Var finns Google, Twitter, Facebook och YouTube i den digitala marknadsföringsmixen i framtiden? Jan Ekström, VD Netoptions Daniel Strömer, Utv.chef Netoptions.

Slides:



Advertisements
Liknande presentationer
låt oss presentera SLIDEPLAYER.SE
Advertisements

Varför är det viktigt att mäta?
•Vill du vara med och lösa case från organisationer inom ditt ämnesområde? Vill du testa dina kunskaper mot en möjlig framtida arbetsgivare? Tävla med.
Mobilanpassa din webbsida - Björn Söderberg mobilwebb.com Mobilanpassa din webbsida - Björn Söderberg mobilwebb.com E-post: Tel: +46.
Wikinggruppen Presentation av ”WIKING SMS” – Effektivisera din verksamhet.
Scouttåget i Malmö, 6 april 2013 Pontus Vinderos
Personalaktuellts Lönedag 2012 Marianne Carell FörsäkringsGirot
1 Sociala medier inom juridiken Mark Klamberg, doktorand.
Att söka och förvalta kunskap
Sociala medier Maria Holm
Tema: Uppfinning Av Thomas Mesumbe.
Var finns Google, Twitter, Facebook och YouTube i den digitala marknadsföringsmixen? Jan Ekström VD Netoptions.
Välkommen till föreläsning om hur man kan söka sommarjobb
Presentation av: Johan Uddh Utvecklingschef. Våra kunder! Vår idé gör det enkelt att vara kund oavsett var du bor! Kvinnan står för beslutet till förändring.
C. Wormbs & L. Norén1 Fler affärer på webben Sammanfattning: • Är du nöjd med hemsidan? • Är det tydligt vad du säljer med hjälp av hemsidan? • Vet du.
GRÖNA SIDAN UPP, TRÄFF , Kjell Persson.
Svensk Mediarådgivning är en mediabyrå med kunskaper inom sökmedia och Internetannonsering. Vi sköter hela processen av söktjänster åt företagaren, allt.
Bo Dahlbom 1 •Professor vid IT-universitetet i Göteborg •Forskningschef på Interactive Institute •Ordförande i Rådet för mobila tjänster •Makten över framtiden,
Sellmasters affärsidé
Avalon Information Systems Vi är IT-företaget som behärskar framtagning av information och utveckling av konkurrenskraftiga IT-system. - Produktinformation.
Använd svenska nu! Svenska som främmande språk •Mål •Språkinlärning •Bra kommunikation •Arbeta i grupper •Använda ny teknik •Utbyta erfarenheter.
Webb 2.0 i utbildningen. Ett mer digitalt samhälle kunskaps.
Talböcker idag och imorgon
Bankdagen Fredrik Sauter Vd Skandiabanken 1. 2 Vi älskar våra kunder! Vi vill vara personliga och föra en dialog med våra kunder. Det kräver att vi lyssnar.
Insamling med betalnummer Roberth Nilsson 2 september 2013.
Vår tekniska plattform, vår lyhördhet för kundens processer och affärer, vår förmåga att dra till oss rätt kompetens och vår kraftfulla satsning på.
Vänsterskolan Medieskolan.
Intervju inför ViV-projektet.
Klok filosofi … ?.
ANNA ÅLENIUS MATHSON º International PR Manager º LinkedIn º Bloggar MND.
Kommunikationsdagarna 2011 Göteborg augusti
