Kundservice processer KS 6 version

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
”från person till funktion”
Advertisements

E-handel i Kungsbacka kommun Vår modell och syn på elektronisk handel
Bedömning efter sex veckors drogfrihet. Förbättring i kognitiv funktion.
Effektivare varuförsörjning Processbeskrivning Version
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Hantering av forskningsdata Birgitta Bergvall-Kåreborn Professor i Informatik.
Målorienterade strategiska processer
Ta fram marknads- och säljprocesserna och skapa en proaktiv organisation
Processkartläggning.
Välkommen! Effektiv och professionell telefoni med Vision 80/20 CC Michell Grip
Föreningen för Förvaltningsinformation
Tjänstens tillgänglighet Interaktion
Processbeskrivning Roller och Ansvar
Gunilla Nordin.
Medborgarservice i Skellefteå kommun
PLUS Program för Lärande och Utveckling i Svensk hälso- och sjukvård för utlandsutbildad personal 1 oktober 2013 Inger Hagqvist
Konsultföretag Grundat anställda Helsingborg
personalhandläggare, rekryterare, chefer, fackliga m fl.
SWEDISH AGENCY FOR ECONOMIC AND REGIONAL GROWTH 1 1. Inledning 11-12/ Sofia Wallgren och Jana Wahlberg Nyps utbildning- Företagsstöd.
Koh-I-Noor Berg av ljus
Ett processinriktat arbetssätt
Målseminarium för stöd för utbildning på forskarnivå Användarscenarier Annette Larsson
Socialförvaltningen. Projekt Projektets början  21 maj Informationsmöte om 24 timmarsmyndigheten  juni Tällberg Försörjningsstöd Serveringstillstånd.
Version 1.1 Övningsuppgift Skapa ärende och publicera inskrivning Du ska starta bildspelet för övningsuppgiften. Klicka var som helst för att börja. Version.
Modell för Utveckling av ledningssystem
EN MODELL FÖR SAMVERKAN:
ADMINISTRATION PÅ INSTITUTIONEN FÖR HISTORISKA STUDIER KICK-OFF Pirjo Gustafson.
2 2. Kommunens vision är att vara en framsynt tillväxtkommun, attraktiv att bo och verka i.
TMALL 0141 Presentation v 1.0 Vad händer i Sverige? Pågående projekt Lars Petersson Nationell samordnare vägmarkering Nationellt Underhåll.
Roller för ledning och styrning av verksamhetsövergripande processer
Syfte och mål Öka tillgängligheten Öka förståelsen för processen
SKANNERBONUS. Operatörsbonus Bonus fr. förstagångs-skanningar: €10 En bonus på €10 utbetalas när kunden skannas för första gången och tecknar en SCS-produkt.
Bättre Flöde i Vården Ur överenskommelsen Kömiljarden 2014: ”…ett nationellt samordningsprojekt i syfte att ta fram, beskriva, pröva och införa effektiva.
Regional Innovativ GIS- och E- tjänstsamverkan Samarbetsprojekt mellan 5 kommuner i Västernorrland; Örnsköldsvik, Kramfors, Härnösand, Timrå, Sundsvall,
Syfte och mål Webbanmälan och elektroniskt ärendesystem Öka tillgängligheten Öka förståelsen för processen Öka rättssäkerheten Påskynda ärendeprocessen.
Förberedelser Beslut Förstudie Nyttovärdering
Lunds universitet / Samordnat IT-stöd vid LU / Juni 2009 NETinfo Samordnat IT-stöd Lunds universitet.
Kartläggning av inköpsprocessen
NKI nr 2 november 2014 Habilitering & Hälsa. REGIONSERVICEREGIONSERVICE Genomförande Webbenkät med 2-3 påminnelser Sjukhusförvaltningar, NH, FTV, H&H.
2020-gruppen. Vilka är vi? Emelie -83 Sandra -86 Jessica -80 Frida -85 Ulrika -82 Malin -88.
IT-dagen 2011 mer tid för idrott Trådlöst Internet: RF-Boson guest Lösenord: idrottonline.
NKI nr 2 november 2014 Alingsås lasarett.
NKI nr 2 november 2014 Närhälsan. REGIONSERVICEREGIONSERVICE Genomförande Webbenkät med 2-3 påminnelser Sjukhusförvaltningar, NH, FTV, H&H och Regionservice.
Gjutning-, skärande bearbetning och montering av aluminiumkomponenter
04/06/ Balanserade kunskapsflöden - därför behövs wfmd.org Balans i hela verksamheten > delarna.
Gemensam kundtjänst Skellefteå kommun
En hållbar stad – öppen för världen 2 HÅLLBAR STAD – ÖPPEN FÖR VÄRLDEN.
Norrtälje Kommun - På väg. Fakta Norrtälje Kommun ca invånare ca invånare Sveriges största skärgårdskommun 1/3 av Stockholms län till ytan.
W ORKSHOP MED MIV 27 OKT 2015 Lisa Eliasson Kompetensutvecklingsdagar Konstfack
Birgitta Laurent. Så får små företag chansen Exempel på hur Nacka, Nynäshamn, Tyresö och Värmdö försöker underlätta för små företag -Företagarseminarium/Informationsmöte/Företagsmässa.
Stockholms stad Serviceförvaltningen PROCESS- OCH GRÄNSSNITTSBESKRIVNING KC Förskola.
Generell titel Gemensam IT samordningsfunktion 49 kommuner i Västra Götaland och Västra Götalandsregionen Resultat enkätundersökning - Användbarhet i KLARA.
Kundtjänst i mindre kommun – går det? Offentliga rummet 2016.
Projektprocessen, samlingsbild
Lathund TI Tekniska Konsulter B Innan du gör ett avrop läs:
Lathund TI Tekniska Konsulter A Innan du gör ett avrop läs:
Birgitta Laurent.
- Ett varmt välkomnande i kallt klimat
PROCESS KARTLÄGGNING - EN VISUELL GEMENSAM GRUND FÖR VÅRT ARBETE.
Utvecklingsarbete ÄBIC
Nya ärendetyper på Mina sidor - Gemensam inlämningsfunktion
Tjänsteleverantör Stadsnät Underleverantör MÅL
Projektmedel i Nyps 2020 Nyps användarmöte 23 november 2017.
Hantera studenter på program med inriktning
Riksbyggens arbete med ekosystemtjänster
Inköpsanalys – att nå inköpsmognad
Ärendeprocess och rutiner
Visionen i praktiken Vårt projekt:
Program för effektivare ekonomiadministration
Universitets-direktör
Presentationens avskrift:

