågor 1. Vart står vi nu? 2. Vart vill vi komma? 3. Hur når i dit? 4. Hur långt.
Marknadsföring av turism
Så möter jag media Martin Karlberg, utbildningsvetenskapliga fakulteten.
Personligt brev.
Bo Hansson Nils Runberg. Vid första kontakten med hemsidan ska besökaren… Attraheras av en grafiskt intressant profil Lätt hitta mer om det som finns.
Turism kap 9 Service Att arbeta med service Funktionell service
Vo12 Projekt på APL: Lagar och bestämmelser
Efter filmen… 1) Vilka nya ord lärde du dig i filmen som handlar om reklam? 2) EPA- skriv ner och berätta för en kompis! 3) I filmen pratar man om att.
Marknadsföring av turism
Uppstart iPad Höörs kommun.
Frågor om elevinflytande till elever i åk 3 – 9 i grundskolan
Jag och min iPad Praktiska exempel från ett elev- och lärarperspektiv
U TBILDNING I NYA L ADOK Underlag från informationsdag den 4 juni 2015.
Hållbar utveckling - förmåga 1 i biologi.
Gymnasiearbete för högskoleförberedande examen
1. Genomför enkäten och redovisa resultatet 4. Vid vilka tillfällen fungerar bra eller hyfsat bra redan idag? Vad är det som gör att det funkar vid dessa.
Idéstuga – samla en grupp med både nya och gamla medlemmar och ta tillsammans fram förslag på nya aktiviteter.
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
Enkät NB1- elever 2017 Antal svar från olika skolor.
Att vara 15 år Det var bättre förr!.
Enkät NB1- elever 2017 (1 181 deltagare) Sammanställd mån 18/9 -17
Elevråd på SFI vad är det?.
Presentationens avskrift:

Reklamkampanj Marknadsaktiviteter

Sätt upp mål Vilket/a är kampanjens mål? Vilket/vilka tema/n ska kampanjen ha? Vilka målgrupper ska den rikta sig mot? Vilka kommunikationskanaler vill vi använda? Vilka är våra huvudargument? När ska kampanjen genomföras och hur länge den ska pågå? Hur ska kampanjens mål kunna mätas? Hur ska kampanjen kunna utvärderas?

Välj kommunikationskanaler Diskutera vilka kommunikationskanaler som kan nå målgruppen. Många tips i K9. Några förslag kan vara att starta FB-konto, Twitter, Blogg. Be vänner länka till Bloggen. Starta en app för smartphone. Arbeta fram annonser, reklamblad, pressrelease, SP-åtgärd. Tag reda på kostnaden för att annonsera i några olika tidningar. Spela in en reklamfilm och ladda upp den på Youtube om det är för dyrt med TV. Gör radioreklam.

Organisera arbetet Fördela arbetet i gruppen. Alla behöver inte göra allt. Någon öppnar FB-konto Någon gör film Någon gör annons Någon skriver pressreleaser etc. Se till att allt samordnas och blir enhetligt.

Vad kostar det? Lägg först upp en budget och se vad kampanjer beräknas kosta. Ta in verkliga siffror. Fråga en reklambyrå vad det kostar att ta hjälp för produktion av en annons. Vad kostar en annons i de medieval ni har valt? Det är viktigt att ni redovisar varifrån ni har fått uppgifterna och gör en tydlig redogörelse för era källor.

Tidsplan Genomför en detaljerad tidsplan för kampanjen.

Källa  S. Fürst & L Siggelin. Marknadsföring, Gleerups.