Din Guide till Second Life Bild: By HVX SilverstarHVX Silverstar hotolibraries/ / Webbgruppen, BLR, Högskolan i Borås.
Gävle Centrumsamverkan QR-utbildning. Möjligheterna med QR.
SOCIALA MEDIER PÅ RIKTIGT. VARJE DAG. #nopressurepå30minuter Presentation Chief Marketing and Communication Officer på Mynewsdesk.
ATTRAKTIVARE ARBETSGIVARE
Turismens historia kapitel 2.
Korpen Svenska Motionsidrottsförbundet Besöks- och leveransadress: Fiskartorpsvägen 15A, Stockholm Telefon växel: E-post:
Paketerad lösning för upp till 40 användare
Meetings & Events Conferences Association Management Travel & Accommodation Presentation inför Hur lyckas man med en kongress? Åsa Eklund, Operations Director.
Pernilla Åström Strateg Digital PR Facebook.com/comsicom Community.
Koka PR-soppa på en spik Johanna Snickars. Nordnet – en Nordisk nätbank Nordnet erbjuder tjänster som gör det enkelt att spara och låna Med innovativa.
Kap 8: Marknadsföring genom relationer
SEO Manager för EPiServer LÅT REDAKTÖRERNA VARA REDAKTÖRER.
WORKSHEETS ERBJUDANDEN. Gårdagens uppgifter! AFFÄRSMÅL.
Professor och forskningschef bodahlbom.se aktivering.se sust.se Staying Alive Bo Dahlbom.
1 Från Dagens Nyheter till China Daily EBSCO Söderhamn Henrik Åkerfelt
Vem litar du på? Om sociala medier och sociala nätverk Dataträff hos SeniorNet Södermalm 28 april 2010 Anita Rissler SeniorNet Lidingö.
Marknadsföring av Projekt X
Sociala medier som påverkningskanal Anne Salovaara-Kero: Mamma Annorlunda & Normalstörd.
Reklamkampanj Marknadsaktiviteter.
principer som beskriver
STUDENTREKRYTERINGSTEAMET KOMMUNIKATIONS- OCH MARKNADSAVDELNINGEN STUDENTREKRYTERING.
Vi på EBA erbjuder kunder allt från Bungee jump till en äventyrshelg EBA gör lagstärkande helger för andra företag.
Mål, kunskapskrav och LGR-11
Kajsa Hartig Nordiska museet
Mikael Olsson SEO utbildning – Bilia Dag 3 - Offsite.
PROJECT NO – UK/13/LLP-LdV/TOI-624
Vi presenterar nyheten Äventyrshelger, där man får lära sig hur man överlever olika situationer i vildmarken. I marknadsföringen av denna kommer vi att.
Svensk Idrotts Studie- och Utbildningsorganisation.
Forum för engelska och moderna språk Mia Smith miasklassrum.wordpress.com 2 Alt-F9 för att ta fram/dölja stödlinjer.
BYGG VARUMÄRKE & KUNDRELATION
Bild 1 EXAMENSARBETET KANSKE STARTEN PÅ DIN NYA KARRIÄR…
Att nå ut i media Sveriges Arkitekter 17/2 #arkfrukost.
ANVÄNDARBETEENDE Kompetensgruppsarbete E-tjänster inom vägsektorn Stockholm.
Improve today. Optimise tomorrow Bemanningsplanering för en värld i rörelse Enri Bimbashi, Product Manager.
Att skriva för människor Att skriva för sökmotorer.
Best Practice i sociala medier
Referens och Lönegruppsmöte
Året som gått Näringslivs- och destinationsutveckling
Presentationens avskrift:

Var finns Google, Twitter, Facebook och YouTube i den digitala marknadsföringsmixen i framtiden? Jan Ekström, VD Netoptions Daniel Strömer, Utv.chef Netoptions

AGENDA 1. Presentation av Netoptions 2. Vad är Sociala Medier? - Översikt Sociala Medier - Exempel på företag och Sociala Medier - 5 tips för SMM (Social Media Marketing) 3. E-postmarknadsföring och SMM med Demo - YouTube - Sociala Medier - Google

Netoptions Netoptions AB  Lösningar för personifierad eMarketing  Utvecklar, säljer och implementerar BizWizard eMarketing Suite – ett verktyg för marknadsföring och kommunikation via e-post, mobil, webb och Sociala Medier  300 kunder  25 partners  11 anställda  Stockholm och Göteborg

Användare i 21 länder

Exempel på kunder Bank & Finans Alecta SBAB Statens Pensjonskasse (NO) East Capital ALMI Företagspartner Sjätte AP-fonden First Securities (NO) Garantum Resor & Turism Fritidsresor SL Hotell Gothia Towers Langley Travel Sverigeflyg Malmö Aviation Föreningar Svensk Näringsliv SACO HSB Dataföreningen Västsvenska Industri- och Handelskammaren Förlag & Tidningar Affärsvärlden Allers Göteborgs-Posten Natur & Kultur Forma Publishing Group Sydsvenska Dagbladet Programföretag Vismakoncernen Hogiakoncernen Lawson Lundalogik SuperOffice Jeeves EPiServer Nöjen Svenska Mässan easyFairs Folkspel Stockholmsmässan Göteborgsoperan Historiska muséet Örgryte Fotboll Casino Cosmopol Handel Isolda 20:20 Mobile Elektroskandia CDON.com MQ NK Åhléns Ahlsell Utbildning & Konferens IHM Företagsuniversitetet Svenska Möten Sensus Lexicon Industri E.ON Atlet Stena Metall SOS Alarm Royal Canin Getinge Gävle Energi Skanska Volvo Trucks

 Interaktivt – Web 2.0  Användargenererat - Demokratiserat  Viralt – Exponentiell spridning  Snabbt  “Gratis” Sociala Medier – Vad är det?

Företag och Sociala Medier

Vingresor Facebook fan page YouTube-kanal med alla resmål Twitter Egna bloggar Skrotat katalogen!

Företag i Sociala Medier Dell Blogging: 100-tals Crowdsourcing: Ideastorm !! Virtual Worlds: Second Life island. - Har vänt ett dåligt rykte

Företag och Sociala Medier Indiska Satsar stort på SM -Bloggar -Nyhetsbrev -Filmer -Facebook

Företag i Sociala Medier Volvo Applikationer med engagerande tävlingar på Facebook Givmilda mot trogna följeslagare: Nya S60 släpptes på FB och första rörliga bilderna släpptes först på YouTube-kanalen

Politik i Sociala Medier

5 tips för den sociala världen

1 Sök och bevaka de sociala medierna. Lär er var och vad som sägs om ert företag

5 tips för den sociala världen 2 Förbered er genom att arbeta fram en marknadsstrategi och policy samt identifera och utbilda personal.

5 tips för den sociala världen 3 Agera och bli publicist. Börja kommentera, blogga och twittra själv. Våga testa! Glöm inte att alltid vara ärlig.

5 tips för den sociala världen 4 Relevant information. Länka till intressant information. Var relevant och tänk på ”Vad vill ni höra” filosofin. Värva prenumeranter till nyhetsbrevet.

5 tips för den sociala världen 5 Testa och testa igen. Använd webbanalys och lär känna dina besökare och utvärdera olika marknadskampanjer. Mät löpande ROE.

Koppla ihop e-postmarknadsföring och Sociala Medier

BizWizard-koppling till YouTube 1. Leta upp önskad film på YouTube. 2. Kopiera länken (URL) från YouTube-filmen. 3. Filmens första bildruta infogas då i ditt meddelande

Utskick från BizWizard… …ger mottagaren möjlighet att enkelt dela med sig till sina vänner… Enkelt för mottagaren att dela med sig... …som kan dela med sig till sina vänner… …som kan dela med sig till sina vänner…

BizWizard kopplas till Google Analytics Särskilj övrig internettrafik från era kampanjer i er webbanalys genom att använda kampanjtaggar Nyhetsbrev Övrig trafik

Utskick från BizWizard… Enkelt för företaget att dela med sig... …notifieras med länk via företagets sociala medier… …till followers och vänner…

Statistik på öppningar via Sociala Media

BizWizard kopplas till sökmotorer Search Marketing Låt sökmotorerna indexera nyhetsbrevet och få nya läsare/besökare och potentiella kunder

På gång: iPhone App

Tack för oss! Jan Ekström Daniel Strömer