Kundservice processer KS 6 version 2014-08-25 Anteckningarna /speakersnotes innehåller bara fakta som kompletterar PPT bilden. Skriv ut enligt instruktion på första bilden.

Kundservice 6 huvudprocesser KS 1 Informationsprocessen Processägare: Anna Johansson KS 2 Helpdesk/Produktsupport Processägare: Birgitta Larsson KS 3 System och leverantörssupport Processägare: Annette Bodin & Processledare: Katarina Älvsäter KS 4 Beställningsstöd Förfrågningsunderlag Processägare: Birgitta Larsson & Processledare: Mariann Djureholt KS 5 Kapitalvaruinköp/utrustningsprojekt Processägare: Annette Bodin & Processledare: Ulrika Bergvall KS 6 KS 5 UFM-kontoret Processägare: Brita Wirblad & Processledare: Jessica Strand REGIONSERVICE, INKÖP

KS 5 Kapitalvaruinköp/utrustningsprojekt Processägare: Annette Bodin Processledare: Ulrika Bergvall KS 5.1 Kapitalvaruinköp KS 5.2 Utrustningsprojekt Mottagande av ett kapitalvaruinköp KS 5.1 Handläggning av ett KS 5.1.2 Analys ja nej utrustningsprojekt KS 5.2.1 Nöjd kund Inkommande ärende till gruppen för KS 5.2 En förfrågan om deltagande i ett utrustnings- projekt KS 5.2.1 Organisation 1 januari 2013 Ärendet i retur Till beställande verksamhet REGIONSERVICE, INKÖP

KS 5 Kapitalvaruinköp/utrustningsprojekt Processägare: Annette Bodin Processledare: Ulrika Bergvall KS 5.1 Kapitalvaruinköp Registrera och upprätta beställnings- underlag KS 5.1.3 Beställning av ett kapitalvaruinköp KS 5.1.4 Nöjd kund En komplett inköpsanmodan inkommer via funktions- brevlådan KS 5.2.1 KS 5.1.5 Information till beställande verksamhet Organisation 1 januari 2013 Funktionsbrevlåda inkop.kapitalinvest.regionservice@vgregion.se REGIONSERVICE, INKÖP

KS 5 Kapitalvaruinköp/utrustningsprojekt Processägare: Annette Bodin Processledare: Ulrika Bergvall KS 5.2 Utrustningsprojekt Program- och systemhandling KS 5.2.2 Kostnadsberäkning av utrustning KS 5.2.3 Nöjd kund Ett godkänt mottaget utrustnings- projekt KS 5.2.1 KS 5.2.4 Detaljerad planering och beställning KS 5.2.5 Leveransbevakning och inflyttning KS 5.2.3.1 Projektet i retur till beställande verksamhet Organisation 1 januari 2013 REGIONSERVICE, INKÖP