GfK Consumer Tracking Scandinavia 2009 Price Premiums Vilka faktorer får konsumenten att köpa dyrare produkter i en kategori? GfK. Growth from Knowledge.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Samhällsekonomi.
Advertisements

Automatic Delivery Rewards
Hur mår Golfen? Hur mår Golfen? Medlemsutvecklingen
Rapport Allmänheten om vegetarisk mat Djurens Rätt
Julshopping 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom Nordea
Eurokoderna När blir de klara? Vad menas? •Då respektive standard finns? •När respektive standard kan användas? •Då det går.
Kapitel 13, Likviditet.
Svenskarnas shoppingmotiv – förnuft eller glädje? Ingela Gabrielsson, privatekonom 1.
Kostar miljöanpassningar alltid pengar?
Här ser ni några sidor som hjälper er att lösa uppgifterna:
Enhetschef Fastighetsutveckling
Semesterekonomi 2012 Ingela Gabrielsson, Privatekonom
Samarbetsprojekt ALRp o SIA 2014
GfK Consumer TrackingGfK Fashion*ScopeOktober 2009 Gain & Loss analys – sporthandeln GfK Fashion*Scope Januari – juni 2009/Januari – juni 2008.
Media om Media Låt stå! / Michael Grimborg SKRIV: BUD mellanslag XXXXX SKRIV: BUD mellanslag XXXXX.
PER AHLBOM PARTNERANSVARIG DIBS Oktober, KORT OM DIBS • kunder •13 miljon konsumenter •100 miljarder SEK •1 miljard transaktioner på tisdag.
Hasta la Vista Vinn en äventyrsresa med Microsoft till Spanien.
1 GfK Consumer Tracking“Så gick det 2009” Fredrik BendzJan 2010 Frågor och svar om rapporten Hur definieras ”storköparna” (”Heavy Buyers”)? Vi har specialstuderat.
FL4 732G70 Statistik A Detta är en generell mall för att göra PowerPoint presentationer enligt LiUs grafiska profil. Du skriver in din rubrik,
Till Vem & Hur fördelas bonus för Ecton-boxen (folkboxen) •När du köper en box från din egen BC eller representant position är du din sponsors kund. (du.
Inspira/Silverbäckens förskola
Ansökan om utbetalning
1 GfK Consumer TrackingLidl & Netto Fredrik Ydell Februari 2010 Exempel på undersökningens layout och vilka nyckletal som redovisas. De varugrupper som.
1 År 2009 v Svensk kollektivtrafiks barometer för anropsstyrd trafik AnBaro Månadsrapport.
UNIK ONLINE CASHBACK SYSTEM LOGGA IN PÅ SITETALK OMGÅENDE.. CASHBACK PLUGIN HUR FUNGERAR DET?! EFTER ATT DU LOGGAT IN PÅ SITETALK, VÅR CASHBACK PLUGIN.
PLR.SE EN MARKNADSPLATS SOM NÅR 830 PLÅTSLAGERIFÖRETAG.
VAD KOSTAR DET AVGIFTSFRIA LÅNET?
GfK Fashion*Scope Översikt 2009.
Handel – ord och begrepp
EFTERFRÅGAN PÅ iPad. Pris Mängd
Stödmaterial för diskussionsledaren Stordior och anteckningsrutor.
Veckohandling eller impulsköp - så påverkas din hushållsekonomi Ingela Gabrielsson, privatekonom.
Namn på siffror i ett tal
Ränta och inflation Företagen Ränta Konsumenter
LANSERING AV NY SKANNER 2014: Uppgraderad S3 Scanner
Differ Transformation Park KB © 2010 YouGov 1 SE PR-undersökning SIS PR Undersökning SIS Differ September 2010 Stockholm september 2010.
1 GfK Consumer TrackingVilka andra kanaler handlar man i? Fredrik Ydell Juni 2009 Vilka andra kanaler handlar man i? Undersökningen har gjort på detta.
Den Svenska Dagligvarumarknaden Översikt
Droger och spel 2006Gymn åk2 1 Elever som röker (dagligen eller ibland)
Tomas Johansson, Kyrkerörsskolan, Falköping –
Informationsmöte Varglyan 26 januari 2013 FIBER I HOTAGSBYGDEN.
Konkurrens och konkurrenter Vänner eller fiender?.
