ICA Seminarium 3 – dissekera ett erbjudande Grupp D4.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Reklampåverkan Reklam påverkar även om vi inte tror det.
Advertisements

Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Perspektiv på IT-system!
Välkommen till Handels- och administrationsprogrammet HA.
Varför är det viktigt att mäta?
Kapitel 13, Likviditet.
Marknadsbyrån. Skyltmaterial •Vid köp av min 6 st boxar av kombination Windows Vista och Office 2007 Standard, Small Business Edition eller Pro.
FORTUNA FF – P95 Spelarbarometer. Spelarbarometer – Fråga 1 1.Vilken 1.Vilken är din målsättning med fotboll? 1.Har ingen 2.Träffa kompisar 3.Hålla mig.
En upplevelse *
Vision "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och hälsosamt liv." Copyright © 2007 Stadium "Vi vill inspirera till ett aktivt, roligt och.
TuneShop Axel Gärkman Jag är en s.k. sångwriter. Jag komponerar och skriver sånger,som mina kunder sedan får använda.
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
"Statoils verksamhet bygger på bensin, butik, biltvätt och biluthyrning. Fast food i form av korv, hamburgare, sallad och smörgåsar har snabbt slagit igenom.
Projekt inom individuell mätning och debitering
Så skapar du en spänstigare It-infrastruktur! Per Bergman, IT-arkitekt
Betalalternativ - Glöm inte kassan!.
Patients' experience of important factors in the healthcare environment in oncology care. Browall M, Koinberg I, Falk H, Wijk H.
Seminarium 3: Dissekering av ett erbjudande
Entreprenörskap och företagande 100 p
IT i Sverige 2009 Kort introduktion
Introföreläsning CS Om publiceringssystem, lektion ett.
Grafisk profil.
Idag Grundläggande krav på vc att avsätta minst 10 tim/1500 listade och år av medicinsk kompetens för gemensamt utvecklingsarbete. Motsvarar timmar/år.
Affärsidé - företagets vägvisare
Kom med och utveckla - Skriv ditt namn: Skriv tips på hur detta kunde utvecklas och testas : Vi tycker att stora aulan kunde göras om till ett "spelrum".
Affärsidé – Emelie & Emma 9E
marknadsförarens verktygslåda
Varmt välkommen!. Jag heter... och mina förväntningar...
Hur man beställer produkter och blir lojal kund..
Fiber är så mycket mer än bara snabbt internet…
Block 6: Bokföring – delar blir helhet
Målgruppsfokusering och modernt verktyg vid lansering i februari
Racketstadion – 2013 Presentation av marknadsföringsplan
Ta strid mot momshotet – du kan göra skillnad. Momshotet mot ideella föreningar - nuläge Ideella föreningar undantagna från momsredovisning sedan 30 år.
Marknadsplan Gymbolaget
Christoffers Clothing Company
Kärntjänst: ”Sökmotor för billigaste pris på varor och tjänster- PriceRunner erbjuder konsumenter tillgång till produktinformation och prisuppgifter för.
Grupp B1: Ellinor Törnqvist, Åsa Ekman, Hanna Karlsson och Sara Sällström.
Dissekera ett mobiltelefonerbjudande. Det utvidgade erbjudandet Grundläggande erbjudande Tjänstens tillgänglighet Interaktion med tjänsteorganisationen.
Hogia storsatsar på kassa- och butikssystem. Hogia Kassa Bas – för små företag Enkelt, lättanvänt och logiskt kassasystem för små och medelstora företag,
Skaraborgs turismstrategi Strategisk inriktning för utveckling av besöksnäringen i Skaraborg
Propaganda Vad är propaganda?.
Från ord till handling.. Varför entreprenörskap? Rustas för framtiden. Entreprenöriellt lärande. Inga givna svar, skapar kontaktnät. ”Tasigförsamhet”.
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
Bättre kundupplevelse med relevant och effektfull kommunikation.
Butikens marknadsföring
HOLGERS STUGMATERIAL. Holger Larsson grundade Holgers Stugmaterial AB den 24 februari Detta var samma dag som yngste sonen Torbjörn föddes.
1:1 H2000 Praktisk marknadsföring 1 – att marknadsföra i butik Kopiering tillåten © Liber AB 1:1 Vilka behov har mina kunder? Vilka kunder vänder jag mig.
INDISKA Kundklubb 2013.
Introduktion till hälso- och sjukvården i Sverige April 2016 Hälso- och sjukvård för nyanlända Finns även tillgänglig digitalt på
Reklam och konsumentinformation
Vill ditt företag stödja IBF Kringelstadens Utveckling?
Enklare och snabbare vardag med uppkoppling via fiber
Djur&Natur Butik – För proffs och fritid.
CM Implementation & Customer Support
ICA Maxi Nacka och Boo IF – för ett aktivt Nacka!
Alternativ telefoni Uppsala
Stimulerande butiksmiljö
… … Fysiska element Kundens resa genom en tjänst
Projektnamn Företagsnamn Presentatör
Produkt, pris, plats och påverkan
Vaccination säsongsinfluensa för personal i hälso- och sjukvården
Framtidens kommunikation i saff
Reklam eller redaktionellt budskap?
Balanskonton Resultatkonton Kontoklass 1 Tillgångar
Hur beter sig den digitaliserade kunden?
Kartläggning av kundprocesser inom kommun och landsting
Presentationens avskrift:

ICA Seminarium 3 – dissekera ett erbjudande Grupp D4

Det grundläggande tjänsteerbjudandet

Kärntjänst Försäljning av livsmedel

Möjliggörande tjänster Kassor Kundvagnar & kundkorgar Personal Byggnad

Värdehöjande tjänster Gratis parkering ICA-banken ICA-kort + medlemstidningen Buffé Café Kundtjänst samt spel & dobbel ICA Köket Charkuteridisk/ostdisk Självscanning/självbetalning

Det utvidgade tjänsteerbjudandet

Tjänstens tillgänglighet Interaktion Kundens medverkan

Tjänsten tillgänglighet Anläggningens tillgänglighet Kundernas möjlighet att använda de fysiska resurserna Kontaktpersonalens bidrag till tillgängligheten Kundernas möjlighet att medverka

Anläggningens tillgänglighet Öppettider Butikernas läge Parkering Skyltning/navigation Hemsida

Kundernas möjlighet att använda fysiska resurser Olika storlekar på kundvagnar och kundkorgar Självscanning och självbetalning Utseende, färg och form

Kontaktpersonalens bidrag till tillgängligheten Kunnig och synlig personal Enhetlig klädsel Korta väntetider tack vare kombination av självservice och traditionella kassor.

Tjänstens tillgänglighet Interaktion Kundens medverkan

INTERAKTION Personalen har bred kunskap om butiken Kortmaskin för stamkunder ”Min Sida” online

Tjänstens tillgänglighet Interaktion Kundens medverkan

KUNDENS MÖJLIGHET ATT MEDVERKA Kundtjänst, det ges utrymme för klagomål och förbättringsförslag Självscanning/självbetalning Instruktionsfilm för självscanning C2C-problematik

Image och kommunikation TV-reklam ej produktfokuserad Kunden förväntar sig en högre standard än t.ex. Willys Word-of-mouth

Teknikens roll Frågar i självscanningen om allt har gått bra Självbetjäningskassor – viktigt att de måste fungera Viktigt att personalen kan allt för att kunna hjälpa kunden Databas som möjliggör ”egna varor” OBS – inte för alla!