REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
Etik Hur ska vi vara mot varandra?
Advertisements

Morgondagens datorstöd för ledningssystem Arbetsmiljö. Yttre miljö. Kvalitet.
Välkommen till en check av dina alkoholvanor! BALANS Effektiv hjälp för bättre alkoholvanor DEMO.
Vad är Envi-Card? - Ett effektivt intranetverktyg som underlättar
Informationsnätverk för Vården
Demo 1. Demo | 2. Start | 3. Oss | 4. Idén | 5. Processen | 6. Sammanfattning.
Kursplaner (årskurs 7-9)
VI SKA FÖLJA OLLE EN HELT VANLIG DAG I SKOLAN FÖR ATT SE VAD HAN GÖR MED SKOLANS DATORER.
Växel TDE600 Panasonic KX-TDE600 är en telefonväxel med fullt stöd för
A 3D racing game with network support. Team •Jonas Gustafsson •Lin Loi •Fredrik Norén •Michael Sandén •Patrik Sjölin.
system för handläggarstöd
Basic Security (Grundläggande säkerhet) Methods Of Attack (Attackmetoder)
A 3D racing game with network support. Team •Jonas Gustafsson •Lin Loi •Fredrik Norén •Michael Sandén •Patrik Sjölin.
Användning av peer-to-peer tekniker för strömmande media
Mjukvara och nätverk Vad är det?.
BARNS RÖSTER OM INTERNET
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Folkrörelse i tiden Projektplanering Sätt igång och kämpa på 2011.
Daniel Nylén, Institutionen för Informatik
Det va en gång en fotboll spelare som hete Anton. Anton va väldans bästa fotbolls spelare han dribblade av hela Ajax han spelaren spelade i real Madrid.
Speltestning -Fuzzy Logic. Bakgrund - Strategier - Akademiska världen vs speldesigner.
Distribuerade system & Realtidssystem. Realtidssystem Distribuerade system Problem.
Distribuerade filsystem
Introduktion till IT och e-Tjänster Delkurs 3 1 Datorer i Nätverk En introduktion till ’Hård Infrastruktur’ DEL 2.
Framtida modell för informationsutbyte Anders Berghman.
Distribuerade VR-spel Vad är distribuerade spel?Vad är distribuerade spel? Vad är VR-spel?Vad är VR-spel?
Stöd för haptisk hårdvara i en spelmotor
Kartdistribution med Web Map Services
Gymnasiearbete IrisCrypto
Liten genomgång för driftsättning av porttelefoni i Vaka
Välkommen till Del 1.
Etik och moral.
Lektion 3 Mahmud Al Hakim
MEOS på två datorer Motionsorientering. TävlingUngdom Korsad nätverkskabel Server Lägg upp tävlingen på denna Används som anmälan Extra batteri Startas.
ETIK - MORAL.
Sommarkollo Samarbete i Office System och Windows Vista Pontus Haglund Mid Market Solution Specialist Microsoft AB.
Webbutveckling Med fokus på grunder i html och css.
W EBQUEST Vad är det?. W EBQUEST : HISTORIA OCH DEFINITION Konceptet Webquest utvecklades 1995 av Bernie Dodge i samarbete med Tom March vid San Diego.
F12: sid. 1 Föreläsning 12 Gränser för ekonomisk politik  Kan politiska beslutsfattare styra ekonomin rätt?  Vill politiska beslutsfattare styra ekonomin.
Strategiska perspektiv på verksamheten
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.
1.1. TechNet Security Summit 2004 Security Framework ”Introduktion av ”Security in Depth” Marcus Murray.
För utveckling av verksamhet, produkter och livskvalitet. Stack och Kö - Implementering - Tilllämpningar.
Lektion 5 Mahmud Al Hakim
Gaming.com For all your gaming needs.. Idén bakom Gaming.com är att samla allt en gamer behöver under samma tak. I webbshopen skulle det säljas allting.
1 Mjukvaru-utveckling av interaktiva system God utveckling av interaktiva system kräver abstrakt funktionell beskrivning noggrann utvecklingsmetod Slutanvändare.
Utveckling av Spel i Symbian OS. Historia – 1961 Spacewar – 1970 Pong – 1989 Game Boy – Idag Mobiltelefoner Utveckling av Spel i Symbian OS.
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.
NÄTVERKSPROTOKOLL Föreläsning INNEHÅLL - Routingprotokoll - Interior gateway protocols - Exterior gateway protocols - Link state routing.
REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn.
© Björn Hedin, NADA/KTH Sammanfattning 2D1522 Datorteknik och -kommunikation
ANVÄNDARUNDERSÖKNING OM STUDENTER OCH TALBÖCKER Pia Hasselrot.
Välkommen!
PVT Forskning och CDH Dr Peter Parnes /16 Dr. Peter Parnes, LTU Dr. Peter Parnes Ledare av forskningsgruppen för distribuerade realtidssystem.
Mikael Fryksten.  Arbetar som säkerhetskonsult på NSEC  Specialiserad på skadlig kod och intrångsskydd.  Jobbar även med Incidenthantering och övergripande.
Daniel Stenberg Mer data på kortare tid, tack!. Daniel Stenberg 2 31:a maj 2010 Daniel Stenberg Haxx och Fossgruppen curl libssh2 IETF
Välkommen! IT 20p
No more drama - Continuous SAST Q1, 2015, Therése Janlén Ressel.
19 AUGUSTI FRITID FÖR ALLA UTVÄRDERING AV KLUSTER PERSPEKTIV PÅ METODUTVECKLING I KLUSTERPROJEKT.
Sunderby SK - en värdefull förening -. SISU Idrottsutbildarna – Sunderby SK Lilla Sundis Cup 2012 (fotboll) SSK:s styrelse Sprids till övriga sektioner.
BARNS RÖSTER OM INTERNET
Datorer och nätverk.
Utbildning.
Infrastruktur för patientportaler
Säkerhet i en digitaliserad värld
Information om ekonomiskt bistånd
Jämställdhet.
Datorer och nätverk.
Processorienterad informationsredovisning
Kommundirektören och digitaliseringen
Presentationens avskrift:

REALTIDS ACTIONSPEL MED NÄTVERK Torbjörn Söderberg Marcus Matèrn

Mål  3D actionspel med realtidsnätverk  ”Top-down” vy  Planetvärld

Tillvägagångssätt  Nätverksprototyp i 2D  3D-spel i Planetvärld med nätverksfunktionalitet

Problem över Internet  Nätverksfördröjningar  Bandbredd  Pålitlighet  Fusk

Grundläggande modell  Dumma klienter  Central server bestämmer allt  Klienterna skickar sina handlingar till servern  Servern uppdaterar världen  Klienterna får uppdateringspaket från servern med ett jämnt intervall

Problem  Nätverksfördröjningar  Bandbredd  Pålitlighet  Fusk  Flyter Problem OK Problem

DEMO

Klient-prediktion  MÅL: snabb respons på knapptryckningar  Vi inför “tid” i modellen  Man styr den egna gubben lokalt på klienten i “förväg”

Klient-prediktion

Interpolation/Extrapolation

Lagkompensering

Problem  Nätverksfördröjningar  Bandbredd  Pålitlighet  Fusk  Flyter OK Problem OK

Förbättringar  Meddelandekullning  Deltakomprimering  Bättre implementation  Bättre prediktion

Frågor?

DEMO

Kubrepresentation

Sfäriska koordinater

Radievärden från höjdkarta

Repetera processen

Texturering

Detaljtexturering

Sikte

Frågor?