10/5/ :26:23 AMRiksbanken.pptRiksbanken Riksbanken Samlingsbild Negativ (%)Positiv (%) Antal svar Organisationsindex 772 Engagemang.
/ / 2 Renova – miljöföretaget som gör mer.
Studerande 2012 – ekonomi, boende och framtidsval Ingela Gabrielsson Privatekonom.
Konsumenter om Svanen och EU Ecolabel Om undersökningen Utförd av: Response Analys, Oslo i dec 2010 Cirka personer från respektive land Totalt.
1 Figur 1.1 Utveckling av Sveriges BNP per invånare under perioden 1990–2010 jämfört med OECD och ett genomsnitt för de sex närmaste konkurrentländerna.
Föräldramöte Team Agenda Viggan Vårcup 11/3 (Oskar) Anmälan på andra cuper under våren (Johan) Träningsplan för Team 03 (Fredrik) Aktiviteter.
Samarbetsprojekt ALRp o SIA 2011
Smarta nät - en ny plattform för hållbara ICT-lösningar Per Everhill Affärsutvecklare Tekniska verken.
1 GfK Consumer TrackingHomogen marknad Fredrik Ydell Maj 2009 Exempel på hur layouten ser ut för undersökningen. De indelningar som ingår i undersökningen.
1 Joomla © 2009 Stefan Andersson 1. 2 MÅL 2 3 Begrepp Aktör: en användare som interagerar med webbplatsen. I diagrammet till höger finns två aktörer:
Björkdungens förskola Föräldrar Förskola - Våren svar, 69%
En hållbar utveckling tillfredsställer dagens behov
Att hitta sina kunder och lära känna dem
Voxpop.
© Synovate Rapport: Svenskt Sigill- en kartläggning av konsumenternas attityder Utdrag ur.
Kap 13: Marknadsföring i framtiden
GfK. Growth from knowledge
1 GfK Consumer TrackingLidl 6 år i Sverige Fredrik Ydell Oktober 2009 Lidl 6 år i Sverige Exempel på undersökningens layout. De varugrupper som redovisas,
Räkna till en miljard 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13,14,15,16,17,18,19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, En miljard är ett.
Lefflers HiFi & Hembio AB
Geografi – Produktion, handel och transporter
Introduktion - Konsumentekonomi
Sida 1 Så ser svensken på fritidshus 2007 Synovate Temo för Nordea Anna Bäcklund
Särskilt driftsstöd till dagligvarubutiker i sårbara och utsatta lägen.
2. Brand i byggnad senaste 28 dagarna
Samhällsekonomi Del 1 Åsa Lillerskog, Forsenskolan, Tidaholm –
Köp häftet och spara tusenlappar!
Kedjornas nyckeltal under 2017 samt utveckling jämfört mot 2016
Presentationens avskrift:

GfK Consumer Tracking Scandinavia 2009 Price Premiums Vilka faktorer får konsumenten att köpa dyrare produkter i en kategori? GfK. Growth from Knowledge

2 GfK Consumer Tracking Scandinavia2009 En tillverkare av hushållsmargariner bör vara medveten om att det som i grunden får en konsument att betala ett premiumpris i kategorin är Brand Trust, dvs. märkesförtroende. ImportannceImportannce Agreement Hushållsmargarin (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt) Hushållsmargarin (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt)

3 GfK Consumer Tracking Scandinavia2009 På samma sätt bör en tillverkare av schampo vara medveten om att beslutet att köpa en dyrare produkt i kategorin är mera komplext än i en genomsnittlig dagligvarukategori och baserat på en mängd faktorer. ImportannceImportannce Agreement Schampo (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt) Schampo (Kors = Genomsnitt Dagligvaror totalt)

4 GfK Consumer Tracking Scandinavia2009 Price premiums - Vilka faktorer är viktigast på din marknad? 1 kategori SEK kategorier 3 + kategorier SEK per kategori SEK per kategori